Timelord - Utolsó kommentek
blfr8@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://timelord.blog.hu/2012/10/28/a_nap_amikor_16_perccel_visszaallitottuk_az_orakat/full_commentlist/1#c41828818
Válasz erre: Amikor 16 perccel állítottuk vissza az órát
2023-02-05T11:52:28+01:00
2023-02-05T11:52:28+01:00
Albu
http://blog.hu/user/122180
<a rel="nofollow" href="https://en.m.wikipedia.org/wiki/Time_in_Russia">en.m.wikipedia.org/wiki/Time_in_Russia</a><br />
<br />
<a rel="nofollow" href="https://wap.business-standard.com/article/pti-stories/russian-trains-to-end-dependence-on-moscow-time-118072501689_1.html">wap.business-standard.com/article/pti-stories/russian-trains-to-end-dependence-on-moscow-time-118072501689_1.html</a><br />
<br />
Russian trains to end dependence on Moscow time<br />
AFP | Russia | Last Updated at July 25 2018 23:30 IST<br />
<br />
Russia has announced that it will stop running all long-distance trains across its 11 time zones on Moscow time (GMT+3), ending a frequent cause of confusion for travellers.<br />
<br />
Russian Railways, the state monopoly, yesterday said it made the move to "improve the quality of service for passengers."<br />
<br />
From August 1, at all stations, all information boards, clocks and loudspeaker announcements on the time on arrival and departure of long-distance trains will use the local time, the railway company said.<br />
<br />
Since May, the railway company has been printing train tickets for August and beyond showing both the local time and Moscow time.<br />
<br />
Currently the time for a train departing from the Pacific city of Vladivostok at the end of the Trans-Siberian route, will be shown on station timetables, display boards and tickets according to Moscow time, even though there is a seven-hour time difference.<br />
<br />
This rule was introduced in the Soviet era to achieve consistency across the network and so passengers don't have to keep changing their watches.<br />
<br />
But it often causes confusion for passengers joining trains in cities across Russia who may not be familiar with the current Moscow time.<br />
<br />
The time difference can even mean that passengers need to buy tickets for a different date than they were expecting.<br />
<br />
Under the Soviet Union, all trains across all the republics ran according to Moscow time.<br />
<br />
Russia has recently tinkered with its time zones, cutting them down to nine in 2011 and then going back to 11 in 2014.<br />
<br />
It has also been on permanent winter time since 2014 after a failed experiment to put the nation on summer time all year round.<br />
<br />
(This story has not been edited by Business Standard staff and is auto-generated from a syndicated feed.)
https://timelord.blog.hu/2015/06/13/alagut_szantod_es_tihany_kozott/full_commentlist/1#c41538603
Válasz erre: Alagút Szántód és Tihany között
2022-08-25T22:29:06+02:00
2022-08-25T22:29:06+02:00
szalay1966
http://blog.hu/user/1196031
<a href="https://timelord.blog.hu/2015/06/13/alagut_szantod_es_tihany_kozott?full_commentlist=1#c27334016" class="reply_nick_479710" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27334016 );">@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn</a>: Alagút!<br />
nem híd... Gut! :)
https://timelord.blog.hu/2012/10/28/a_nap_amikor_16_perccel_visszaallitottuk_az_orakat/full_commentlist/1#c41521083
Válasz erre: Amikor 16 perccel állítottuk vissza az órát
2022-08-12T15:40:28+02:00
2022-08-12T15:40:28+02:00
Albu
http://blog.hu/user/122180
Emlékszem, még személyesen beszélgettünk erről a bontásra hivatkozva egy kamuévvel hamarabb bezárt Közlekedési Múzeumban, sé értetlenkedett, hogy pont a vasút által létrehozott zónaidőt nem használja a vasút. Isten nyugosztalja!
https://timelord.blog.hu/2013/01/21/lenin_a_magyar_nepeletben/full_commentlist/1#c41407913
Válasz erre: Lenin a magyar népéletben
2022-05-17T12:40:45+02:00
2022-05-17T12:40:45+02:00
Cuhavidéki
http://blog.hu/user/1023602
Én még morzsoltam kukoricát kukoricafosztáskor. De legalább morzsolóvasunk volt.<br />
Sajnos nálunk nem mesélt senki Leninről. Igaz,a kukoricát nem is hagytuk megpenyhedni januárig.
https://timelord.blog.hu/2019/07/12/velence_elso_elektromos_diszkivilagitasat_a_ganz_keszitette/full_commentlist/1#c41244518
Válasz erre: Velence első elektromos díszkivilágítását a Ganz készítette
2022-02-27T20:41:45+01:00
2022-02-27T20:41:45+01:00
Sigismundus
http://blog.hu/user/24840
<a rel="nofollow" href="https://ujkor.hu/content/in-memoriam-frisnyak-zsuzsa-1960-2021">ujkor.hu/content/in-memoriam-frisnyak-zsuzsa-1960-2021</a>
https://timelord.blog.hu/2017/09/06/a_balatonvilagosi_vizhasznosito_mu/full_commentlist/1#c40880876
Válasz erre: A Balaton mint öntözővíz. A balatonvilágosi vízhasznosító mű
2021-08-31T16:19:18+02:00
2021-08-31T16:19:18+02:00
Fertőtlenítés a faluban
http://blog.hu/user/582571
<a href="https://timelord.blog.hu/2017/09/06/a_balatonvilagosi_vizhasznosito_mu?full_commentlist=1#c33741020" class="reply_nick_758255" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33741020 );">@F.M.J.</a>: Ez nem szocreál, a hatvanas évek második felében épült!<br />
A stílusa megfelel a modern ipari építészetnek, szép arányú épület.
https://timelord.blog.hu/2019/07/12/velence_elso_elektromos_diszkivilagitasat_a_ganz_keszitette/full_commentlist/1#c40737804
Válasz erre: Velence első elektromos díszkivilágítását a Ganz készítette
2021-06-22T13:44:00+02:00
2021-06-22T13:44:00+02:00
rm40
http://blog.hu/user/851171
R.I.P.<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="https://www.facebook.com/KozlekedesiMuzeum/posts/4288094637900945">www.facebook.com/KozlekedesiMuzeum/posts/4288094637900945</a>
https://timelord.blog.hu/2012/03/13/gozfurdozes_a_budai_rac_furdoben/full_commentlist/1#c40693664
Válasz erre: Gőzfürdőzés a budai Rác fürdőben
2021-06-06T11:06:12+02:00
2021-06-06T11:06:12+02:00
fovarosi.blog.hu
http://blog.hu/user/401156
Honnan származnak ezek a rajzok?
https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben/full_commentlist/1#c40113248
Válasz erre: Mennyivel mentek a vonatok 1877-ben?
2021-04-09T12:03:26+02:00
2021-04-09T12:03:26+02:00
Deak Tamas
http://blog.hu/user/74997
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben?full_commentlist=1#c40113072" class="reply_nick_355144" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40113072 );">@Frisnyák Zs.</a>: hát csak 4-6 év hiányzott hozzá :) de nyilvánvaló, hogy azon a nagyon fontos vonalon kellett legyen valamilyen menetrendpontosságkényszer. Felmenőim dolgoztak ezen a vonalon (Gavosdia, Karánsebes, Anina, Rakasdia) és minden családi legendárium szerint kemény pontosságbetartatás volt.
https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben/full_commentlist/1#c40113072
Válasz erre: Mennyivel mentek a vonatok 1877-ben?
2021-04-09T11:06:42+02:00
2021-04-09T11:06:42+02:00
Frisnyák Zs.
http://blog.hu/user/355144
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben?full_commentlist=1#c40104938" class="reply_nick_74997" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40104938 );">@Deak Tamas</a>: Szia, ez idő tájt még nem volt Orient expressz.
https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben/full_commentlist/1#c40104938
Válasz erre: Mennyivel mentek a vonatok 1877-ben?
2021-04-07T16:26:20+02:00
2021-04-07T16:26:20+02:00
Deak Tamas
http://blog.hu/user/74997
A második térképpel kapcsolatban valószínű, hogy a MÁV-ot büntetés fenyegette ha az azon a vonalon közlekedő Orient expressz késést szenvedett, ez magyarázhatja a több munkást meg a nagyobb sebességet. Erdélyben meg az extrém nehéz terep indokolja a több melóst.
https://timelord.blog.hu/2013/11/23/a_kozlekedesi_muzeum_epulete/full_commentlist/1#c39505324
Válasz erre: A Közlekedési Múzeum kupolacsarnoka
2020-12-28T07:24:16+01:00
2020-12-28T07:24:16+01:00
Orosz Csaba
http://blog.hu/user/847505
Pénzégetés a cél.<br />
És dzsentri szórakozóhelyek létesítése...<br />
:-(
https://timelord.blog.hu/2016/06/06/nyaralas_balatonvilagoson_otven_eve/full_commentlist/1#c38773800
Válasz erre: Nyaralás Balatonvilágoson ötven éve
2020-08-04T20:29:18+02:00
2020-08-04T20:29:18+02:00
trollsalab
http://blog.hu/user/779174
Fortepanon vagy e fotósorozat ugyanerről a villáról: <a rel="nofollow" href="http://www.fortepan.hu/?search=Balatonvil%C3%A1gos">www.fortepan.hu/?search=Balatonvil%C3%A1gos</a>
https://timelord.blog.hu/2012/05/24/a_vasut_es_az_orultek/full_commentlist/1#c38565504
Válasz erre: A vasút és az őrültek
2020-06-01T15:06:16+02:00
2020-06-01T15:06:16+02:00
AnnaChay
http://blog.hu/user/720542
Kérem, van-e ezt a képek dátuma?
https://timelord.blog.hu/2015/07/24/kepek_az_erzsebet_hid_epiteserol/full_commentlist/1#c38147508
Válasz erre: Képek az Erzsébet híd építéséről, 1899-1902
2020-02-09T09:08:34+01:00
2020-02-09T09:08:34+01:00
aspectratio67
http://blog.hu/user/1334648
<a href="https://timelord.blog.hu/2015/07/24/kepek_az_erzsebet_hid_epiteserol?full_commentlist=1#c27695708" class="reply_nick_882619" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27695708 );">@Makovecz Gyula Péter</a>: arra a 2mm-re ma azt mindanák: jó van az úgy józsi, haggyad a fenébe...
https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben/full_commentlist/1#c37403866
Válasz erre: Mennyivel mentek a vonatok 1877-ben?
