Ez a kérdést nem is olyan egyszerű megválaszolni. A múzeum működésének 1898-1955 közötti szakaszában senki nem fotózta le a kupolacsarnokot belülről, és más ábrázolások sem maradtak fenn. A kupolacsarnokot 1955-ben 900 ezer forintért lebontották. Az alábbi bemutatott képek a bontás előtti állapotot mutatják.
A reprezentatív kupolacsarnok históriájának egyetlen mozzanatát ismerjük. A Közlekedési Múzeum 1898-as megnyitása után kiderült, hogy a kupolacsarnok tizenkét szögecselt vaspillérét tartó cölöptalapzat erősen korhadt. A MÁV mérnökei úgy döntöttek, hogy a kupolacsarnokot felemelik, kicserélik a korhadó gerendákat, majd visszahelyezik a kupolát a helyére. A kupola súlya 920 tonna volt. Ilyen építészeti feladatot, ilyen módszerrel korábban még sohasem oldottak meg Budapesten. Ennek ellenére a kupolacsarnok megemelésének lebonyolítása senkit sem érdekelt, a sztori még a sajtó ingerküszöbét sem érte le. Talán mondanom sem kell, hogy erről sem maradt fenn dokumentáció. Hogy miért történt így? - azt nem tudom.
Itt a vége, fuss el véle.