2019-07-08T19:32:36+02:00
2019-07-08T19:32:36+02:00
Frisnyák Zs.
http://blog.hu/user/355144
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben?full_commentlist=1#c37403696" class="reply_nick_46253" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37403696 );">@is</a>: az index2 szövegkiemelés nem az én szövegem. <br />
a vonatsebesség maximálva volt hatóságilag, nem mehettek a vonatok nyílt pályán 70-100-al. Mennyi volt a hatósági maximum? Bocs, most nem tudom előkeresni az erre vonatkozó szabályt, nem vagyok otthon.
https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben/full_commentlist/1#c37403696
Válasz erre: Mennyivel mentek a vonatok 1877-ben?
2019-07-08T18:50:07+02:00
2019-07-08T18:50:07+02:00
is
http://blog.hu/user/46253
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben?full_commentlist=1#c37394398" class="reply_nick_355144" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37394398 );">@Frisnyák Zs.</a>: a teljes menetido a jo szerintem is, de eppen ezert irtam, hogy a 22-33km/h-s sebesseg egyaltalan nem lassu, es nem azt jelenti, hogy a vonatok egyebkent a nyilt palyan nem mentek 70-80-100-zal. Marpedig az index2-es szovegben ezt emeltek ki, es kicsit felrevezeto.
https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben/full_commentlist/1#c37395264
Válasz erre: Mennyivel mentek a vonatok 1877-ben?
2019-07-06T10:47:51+02:00
2019-07-06T10:47:51+02:00
Karipapa01
http://blog.hu/user/294517
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben?full_commentlist=1#c37394568" class="reply_nick_1143614" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37394568 );">@WAR10CK.</a>: Az csak a tesztsebesség. Normál hétköznapi körülmények között maximum 380 km/h. Ritkán.
https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben/full_commentlist/1#c37395252
Válasz erre: Mennyivel mentek a vonatok 1877-ben?
2019-07-06T10:41:51+02:00
2019-07-06T10:41:51+02:00
seigyo_zoufukuki
http://blog.hu/user/1399025
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben?full_commentlist=1#c37394568" class="reply_nick_1143614" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37394568 );">@WAR10CK.</a>: Egyszer ment annyit egyetlen, direkt arra a tesztre felkészített, jelentősen átalakított jármű. Propagandának úgy tűnik viszont, hogy az is elég volt.
https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben/full_commentlist/1#c37395096
Válasz erre: Mennyivel mentek a vonatok 1877-ben?
2019-07-06T09:52:16+02:00
2019-07-06T09:52:16+02:00
Karipapa01
http://blog.hu/user/294517
Sokminden befolyásolja egy vonat átlagsebességét. A technikai lehetőségeken kívül:<br />
-megállóhelyek, állomások távolsága<br />
-utasforgalom nagysága<br />
-illeszkedés az egyéb csatlakozási lehetőségekhez<br />
-pályamegosztottság (ugyanazon pályán haladó vonatok mennyisége)<br />
-alkalomszerű kényszervárakozás<br />
Ezek miatt a mai átlagsebességet nem lehet összehasonlítani a 150 évvel ezelőttivel.<br />
Mindenesetre érdekesek és elgondolkodtatóak ezek a térképek még úgy is, hogy viszonylag "pontatlanok".
https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben/full_commentlist/1#c37395038
Válasz erre: Mennyivel mentek a vonatok 1877-ben?
2019-07-06T09:35:40+02:00
2019-07-06T09:35:40+02:00
Veszéjben a lyogállamiság !
http://blog.hu/user/1211045
Hát azért a boldog békeidőkben sem volt minden ideális..:<br />
<br />
" A MÁV. <br />
<br />
Reggel 7 óra felé fölébresztettek. Csak az imént aludtam el, tehát nagyon álmos vol- tam. Ε miatt már nem tudom, hogy a vonatunk változott-e, vagy reggeliznünk kellett? Azon- ban a kocsiból kiszállottunk s tejes kávét ren- deltem. Valami hamuszín italt kaptam, mely kissé kékes is volt, mintha palaolvadék vegyült volna belé. Ilyen formának képzelem a kovász- nál Pokolsár-fürdöt, a melyre különben már csak homályosan emlékezem. ,,Köszönöm. Inkább egy csésze theát.” Jött a burjános meleg víz, a tükörén zsírfol- tokkal, hogy tündöklőbb legyen. A beléndek, mikor a gyümölcsével − mely gömbölyű és tüskés, mint a hízott mongolicza − disznósdit játszottunk, ilyenforma szagot hagyott injain- kon. Szegény édes anyám mindig megérezte <br />
22 rajtam ezt a játékot s nem adott vajas kenye- ret, míg meg nem mosdottam. Miután pedig az illatnak köztudomás sze- rint emlékezet-idéző hatása van és miután ez a thea a beléndekre, a beléndek viszont a mosdó vizre emlékeztetett: ennélfogva kiindultam az indóház udvarára, a. hol kutat, vizet és vályút reméltem találni. Azonban a folyósón arra figyelmeztettek, hogy van az indóházban hiva- talosan berendezett toilette-szoba az utasok számára. Ez meglepett. Mégis haladunk. Íme a Máv., ha nem is törődik a gyomrunkkal s ha mégis tűri kávénak a moslékot és theának a moso- gató levet, de legalább gondoskodik tisztasági igényeinkről. Beléptem a szobába. Egy nagy márvány- fedelü mosdó asztalt találtam két tállal, két nádszéket, egy ruhafogast. A mosdó-asztal víz- vezetékre berendezve. Kint fényes nap sütött. Itt félhomály volt, daczára a nagy ablaknak. Mert, kérem, az az ablaküveg, mióta a gyárból kikerült, soha tisztítva nem volt. A zemplénvármegyei gaz- dákra gondoltam. Micsoda? Hát nem ismerik ők a guanó értékét? Hiszen itt légymilliárdok <br />
23 hulladéka raktározódott vastag rétegekbe. Ez egy kincses bánya a műtrágyázás szempont- jából. Ezek a legyek tejjel, borjú-pörkölttel, gulyással és czukorsüteménynyel élnek. Hul- ladékuk nagy százalék foszfort, kálit, nitrogént tartalmaz. Miért nem kezd valamelyik vállal- kozó ennek a kincsnek a kiaknázásához? Lassacskán megszokta szemem ezt a félhomályt. Látni kezdtem. A fölcserepzett falfesték pikkelyei alól gúnyos megvetéssel néztek a kíváncsi poloskák rám, a tisztaság keresőre. A mosdó asztal márvány táblája össze-vissza volt zúzva, mintha Árpád honfog- lalása óta minden hadjárat rajta gázolt volna keresztül. Repedései tömve nedves, undorító, bűzös piszokkal. A vízvezeték csapján zöld rozsda ült, a szennynek és mocsoknak barna patinájával. A csap nem fordult sem jobbra, sem balra. A mosdó tál falán dilluviális és alluviális rétegek hirdették, mint valamely szappankori ősidőnek maradványai, hogy ez a tál soha megmosva és kitörölve nem volt."
https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben/full_commentlist/1#c37394778
Válasz erre: Mennyivel mentek a vonatok 1877-ben?
2019-07-06T07:59:41+02:00
2019-07-06T07:59:41+02:00
berne
http://blog.hu/user/47528
Némelyik vonat van, hogy ma is ennyivel megy.
https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben/full_commentlist/1#c37394568
Válasz erre: Mennyivel mentek a vonatok 1877-ben?
2019-07-06T00:26:01+02:00
2019-07-06T00:26:01+02:00
Ursus Arctus
http://blog.hu/user/1143614
22 - 33 km/h kocogó ember sebessége, ma meg a TGV a franciáknál 578 -al megy. Volt fejlődés 140 év alatt!
https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben/full_commentlist/1#c37394556
Válasz erre: Mennyivel mentek a vonatok 1877-ben?
2019-07-06T00:20:57+02:00
2019-07-06T00:20:57+02:00
Frisnyák Zs.
http://blog.hu/user/355144
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben?full_commentlist=1#c37394484" class="reply_nick_1394933" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37394484 );">@John Brennan</a>: egyetertek, a tenyleges menetido a fontos. <br />
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben?full_commentlist=1#c37394458" class="reply_nick_242584" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37394458 );">@JFK-alapítótag</a>: ok, kiprobalom szinekkel is az ertekeket.
https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben/full_commentlist/1#c37394484
Válasz erre: Mennyivel mentek a vonatok 1877-ben?
2019-07-05T23:31:21+02:00
2019-07-05T23:31:21+02:00
John Brennan
http://blog.hu/user/1394933
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben?full_commentlist=1#c37394304" class="reply_nick_355144" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37394304 );">@Frisnyák Zs.</a>: <br />
A jelmagyarázat hiányzik.<br />
A sebességadatoknál a tényleges menetidővel kell számolni, amibe a várakozási idő, állomáson állás idő is beletartozik.<br />
A várakozási idő nélküli átlagsebesség vagy a csúcssebesség csak műszaki szempontból érdekes.
https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben/full_commentlist/1#c37394458
Válasz erre: Mennyivel mentek a vonatok 1877-ben?
2019-07-05T23:13:57+02:00
2019-07-05T23:13:57+02:00
JFK-alapítótag
http://blog.hu/user/242584
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben?full_commentlist=1#c37394304" class="reply_nick_355144" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37394304 );">@Frisnyák Zs.</a>: Javaslom, hogy a vonalvastagság helyett a szinekkel jelöld az értékeket, mellékelve táblázatban a színekhez tartozó értékeket.
https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben/full_commentlist/1#c37394420
Válasz erre: Mennyivel mentek a vonatok 1877-ben?
2019-07-05T22:53:31+02:00
2019-07-05T22:53:31+02:00
Frisnyák Zs.
http://blog.hu/user/355144
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben?full_commentlist=1#c37394352" class="reply_nick_84921" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37394352 );">@sncf</a>: <br />
a skalat nem valtoztattam meg a menetsebessegi terkepeknel, de jo hogy figyelmeztetsz, mert a publikalas elott ezt ujbol ellenorizom, vagy a skalat szelesebbre huzom... hogy a kulonbseg feltunobb legyen. <br />
a mav gyorsvonatok hianyara nem tudok mit mondani, nincs es kesz. nincsenek gyorsvonatai a menetrendben. vannak szemelyvonatai es vegyes vonatai. majd kesobb lesznek.
https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben/full_commentlist/1#c37394398
Válasz erre: Mennyivel mentek a vonatok 1877-ben?
2019-07-05T22:44:47+02:00
2019-07-05T22:44:47+02:00
Frisnyák Zs.
http://blog.hu/user/355144
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben?full_commentlist=1#c37394370" class="reply_nick_46253" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37394370 );">@is</a>: az vonalankenti sebessegadatok ketfele sorozata van meg, az egyik sorozatban a varakozasi idot is beleszamoltak, a masikban csak a vonatok tiszta mozgasidejet. ugy gondoltam, hogy egy menetsebessegi terkepnek az utasok szempontjabol van ertelme, tehat a teljes utazasi idot kell szamolnom es abrazolnom. ugy erzed, hogy informativabb a varakozasi ido nelkuli menetsebesseg?
https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben/full_commentlist/1#c37394370
Válasz erre: Mennyivel mentek a vonatok 1877-ben?
2019-07-05T22:36:40+02:00
2019-07-05T22:36:40+02:00
is
http://blog.hu/user/46253
Ezek a sebessegek nem a vonatok nyilt palyan ment sebessegei, hanem a start-cel allomas menetideje es tavolsaga hanyadosa, igaz? Ilyen alapon a BKV 2019-ben Budapesten 17km/h-t tud, es a szemelyvonatok meg nem is nagyon gyorsultak. Mert fel kell gyorsitani, le kell lassitani, a megallokban meg konkretan allni kell.
https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben/full_commentlist/1#c37394352
Válasz erre: Mennyivel mentek a vonatok 1877-ben?
2019-07-05T22:24:33+02:00
2019-07-05T22:24:33+02:00
sncf
http://blog.hu/user/84921
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben?full_commentlist=1#c37394304" class="reply_nick_355144" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37394304 );">@Frisnyák Zs.</a>: A vonal nagyobb vastagsága jelzi a nagyobb értéket, de ettől még a térképről nem lehet leolvasni, hogy mennyi az annyi. Még az sem biztos, hogy a kétszer olyan vastag vonal kétszer akkora értéket jelöl (sokszor fordul elő, hogy a nagyon eltérő értékek - pl. utasforgalom, árutonnakilométer - esetén logaritmikus skálát alkalmaznak).<br />
Ha már a mennyi az annyi kérdésnél vagyunk: a személy- és a gyorsvonat térképek esetén ugyanaz a skála? Az ugyanolyan vastag vonal ugyanolyan sebességet jelöl?<br />
"gyorsvonat az, ami gyorsabb mint a személyvonat" vs "A MÁV-nak nincs gyorsvonata". Értem. A MÁV-nál a személyvonat az, ami a nem létezőnél lassabb. Vagy mégse?
https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben/full_commentlist/1#c37394316
Válasz erre: Mennyivel mentek a vonatok 1877-ben?
2019-07-05T22:00:18+02:00
2019-07-05T22:00:18+02:00
tompus
http://blog.hu/user/51185
Budapest-Lajosmizse távolság 73km, menetidő 2 óra. Óriási a fejlődés 150 év alatt.
https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben/full_commentlist/1#c37394304
Válasz erre: Mennyivel mentek a vonatok 1877-ben?
2019-07-05T21:55:20+02:00
2019-07-05T21:55:20+02:00
Frisnyák Zs.
http://blog.hu/user/355144
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben?full_commentlist=1#c37394028" class="reply_nick_84921" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37394028 );">@sncf</a>: ez most meglepett... szóval a vonal vastagsága szerinted nem jelzi az eltérő értékeket? én abból indultam ki, hogy egyértelmű lesz: minél vastagabb egy vonal, annál nagyobb a jelzett érték (sebesség, vonatforgalom, bármi). hmmm... átgondolom az ábrázolástechnikát. <br />
nincs sebesvonat, nincs expresszvonat. gyorsvonat az, ami gyorsabb mint a személyvonat.
https://timelord.blog.hu/2019/07/04/mennyivel_mentek_a_vonatok_1877-ben/full_commentlist/1#c37394028
Válasz erre: Mennyivel mentek a vonatok 1877-ben?
2019-07-05T20:15:23+02:00
2019-07-05T20:15:23+02:00
sncf
http://blog.hu/user/84921
Így jelmagyarázat nélkül nem sokat mondanak a térképek. A gyorsvonati térképen talán két különböző vastagaságú vonal vehető ki, az a térkép VALÓBAN csak arra alkalmas, hogy megmutassa, hogy merre jártak gyorsvonatok. <br />
Tegyük hozzá, az hogy egy kiragadott évben a különböző vasúttársaságok mit neveztek gyorsvonatnak, az meglehetősen esetleges. Az alapul szolgáló forrásban milyen kategóriák léteztek? Volt-e sebesvonat? Expresszvonat?
https://timelord.blog.hu/2019/02/12/dunaviz_a_deli_palyaudvaron/full_commentlist/1#c36810549
Válasz erre: Dunavíz a Déli pályaudvaron
2019-02-26T16:57:26+01:00
2019-02-26T16:57:26+01:00
Frisnyák Zs.
http://blog.hu/user/355144
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/02/12/dunaviz_a_deli_palyaudvaron?full_commentlist=1#c36810071" class="reply_nick_74997" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36810071 );">@Deak Tamas</a>: Szia, realizáltam mire gondolsz... sajnos nincs képem róla. ezt nézted már?<br />
<a rel="nofollow" href="https://library.hungaricana.hu/hu/view/ORSZ_KOZL_ujmmkmEvkonyv_2013/?query=henger%20utca%20villamos&pg=174&layout=s">library.hungaricana.hu/hu/view/ORSZ_KOZL_ujmmkmEvkonyv_2013/?query=henger%20utca%20villamos&pg=174&layout=s</a>
https://timelord.blog.hu/2019/02/12/dunaviz_a_deli_palyaudvaron/full_commentlist/1#c36810071
Válasz erre: Dunavíz a Déli pályaudvaron
2019-02-26T15:08:02+01:00
2019-02-26T15:08:02+01:00
Deak Tamas
http://blog.hu/user/74997
Véletlenül nincs kép a Henger utcai elvileg régi villamosremízről? Vagy mi volt az az épület, ami ma a Henger utca és a Feketesas között van?
https://timelord.blog.hu/2019/02/14/kabelfektetes_tihany_es_szantod_kozott/full_commentlist/1#c36762504
Válasz erre: Kábelfektetés Tihany és Szántód között. Bivalykaland, 1913
2019-02-17T15:04:07+01:00
2019-02-17T15:04:07+01:00
Frisnyák Zs.
http://blog.hu/user/355144
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/02/14/kabelfektetes_tihany_es_szantod_kozott?full_commentlist=1#c36760862" class="reply_nick_559906" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36760862 );">@KissGecihuszár</a>: nem találtam információt arról, hogy felszedték-e a kábelt, vagy még mindig az iszapban hever..
https://timelord.blog.hu/2019/02/14/kabelfektetes_tihany_es_szantod_kozott/full_commentlist/1#c36760862
Válasz erre: Kábelfektetés Tihany és Szántód között. Bivalykaland, 1913
2019-02-17T10:35:03+01:00
2019-02-17T10:35:03+01:00
KissGecihuszár
http://blog.hu/user/559906
mint villanyász és B.almádi lakos, felmerült bennem pár kérdés, éspedig; megvan ez a kábel még most is, vagy már kirángatták? Ha megvan, használatban van még? Ha igen, akkor szenzációsan abszolválták a szakemberek a "disznók" segítségével eszközölt, 100%-ban vízszigetelt víz alatti kábelösszekötést, ami manapság már nem nagy trúváj, de az akkori "disznó" technológia azért gondolom, köszönőviszonyban sincs a maihoz képest!
https://timelord.blog.hu/2019/02/14/kabelfektetes_tihany_es_szantod_kozott/full_commentlist/1#c36748982
Válasz erre: Kábelfektetés Tihany és Szántód között. Bivalykaland, 1913
2019-02-15T15:02:33+01:00
2019-02-15T15:02:33+01:00
Frisnyák Zs.
http://blog.hu/user/355144
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/02/14/kabelfektetes_tihany_es_szantod_kozott?full_commentlist=1#c36748658" class="reply_nick_758255" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36748658 );">@F.M.J.</a>: Meggondoltam magam, igazad van.
https://timelord.blog.hu/2019/02/14/kabelfektetes_tihany_es_szantod_kozott/full_commentlist/1#c36748658
Válasz erre: Kábelfektetés Tihany és Szántód között. Bivalykaland, 1913
2019-02-15T14:18:10+01:00
2019-02-15T14:18:10+01:00
F.M.J.
http://blog.hu/user/758255
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/02/14/kabelfektetes_tihany_es_szantod_kozott?full_commentlist=1#c36748330" class="reply_nick_628548" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36748330 );">@zsuzsa.frisnyak</a>: Ez bizony igaz, és nem is mennék bele kronológiai fejtegetésekbe, mert valószínűleg nem bizonyulnék elég felkészültnek, de itt nem is erre utaltam. <br />
<br />
Egy hálózati kábel elektromos terhelése komoly méretezést igényel, ami indokolja a cikkedben is kiemelt tömegre vonatkozó adatokat. a távíró kábele ebből a szempontból jelentéktelen. Mind tömegében, mind szigetelőképességében gondolom kisebb kihívást jelent.<br />
<br />
Azután itt van még a helyi jelleg is. A leírtakból következtettem, hogy itt nem szokványos dologról volt szó. Az ezen a munkán dolgozó helyi mérnökök szinte biztosan nem végeztek még ilyen munkát. Ha nem így lett volna, nem próbálkoztak volna pl. igás állatokkal. Evvel együtt felkészülteknek tartom őket. Minden elismerést megérdemel, egy kivitelezés, aminek a kiszámítható részletei nem végződtek kudarccal egy olyan időben, amikor még nem álltak rendelkezésre a feladathoz képest sokszoros erővel bíró hidraulikus gépek. Kiszámítani a gyártást, a szállítás részleteit, az átrakásokat, a fektetést, és a kiszámíthatatlan bosszúja után hideg fejjel alternatív megoldást találni, és megvalósítani egy komoly műszaki kihívást, én nagyon tiszteletreméltó teljesítménynek vélem. Szerintem ebben a kérdésben egy véleményen vagyunk, mert különben ez a cikk meg sem jelent volna :) .<br />
Köszönöm, élmény volt olvasni!
https://timelord.blog.hu/2019/02/14/kabelfektetes_tihany_es_szantod_kozott/full_commentlist/1#c36748330
Válasz erre: Kábelfektetés Tihany és Szántód között. Bivalykaland, 1913
2019-02-15T13:20:23+01:00
2019-02-15T13:20:23+01:00
zsuzsa.frisnyak
http://blog.hu/user/628548
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/02/14/kabelfektetes_tihany_es_szantod_kozott?full_commentlist=1#c36748274" class="reply_nick_758255" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36748274 );">@F.M.J.</a>: Hm. Ez így túl erős állításnak tűnik számomra, hiszen a vízalatti kábelfektetésnek több évtizedes múltja volt, lásd tengeralatti távirdai kábelek.
https://timelord.blog.hu/2019/02/14/kabelfektetes_tihany_es_szantod_kozott/full_commentlist/1#c36748274
Válasz erre: Kábelfektetés Tihany és Szántód között. Bivalykaland, 1913
2019-02-15T13:12:59+01:00
2019-02-15T13:12:59+01:00
F.M.J.
http://blog.hu/user/758255
Egy mérnöki teljesítmény attól kimagasló, hogy olyan akadályokat kell leküzdeni, amivel korábban nem találkoztak. Magyarul, nincs rá bejáratott technológia. Ez a feladat a maga idejében épp ilyen lehetett.
https://timelord.blog.hu/2019/02/12/dunaviz_a_deli_palyaudvaron/full_commentlist/1#c36745212
Válasz erre: Dunavíz a Déli pályaudvaron
2019-02-14T21:47:56+01:00
2019-02-14T21:47:56+01:00
Frisnyák Zs.
http://blog.hu/user/355144
@gigabursch: szerintem is. <br />
Úgy képzeltem, hogy a vízkiemelés nem parti szűrésű kutakból történt, hanem valamiféle vízbe lógatott (süllyesztett) vezetéken. A kút viszont jóval egyszerűbb, és valószínüleg olcsóbb is volt. <br />
Az pedig, hogy a török kori vízkiemelés is itt zajlott... irtó klassz.
https://timelord.blog.hu/2019/02/12/dunaviz_a_deli_palyaudvaron/full_commentlist/1#c36744716
Válasz erre: Dunavíz a Déli pályaudvaron
2019-02-14T20:15:29+01:00
2019-02-14T20:15:29+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/02/12/dunaviz_a_deli_palyaudvaron?full_commentlist=1#c36736036" class="reply_nick_44308" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36736036 );">@kvp</a>: <br />
Hoppá! Ez mindenképpen érdekes
https://timelord.blog.hu/2019/02/12/dunaviz_a_deli_palyaudvaron/full_commentlist/1#c36736036
Válasz erre: Dunavíz a Déli pályaudvaron
2019-02-13T13:54:24+01:00
2019-02-13T13:54:24+01:00
kvp
http://blog.hu/user/44308
Rakeresve ugy latszik, az eredeti Zsigmond korabeli es a kesobbi torok vizmu is ennek a ket haznak a helyen volt, tehat valoszinuleg parti szuresu kutak voltak a hazak udvaran es erre epitettek ra a vezetekes es a palyaudvari ipari viz szivattyuhazait.<br />
<br />
Erdekes lenne most latni, hogy a viznyero kutak vagy azok nyomai megvannak-e meg. A tenyleges gephaz es a szentarolo a ket lakohaz kotott az udvaron meg jol lathatoan megvan a par evvel ezelotti felveteleken es egy cikk szerint egy korabbi felujitasnal az olom nyomocsovek maradekait is megtalaltak.
https://timelord.blog.hu/2019/02/12/dunaviz_a_deli_palyaudvaron/full_commentlist/1#c36735484
Válasz erre: Dunavíz a Déli pályaudvaron
2019-02-13T12:14:02+01:00
2019-02-13T12:14:02+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Elég velős lett.<br />
De érdekes. Köszi!
https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi/full_commentlist/1#c36612234
Válasz erre: Ismeretlen légifelvétel Budapestről
2019-01-28T16:52:49+01:00
2019-01-28T16:52:49+01:00
Frisnyák Zs.
http://blog.hu/user/355144
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi?full_commentlist=1#c36610658" class="reply_nick_74997" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36610658 );">@Deak Tamas</a>: szia, ezt én is megnéztem, de nem hozott eredményt. a kommentelők közül viszont ketten is 1906-ra tették a fotózást, és a bizonyítékaik engem meggyőztek.
https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi/full_commentlist/1#c36610658
Válasz erre: Ismeretlen légifelvétel Budapestről
2019-01-28T13:34:36+01:00
2019-01-28T13:34:36+01:00
Deak Tamas
http://blog.hu/user/74997
Arcanumban az adott periódusra megfelelő irányban ezek a felszállások vannak:<br />
<br />
1906. augusztus 10.<br />
1906. október 20.<br />
1906. május 21.<br />
1905. május 24. (ami szinte kizárható, ronda viharba keveredtek, jobb dolguk is lehett mint a fotó)<br />
1905. május 4.<br />
1904. október 3.<br />
1903. áprils 2. (szinte kizárható, halálos balesettel zárult a móka)<br />
1903. február 5 (szinte kizárható, a cikkek fénylő hómezőről regélnek)<br />
1903. szeptember 27.<br />
<br />
Nincs egy csillagász a közelben, aki az árnyékok alapján következtet? :)
https://timelord.blog.hu/2019/01/12/teli_vonatozas_uti_kalandok_a_regmultbol/full_commentlist/1#c36515536
Válasz erre: Téli vonatozás. Úti kalandok a régmúltból
2019-01-14T09:50:55+01:00
2019-01-14T09:50:55+01:00
rezgaras
http://blog.hu/user/399269
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/01/12/teli_vonatozas_uti_kalandok_a_regmultbol?full_commentlist=1#c36514696" class="reply_nick_355144" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36514696 );">@Frisnyák Zs.</a>: Soltész József: "A Kózlekedési Múzeum M=1:5 méretarányú vasúti járműmodell gyűjteménye" c. cikke felsorolása szerint 5 hóeke és egy hóhányógép modellje van meg. De a hóekék közül a cikk írása idején egy sem volt kiállítva, csak a hóhányógép. Én sem láttam a hóeke modellek közül soha egyet sem.
https://timelord.blog.hu/2019/01/12/teli_vonatozas_uti_kalandok_a_regmultbol/full_commentlist/1#c36514696
Válasz erre: Téli vonatozás. Úti kalandok a régmúltból
2019-01-13T23:44:43+01:00
2019-01-13T23:44:43+01:00
Frisnyák Zs.
http://blog.hu/user/355144
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/01/12/teli_vonatozas_uti_kalandok_a_regmultbol?full_commentlist=1#c36514670" class="reply_nick_399269" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36514670 );">@rezgaras</a>: A Közlekedési Múzeumnak négy-öt hóeke modellje van, jól emlékszel. Emlékeim szerint ezekből egy volt kiállítva.
https://timelord.blog.hu/2019/01/12/teli_vonatozas_uti_kalandok_a_regmultbol/full_commentlist/1#c36514670
Válasz erre: Téli vonatozás. Úti kalandok a régmúltból
2019-01-13T23:36:11+01:00
2019-01-13T23:36:11+01:00
rezgaras
http://blog.hu/user/399269
Voltak önjáró hóhányók, Svájcban és Amerikában is. Úgy tudom, nálunk nem. A Közlekedési Múzeumban viszont volt egy modell (majd meg lehet megint nézni, ha újra kinyit a múzeum), aminek ha jól emlékszem még kazánja sem volt, hanem az őt toló mozdonytól kapta a gőzt. Egyébként az önjáró kivitel sem nagyon mehetett egyedül. Ahogy itt is szó volt róla, több mozdony is tolta. Egyedül nem nagyon lett volna elég súlya nagyobb hóakadályokhoz.<br />
<br />
Celldömölkön a "parajosban" áll egy hóhányógép. Csatolva van hozzá egy szerkocsi is, lehet, hogy hozzá tartozott, hiszen a gépen nincs sok hely a szénnek és a víznek.
https://timelord.blog.hu/2019/01/12/teli_vonatozas_uti_kalandok_a_regmultbol/full_commentlist/1#c36512516
Válasz erre: Téli vonatozás. Úti kalandok a régmúltból
2019-01-13T21:08:44+01:00
2019-01-13T21:08:44+01:00
Frisnyák Zs.
http://blog.hu/user/355144
Igen jó észrevétel, persze a választ nem tudom. Azt gyanítom, hogy ez nem technikai, inkább anyagi kérdés lehetett. Nyilván olcsóbb volt egy nem önjáró hóhányógép.
https://timelord.blog.hu/2019/01/12/teli_vonatozas_uti_kalandok_a_regmultbol/full_commentlist/1#c36512294
Válasz erre: Téli vonatozás. Úti kalandok a régmúltból
2019-01-13T20:49:23+01:00
2019-01-13T20:49:23+01:00
kugi
http://blog.hu/user/647953
Meglep, hogy a hóhányógép nem volt önjáró.<br />
Technikailag nem lehetett volna kivitelezni, hogy a gőzkazán a mozdonyt is és a hóhányó lapátkerekeket is egyszerre hajtsa?
https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi/full_commentlist/1#c36475756
Válasz erre: Ismeretlen légifelvétel Budapestről
2019-01-08T19:24:24+01:00
2019-01-08T19:24:24+01:00
Örökségfigyelő blog
http://blog.hu/user/766487
igen-igen, arra! nagyon köszönöm!
https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi/full_commentlist/1#c36475526
Válasz erre: Ismeretlen légifelvétel Budapestről
2019-01-08T18:50:01+01:00
2019-01-08T18:50:01+01:00
Frisnyák Zs.
http://blog.hu/user/355144
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi?full_commentlist=1#c36475020" class="reply_nick_766487" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36475020 );">@Örökségfigyelő blog</a>: az oroksegfigyelo stb. email címre gondolsz? a képet nagyfelbontásban odadom, jó ügyről van szó!
https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi/full_commentlist/1#c36475020
Válasz erre: Ismeretlen légifelvétel Budapestről
2019-01-08T17:29:50+01:00
2019-01-08T17:29:50+01:00
Örökségfigyelő blog
http://blog.hu/user/766487
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi?full_commentlist=1#c36474964" class="reply_nick_355144" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36474964 );">@Frisnyák Zs.</a>: Nagyon köszönöm a választ. A képet szeretném berakni a Wesselény utca 74. számú épületről készült, a műemléki védettség miatt szükséges építéstörténeti tudományos dokumentációba, mivel ez az egyetlen kép, amelyen az épület 1920-as évekbeli átalakítását (földszint üzletportálosítása, vasbeton-szerkezetes üzemcsarnok építése az udvarban) megelőző állapot látható, kivehető. Milyen feltételek mellett és hogyan hivatkozva tehetem ezt meg? A dokumentáció az építési hatóság felé szükséges dokumentum, műemléki épület esetén, nyilvánosságra nem kerül. A profilomban megadott emailcímen is tudjuk folytatni a kommunikációt.<br />
<br />
üdv,<br />
Kelecsényi Kristóf
https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi/full_commentlist/1#c36474964
Válasz erre: Ismeretlen légifelvétel Budapestről
2019-01-08T17:22:13+01:00
2019-01-08T17:22:13+01:00
Frisnyák Zs.
http://blog.hu/user/355144
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi?full_commentlist=1#c36473730" class="reply_nick_766487" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36473730 );">@Örökségfigyelő blog</a>: szia, köszi az infót, az 1906 teljesen reális, el tudom fogadni. Division is eképp datálta. A képet egy aukción vásároltam. <br />
Mindkettőtöknek köszönöm!
https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi/full_commentlist/1#c36473730
Válasz erre: Ismeretlen légifelvétel Budapestről
2019-01-08T14:52:27+01:00
2019-01-08T14:52:27+01:00
Örökségfigyelő blog
http://blog.hu/user/766487
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi?full_commentlist=1#c36462550" class="reply_nick_355144" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36462550 );">@Frisnyák Zs.</a>: Egy további kérdésem lenne. Ez a konkrét kép honnan került elő?
https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi/full_commentlist/1#c36473720
Válasz erre: Ismeretlen légifelvétel Budapestről
2019-01-08T14:51:37+01:00
2019-01-08T14:51:37+01:00
Örökségfigyelő blog
http://blog.hu/user/766487
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi?full_commentlist=1#c36451978" class="reply_nick_355144" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36451978 );">@Frisnyák Zs.</a>: A kép datáláshoz egy kis adalék.<br />
<br />
A Wesselényi utca és mai Rejtő Jenő utca sarkán - a színház épületétől közvetlenül balra a képen - álló épület viszonylag egyértelműen bontás alatt áll:<br />
<br />
- szétbontott belső szárnyaira szépen rálátni, kivehetők<br />
- az épület előtt kivehetők a bontáshoz/építéshez felállított szálfák is<br />
<br />
A helyén álló épületre az építési engedélyt 1906-ban adták ki (11541/1906-III. eng. sz.), építtetője Beer Antal, tervezője Benes Imre volt. Ez az épület a helyszínen ma is áll.<br />
<br />
Vagyis a fotó és a fotósorozat nem lehet 1906-nál későbbi.
https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi/full_commentlist/1#c36462550
Válasz erre: Ismeretlen légifelvétel Budapestről
2019-01-07T00:54:34+01:00
2019-01-07T00:54:34+01:00
Frisnyák Zs.
http://blog.hu/user/355144
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi?full_commentlist=1#c36451890" class="reply_nick_42141" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36451890 );">@Division</a>: köszi, csak most jutottam oda, hogy megköszönjem, ez egy igéretes nyom
https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi/full_commentlist/1#c36458922
Válasz erre: Ismeretlen légifelvétel Budapestről
2019-01-06T19:33:03+01:00
2019-01-06T19:33:03+01:00
Frisnyák Zs.
http://blog.hu/user/355144
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi?full_commentlist=1#c36458486" class="reply_nick_879521" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36458486 );">@Hata Mari..</a>: Nézd meg a Nyugati pályaudvarról készített képeslap hátlapját, 1917-ben postázták. Tehát nem lehet 1919-es. Miért gondolom, hogy 1914 előtti? Mert a világháború éveiben a Turul nem csinál kirándulásokat, és Král Sándor is bevonult. Ha sikerül kiderítened a felvétel idejét, örülni fogok.
https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi/full_commentlist/1#c36458486
Válasz erre: Ismeretlen légifelvétel Budapestről
2019-01-06T18:36:47+01:00
2019-01-06T18:36:47+01:00
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi?full_commentlist=1#c36457182" class="reply_nick_628548" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36457182 );">@zsuzsa.frisnyak</a>: "A felvétel pontos idejét nem sikerült meghatároznom, annyi azonban bizonyos, hogy 1903 után készült."
https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi/full_commentlist/1#c36457640
Válasz erre: Ismeretlen légifelvétel Budapestről
2019-01-06T16:20:37+01:00
2019-01-06T16:20:37+01:00
Csokis
http://blog.hu/user/19668
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi?full_commentlist=1#c36454256" class="reply_nick_171550" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36454256 );">@Rollende Landstrasse</a>: A legjobb a link linkjén levő "autósüldözés". Az elég kemény lehetett, főleg, hogy a léghajó időnként átkelt a Dunán. :-)
https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi/full_commentlist/1#c36457182
Válasz erre: Ismeretlen légifelvétel Budapestről
2019-01-06T15:12:00+01:00
2019-01-06T15:12:00+01:00
zsuzsa.frisnyak
http://blog.hu/user/628548
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi?full_commentlist=1#c36456744" class="reply_nick_879521" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36456744 );">@Hata Mari..</a>: Nem lehet. A felvételek 1914 előtt készültek.
https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi/full_commentlist/1#c36456744
Válasz erre: Ismeretlen légifelvétel Budapestről
2019-01-06T14:04:19+01:00
2019-01-06T14:04:19+01:00
"Számomra a legszembetűnőbb, milyen üresek az utcák. Nemcsak a járművek, de még a gyalogosok sem töltik be a közterületeket."<br />
<br />
Lehet, hogy épp Szamuely Lenin fiúi garázdálkodtak a környéken..:)
https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi/full_commentlist/1#c36456612
Válasz erre: Ismeretlen légifelvétel Budapestről
2019-01-06T13:46:41+01:00
2019-01-06T13:46:41+01:00
zsuzsa.frisnyak
http://blog.hu/user/628548
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi?full_commentlist=1#c36456580" class="reply_nick_179191" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36456580 );">@Schmauder Tamás</a>: A számozás rajta van a képeslapokon. A 12-es kép a leszállás Hatvanban. Ebből gondolom, hogy a teljes képeslapsorozat 12 felvételből állt. Az 1. kép valószínűleg a Tattersallban a felszállást örökítette meg, mert a 2. kép már a Keleti pályaudvart mutatja.
https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi/full_commentlist/1#c36456580
Válasz erre: Ismeretlen légifelvétel Budapestről
2019-01-06T13:42:31+01:00
2019-01-06T13:42:31+01:00
Schmauder Tamás
http://blog.hu/user/179191
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi?full_commentlist=1#c36456132" class="reply_nick_628548" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36456132 );">@zsuzsa.frisnyak</a>: értem, az hogy 12 felvétel van , azt honnan lehet tudni?
https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi/full_commentlist/1#c36456132
Válasz erre: Ismeretlen légifelvétel Budapestről
2019-01-06T12:42:09+01:00
2019-01-06T12:42:09+01:00
zsuzsa.frisnyak
http://blog.hu/user/628548
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi?full_commentlist=1#c36455886" class="reply_nick_179191" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36455886 );">@Schmauder Tamás</a>: Semmit sem tudok a többi képeslapról ill. felvételről, ezért is volt külön öröm, hogy a 12-es teljes sorozatból egy újabb előkerült.
https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi/full_commentlist/1#c36455886
Válasz erre: Ismeretlen légifelvétel Budapestről
2019-01-06T12:06:22+01:00
2019-01-06T12:06:22+01:00
Schmauder Tamás
http://blog.hu/user/179191
Az itt lévő két képen kívül linkeltél még négyet. A maradék minimum 6-hoz van link, mit lehet azokról tudni?
https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi/full_commentlist/1#c36455468
Válasz erre: Ismeretlen légifelvétel Budapestről
2019-01-06T11:15:05+01:00
2019-01-06T11:15:05+01:00
Rollende Landstrasse
http://blog.hu/user/171550
@Mad Mind: A Turul mozgott, ezért nem használhatott olyan hosszú záridőt, amely "kiüríti" az utcákat. 1903-ban már jó minőségű "pillanatnyi felvételeket" tudtak készíteni, Král főhadnagy képei rendszeresen jelentek meg a Vasárnapi Hírekben.
https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi/full_commentlist/1#c36454720
Válasz erre: Ismeretlen légifelvétel Budapestről
2019-01-06T09:53:43+01:00
2019-01-06T09:53:43+01:00
Mad Mind
http://blog.hu/user/70436
Hosszú záridővel csinálhatta a képet és máris üres a város.
https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi/full_commentlist/1#c36454564
Válasz erre: Ismeretlen légifelvétel Budapestről
2019-01-06T09:33:21+01:00
2019-01-06T09:33:21+01:00
superfrog
http://blog.hu/user/699421
tehát a képen a wesselényi utca-izabella utca-almássy tér-most éppen pesti magyar színház látható a 7. kerületből
https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi/full_commentlist/1#c36454364
Válasz erre: Ismeretlen légifelvétel Budapestről
2019-01-06T09:01:59+01:00
2019-01-06T09:01:59+01:00
Aurevol
http://blog.hu/user/1347044
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi?full_commentlist=1#c36454256" class="reply_nick_171550" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36454256 );">@Rollende Landstrasse</a>: Köszi a linket, hasznos volt!
https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi/full_commentlist/1#c36454256
Válasz erre: Ismeretlen légifelvétel Budapestről
2019-01-06T08:39:53+01:00
2019-01-06T08:39:53+01:00
Rollende Landstrasse
http://blog.hu/user/171550
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi?full_commentlist=1#c36453962" class="reply_nick_1347044" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36453962 );">@Aurevol</a>: A Turul nem hőlégballon volt, városi világítógázzal töltötték fel.<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="https://techstory.blog.hu/2014/04/02/olvasoi_poszt_az_elso_magyar_legikatasztrofa_a_turul_leghajo_balesete">techstory.blog.hu/2014/04/02/olvasoi_poszt_az_elso_magyar_legikatasztrofa_a_turul_leghajo_balesete</a>
https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi/full_commentlist/1#c36453962
Válasz erre: Ismeretlen légifelvétel Budapestről
2019-01-06T05:18:53+01:00
2019-01-06T05:18:53+01:00
Aurevol
http://blog.hu/user/1347044
A szó amit kerestél a hőlégballon, és nem a léggömb. :)
https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi/full_commentlist/1#c36452012
Válasz erre: Ismeretlen légifelvétel Budapestről
2019-01-05T21:03:52+01:00
2019-01-05T21:03:52+01:00
Frisnyák Zs.
http://blog.hu/user/355144
@geegee: hmmm... a sosem látott szerintem megfelel az ismeretlennek. átgondolom...
https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi/full_commentlist/1#c36451978
Válasz erre: Ismeretlen légifelvétel Budapestről
2019-01-05T20:58:07+01:00
2019-01-05T20:58:07+01:00
Frisnyák Zs.
http://blog.hu/user/355144
<a href="https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi?full_commentlist=1#c36451916" class="reply_nick_830984" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36451916 );">@Tranquillius</a>: szia, ez a kép meglehetősen jól ismert, egy másik alkalommal készült.
https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi/full_commentlist/1#c36451916
Válasz erre: Ismeretlen légifelvétel Budapestről
2019-01-05T20:50:21+01:00
2019-01-05T20:50:21+01:00
Tranquillius
http://blog.hu/user/830984
Van kép a Margitszigetről is: <a rel="nofollow" href="https://dunaiszigetek.blogspot.com/2017/07/margitsziget-turul-hatrol.html">dunaiszigetek.blogspot.com/2017/07/margitsziget-turul-hatrol.html</a>
https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi/full_commentlist/1#c36451890
Válasz erre: Ismeretlen légifelvétel Budapestről
2019-01-05T20:48:10+01:00
2019-01-05T20:48:10+01:00
Division
http://blog.hu/user/42141
A képen látható a Dob utcai iskola (Dob utca 85). Nem teljesen lehet kivenni, de mintha az udvaron még építkezés nyomai lennének láthatóak.<br />
Az iskola történetéről ezt írják: "Székely János igazgató javaslatára a Főváros tervpályázatot hirdetett a Dob utca 85. alatti 300 öles telken egy új iskola felépítésére. Hegedűs Ármin építészmérnök tervei alapján 1905 őszén indult el az építkezés. 1906 október 14-én Bárczy István főpolgármester jelenlétében, akkor és még most is a főváros legszebb iskoláinak egyikét avatták fel."<br />
Ha tényleg a még nem befejezett építkezés látszik a képen, akkor kb 1906 nyarán készülhetett a kép.
https://timelord.blog.hu/2019/01/04/budapest_legkorabbi_legifotoi/full_commentlist/1#c36451346
Válasz erre: Ismeretlen légifelvétel Budapestről
2019-01-05T19:47:45+01:00
2019-01-05T19:47:45+01:00
geegee
http://blog.hu/user/228702
Akkor végül is mi itt az ismeretlen, ha tudjuk azt, hogy hol, ki és mit fotózott, illetve nagyjából az időt is lehet tudni...?<br />
Nem lehet, hogy inkább a sosem látott jelző lenne a helyesebb?
https://timelord.blog.hu/2016/05/24/frigyes_foherceg_kisvasuti_kocsija/full_commentlist/1#c36112181
Válasz erre: Frigyes főherceg kisvasúti kocsija
2018-11-11T21:48:30+01:00
2018-11-11T21:48:30+01:00
kisvasut kutató
http://blog.hu/user/1398377
<a href="https://timelord.blog.hu/2016/05/24/frigyes_foherceg_kisvasuti_kocsija?full_commentlist=1#c36111953" class="reply_nick_1398377" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36111953 );">@kisvasut kutató</a>: Igen, 1 fotó van az Főhercegi kocsiról. De az egész anyagban több mint 200 kép szerepel, csak én nem tudom ide feltenni. Vannak lapos kocsik, tőzeg, széna, tej szállító kocsik az 1100 mm-es korból.De van a 600 mm-es időből gőzmozdonyos kép és egyebek a megmaradt részek a töltésekből. Az egészet széthordták 1945 után, a közeli német ajkú lakosságot pedig kitelepítették Németországba. Nem volt könnyű mintegy 40 oldalas összeállítást készíteni az egész rendszerről. Ahogy írtam, a parádés kocsi a Főherceg legkedvesebb majorjában lett kiállítva mintegy dísznek.
https://timelord.blog.hu/2016/05/24/frigyes_foherceg_kisvasuti_kocsija/full_commentlist/1#c36111953
Válasz erre: Frigyes főherceg kisvasúti kocsija
2018-11-11T21:32:41+01:00
2018-11-11T21:32:41+01:00
kisvasut kutató
http://blog.hu/user/1398377
<a href="https://timelord.blog.hu/2016/05/24/frigyes_foherceg_kisvasuti_kocsija?full_commentlist=1#c36107423" class="reply_nick_628548" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36107423 );">@zsuzsa.frisnyak</a>: Igen!
https://timelord.blog.hu/2016/05/24/frigyes_foherceg_kisvasuti_kocsija/full_commentlist/1#c36107423
Válasz erre: Frigyes főherceg kisvasúti kocsija
2018-11-11T11:53:24+01:00
2018-11-11T11:53:24+01:00
zsuzsa.frisnyak
http://blog.hu/user/628548
<a href="https://timelord.blog.hu/2016/05/24/frigyes_foherceg_kisvasuti_kocsija?full_commentlist=1#c36089807" class="reply_nick_1398377" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36089807 );">@kisvasut kutató</a>: Szuper kutatási téma, gratulálok. Fényképeket is találtál a lóvasútról, netán a főhercegi kocsiról is?
https://timelord.blog.hu/2016/05/24/frigyes_foherceg_kisvasuti_kocsija/full_commentlist/1#c36105923
Válasz erre: Frigyes főherceg kisvasúti kocsija
2018-11-10T23:21:55+01:00
2018-11-10T23:21:55+01:00
F.M.J.
http://blog.hu/user/758255
<a href="https://timelord.blog.hu/2016/05/24/frigyes_foherceg_kisvasuti_kocsija?full_commentlist=1#c36089807" class="reply_nick_1398377" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36089807 );">@kisvasut kutató</a>: Nagyon érdekes infók. Kérdéseket azért felvet múszaki szempontból. Eddigi megfigyeléseim szerint egy vasúti jármű méretei elég komolyan igazodnak az alatta futó pálya méreteihez. Nem meglepő, minél nagyobb a nyomtáv, annál merevebb és stabilabb a vonalvezetés, annál szélesebb és hosszabb járművekkel járható. <br />
Azt még fenntartások nélkül el tudnám fogadni, hogy egy keskenyebb pályáról ugyan azt a kocsit szélesebbre helyezik egy tengelyátszerelés segítségével, de fordítva nagyon komoly problémákat látok. Van némi ismeretem a pályák vonalvezetésével kapcsolatban, és elképzelve egy közel fele nyomtávú pályára helyezett viszonylag nagyméretű kocsit, amint szűk ívekben közlekedik, nem biztos, hogy szeretnék rajta utazni. Műszaki szempontból félelmetesen hangzik.
https://timelord.blog.hu/2016/05/24/frigyes_foherceg_kisvasuti_kocsija/full_commentlist/1#c36089807
Válasz erre: Frigyes főherceg kisvasúti kocsija
2018-11-08T17:09:14+01:00
2018-11-08T17:09:14+01:00
kisvasut kutató
http://blog.hu/user/1398377
Üdvözlöm a fotó feltevőjét. Én ennek a lóvasútnak a kutatásával foglalkoztam. 1883/4-ben épült, 1100 mm nyomtávolsággal 28 km hosszan. 1925-ben átépítették 600 mm-re. Közben 1912-16 között további vonalak épültek, így összesen 110 km körüli hálózat járta be a mosoni síkon lévő majrokat. Ez a Habsburg főhercegi, urasági kocsi egy példányban készült még 1100 mm-el, az átépítés után Albertkázmérpusztai majorban állt és a gyerekek is játszottak benne.
https://timelord.blog.hu/2014/08/26/a_zugligeti_villamosbaleset/full_commentlist/1#c35892789
Válasz erre: Az elszabadult villamos Zugligetben
2018-09-27T18:31:36+02:00
2018-09-27T18:31:36+02:00
Frisnyák Zs.
http://blog.hu/user/355144
<a href="https://timelord.blog.hu/2014/08/26/a_zugligeti_villamosbaleset?full_commentlist=1#c35892255" class="reply_nick_33349" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35892255 );">@Affeneegyemeg</a>: Nyilván nagy volt a pánik.
https://timelord.blog.hu/2014/08/26/a_zugligeti_villamosbaleset/full_commentlist/1#c35892255
Válasz erre: Az elszabadult villamos Zugligetben
2018-09-27T16:15:08+02:00
2018-09-27T16:15:08+02:00
Affeneegyemeg
http://blog.hu/user/33349
@Frisnyák Zs.: Nem is a pasast kellett volna kereseni, hanem a féket!
https://timelord.blog.hu/2018/04/16/hogyan_viselkedjunk_a_nagyurakkal/full_commentlist/1#c35696341
Válasz erre: Hogyan viselkedjünk a nagyurakkal?
2018-08-20T09:30:06+02:00
2018-08-20T09:30:06+02:00
Deak Tamas
http://blog.hu/user/74997
Vasúti és közlekedési szemle, 1874. ápr. 2<br />
<br />
A kőbányai vasúti szerencsétlenség. <br />
A pesti kir. fenyítő törvényszék előtt márczius 30. kezdődött az ismert tavalyi borzasztó vasúti szerencsétlenség fölötti végtárgyalás, melynek — mint tudva van — 30 emberélet esett áldozatul, mig azonkívül még 20 ember súlyosan és 4 könnyebben megsebesült, mindnyájan krajnai munkások, kik vegyes vonattal Czeglédről Budapestre utaztak. <br />
A végtárg-yalást maga a törvényszék elnöke, Sárkány József vezeti, előadója a tárgynak Frenreisz bíró, szavazó dr. Emmer közvádló Sztrókay Boldizsár kir. ügyész. <br />
A tényállást, mely maga idejében bőven kifejtve lett, ezúttal csak röviden ismételjük. <br />
Az osztrák államvaspályának Kőbánya-Pest közötti kettős vonalán az állatkert mögött, ott hol a vaspályavonalnak a pályaudvar felé irányult félkörében a hajlás kezdődik, a 2910. és 2909. hossz-szelvény közt m. é. május 6-ik napján d. e. 11 órakor, midőn a Czeglédről jövő 136. sz. vegyes vonalnak azon kellett volna jönni, Lobsteiu Jakab pályafőnök rendeletére és Lihoczky József pályafelvigyázó megfázásából <br />
а <br />
vasúti napszámosok áltállá sinpár kicserélés végett fölszedetett, miáltal a jobboldali vonal járhatlanná lett. Daczára annak, hogy ez történt ós hogy erről a kőbányai és pesti állomás értesitve lett, a mondott 136'. sz. vegyes vonat d. e. 11 óra 6 perczkor mégis a rendes jobboldalon szokott sebességgel közeledett a járhatlan helyhez és a munkások kiabálása és intése sem akadályozhatta többé, hogy a vonat tarhatlanul beleszaladt a sinektől megfosztott nyilt pályatalajba, melybe a mozdony mélyen belefúródott, mig az utána volt kocsik egymásra és egymásba tolattak és igy az azokban elhelyezett 22 utas rögtön agyonzuzatott, mig 27 további egyén megsebesült, melyek közt még 7 következő nap meghalt. <br />
A vád ugyanis emeltetik : <br />
1. <br />
Biedermann <br />
Gusztáv kőbányai vasúti közlekedési hivatalnok ellen, mert ő tudta, hogy a sinek fölszedettek Jés mégis „előttem is megfoghatlan feledékenységből" mint maga vallja, a vonatot a járhatlan jobb oldali vonalra intézte, holott a másik párhuzamos sinek állottak szabad rendelkezéséi-e. <br />
2. Dienel Izidor kőbányai állomásfőnök, ki Lobstein Jakab kivánatára beleegyezését adta, hogy a sinek felszedessenek oly időben, midőn még- egy rendes vonat közlekedése váratott, holott a 37. számú utasítás 519. §, értelmében ezt csak a vonatok közlekedési ideje közti intervallumokban szabad foganatba venni. <br />
Ugyanennek terhére esik az is, hogy az ő indítványa folytán a napdijas távirdász a kőbányai állomástól eltávolíttatván, annak teendőivel Csáder Tamás kőbányai állomási pályafelügyelő lett megbizva ós igy ez utóbbi is az utasitás világos megszegésével a 126. sz. vonatnak megérkezése és elindulása idején nem volt az ő hivatalos helyén. Végre pedig Dienel a rákosi állomást sem értesítette a sinek fölszedéséről. <br />
3. Csáder Tamás ellen, a most mondottak okából, mert ő daczára azon mentségének, hogy főnöke által eredeti foglalkozásától el ós a távirati szolgálathoz parancsoltatott, az időben önszántából a távirdából is eltávozott és egy tiszai vonatvezetővel számolt. <br />
4. Wavrenka József, kőbányai közlekedési hivatalnok, ki kötelessége ellenére a rákosi állomást a sinek fölszedéséről táviratilag nem értesitette. <br />
5. Tichy József pályaőr a kőbányai váltónál, ki Írásban értesitve a sinek fölszedéséről, a 136. sz. vonatot mégis a jobboldali sinckre terelte. <br />
6. Lobstein Jakab pesti vonalfőnök, ki a 17. sz. utasitás 43. és 66. §§. ellenére a sinek felszedését elrendelte, midőn a 136 sz. vonat rendes megérkezése váratott és hogy azt a 17. sz. utasitás 518. és 519., valamint az 1. sz. utasitás 58 §. rendeleteinek ellenére főnökeinek még- nem is jelentette, holott a közlekedési fölfiiggesztés iránti engedélyt — bár egy vonalon is — csak a közlekedési fönök a pályaföntnrtási főnöknek meghallgatásával rendelheti el. Továbbá, hogy ugyan a szerencsétlenség napján a sineket egy időben három helyen kiszedette: Palotánál, a pesti pályaudvarcsarnokban és az állatkertnél, mely utóbbi helyen Lihoczky József páyafölügyelőt bizta meg az ellenőrzéssel, a nélkül, hogy meggyőződést szerzett volna magának arról, váljon ez utasításainak eleget tett-e. <br />
7. Lihoczky József csakugyan a reá hagyott kötelességet egészen el is hanyagolta, a mennyiben a munkálatok vágbevitelével ismét Burian János nevü munkavezetőt megbizta, ki megint, közönséges vasúti napszámos létére, a 1. sz. utasitás 43. §. azon rendelkezéséről, miszerint ily munkálatok esetén azok színhelyétől lej és fölfelé 300 öl távolságra megállási intőjelek kiteendők, ki nem taníttatván, azt kellőleg nem teljesítette, és azért ez mint 8-ik vádlott is szerepel, mert hacsak Burian vészjelt kellőleg- kitűzi, ugy a szerencsétlenségnek még mindig idejekorán eleje vétetett volna. Az utolsó vádlottak Sikán Frigyes, <br />
Pohle <br />
Antal és Nejevle Gusztáv tisztviselők.
https://timelord.blog.hu/2018/04/16/hogyan_viselkedjunk_a_nagyurakkal/full_commentlist/1#c35696323
Válasz erre: Hogyan viselkedjünk a nagyurakkal?
2018-08-20T09:25:59+02:00
2018-08-20T09:25:59+02:00
Deak Tamas
http://blog.hu/user/74997
Nefelejts, 1873. máj. 18.<br />
<br />
— [A vasúti szerencsétlenséget] előidéző hanyagság okozóit a pesti királyi törvényszék erélyesen nyomozza. Az elővizsgálatot Weisz Mark teljesítette, és a valóságos vizsgálathoz szükséges adatok megszerzésével Sztrokay Boldizsár kir. ügyész, Lilian Szevér királyi biró és egy' jegyző van megbízva, kik Sárkány J. elnökkel a szerencsétlenség színhelyére kimentek, hogy közvetlen tudomást nyerjenek. A törvényszéki kutatások alapján eddig a kőbányai állomási főnökön és a főépitési vállalkozón kivül még két hivatalnokot tartóztattak le. Az állomási főnök, kinek neve Biedermann, 27 éves, prágai születésű, letartóztatása alatt már többször megkisérlette önmagát meggyilkolni, miért is különös felvigyázat alatt áll. <br />
Magyar Ujsag, 1874. ápr. 3<br />
<br />
— A műit évben Buda-Pest és Kőbánya közt történt szerencsétlen vasúti ügyben ma délelőtt Sárkány József a pesti királyi törvényszék elnöke a király nevében a következő Ítéletet hirdette ki: „Biedermann és Lehoczky két-két, Lobstein másfél, Nejedli egy évi, Si- kán és Pohle három havi börtönre Ítéltetik. A bűnösség czime vétkes mulasztás által okozott emberölés, illetőleg életbiztonság elleni vétség.“ Dienel Izidor kőbányai állomás főnök annak kimutatása alapján, hogy a működési szabályok ellenmondásokban vannak, tárgyi tény- álladék hiányából felmentetett. — A többiek részint a tányálladók meg nem állapithatása, részint bizonyítékok hiányából fölmentettek. A k. ügyész az elitéltek ellen hozott itéletskben megnyugszik, csak a Lobstein- ra rótt büntetést találja aánylag csekélynek ; a fölmentések ellen bejelentési fellebzését, ugyanezt teszik az elitéltek ügyvédei is.
https://timelord.blog.hu/2012/06/13/minden_ami_vasut/full_commentlist/1#c35230566
Válasz erre: Minden, ami vasút
2018-05-17T14:42:47+02:00
2018-05-17T14:42:47+02:00
Felek Ferenc
http://blog.hu/user/1268512
<a href="http://timelord.blog.hu/2012/06/13/minden_ami_vasut?full_commentlist=1#c35226742" class="reply_nick_628548" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35226742 );">@zsuzsa.frisnyak</a>: Köszönöm, fővárosi barátaim segítségével megpróbálkozom a rajz megtalálásával.
https://timelord.blog.hu/2012/06/13/minden_ami_vasut/full_commentlist/1#c35226742
Válasz erre: Minden, ami vasút
2018-05-16T20:14:24+02:00
2018-05-16T20:14:24+02:00
zsuzsa.frisnyak
http://blog.hu/user/628548
Sajnálom,ennél jobb minőségűvel nem rendelkezem. Az eredeti műszaki rajzot a Közlekedési Múzeum őrzi, RA-127. leltári számú albumban megtalálható.
https://timelord.blog.hu/2012/06/13/minden_ami_vasut/full_commentlist/1#c35226450
Válasz erre: Minden, ami vasút
2018-05-16T19:38:21+02:00
2018-05-16T19:38:21+02:00
Felek Ferenc
http://blog.hu/user/1268512
VIGYÁZZ, HA JÖN A VONAT! tábla szabványrajzát elkérhetném?
https://timelord.blog.hu/2018/04/16/hogyan_viselkedjunk_a_nagyurakkal/full_commentlist/1#c35153632
Válasz erre: Hogyan viselkedjünk a nagyurakkal?
2018-05-02T11:16:21+02:00
2018-05-02T11:16:21+02:00
zsuzsa.frisnyak
http://blog.hu/user/628548
<a href="http://timelord.blog.hu/2018/04/16/hogyan_viselkedjunk_a_nagyurakkal?full_commentlist=1#c35130306" class="reply_nick_859971" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35130306 );">@Lovrin</a>: Ez nehéz ügy, az arcanumos adatbázisokban már keresgéltél?
https://timelord.blog.hu/2018/04/16/hogyan_viselkedjunk_a_nagyurakkal/full_commentlist/1#c35130306
Válasz erre: Hogyan viselkedjünk a nagyurakkal?
2018-04-27T11:36:16+02:00
2018-04-27T11:36:16+02:00
Lovrin
http://blog.hu/user/859971
Kedves Frisnyák Zsuzsa!<br />
<br />
Még réges-régen írtam a Pesti vasúti baleset szócikket a wikipédiára, de azóta is zavar hogy nem tudom a történet végét: ki hibázott és mit? Az egyetlen forrásom a Vasárnapi Újság volt, akik szerint a Biedermann nevű fszt-t gyanúsították meg "a mozdonyvezető értesítésének elmulasztásával". Viszont akárhogy értesíti a mozdonyvezetőt, ha a váltók másik irányba álltak, meg aztán ki tudja Biedermann (keresztnevet se tudunk) valóban mulasztást követett-e el, vagy csak őt rángatták elő először.<br />
<br />
Lehetne-e tudni többet erről a balesetről? <br />
<br />
https://hu.wikipedia.org/wiki/Pesti_vasúti_baleset
https://timelord.blog.hu/2012/10/28/a_nap_amikor_16_perccel_visszaallitottuk_az_orakat/full_commentlist/1#c35119988
Válasz erre: Amikor 16 perccel állítottuk vissza az órát
2018-04-25T15:12:08+02:00
2018-04-25T15:12:08+02:00
Albu
http://blog.hu/user/122180
Most a honlapon oda is UTC+3-ban keres: <a rel="nofollow" href="https://pass.rzd.ru/tickets/public/en?layer_name=e3-route&st0=YUZHNO-SAKHALINSK&code0=2068400&st1=NOGLIKI&code1=2068498&dt0=25.04.2018&tfl=3&md=0&checkSeats=1">pass.rzd.ru/tickets/public/en?layer_name=e3-route&st0=YUZHNO-SAKHALINSK&code0=2068400&st1=NOGLIKI&code1=2068498&dt0=25.04.2018&tfl=3&md=0&checkSeats=1</a><br />
<br />
Meg Königsberben is: <a rel="nofollow" href="https://pass.rzd.ru/tickets/public/en?layer_name=e3-route&st0=Kaliningrad-Passajirsk&code0=2058001&st1=KALININGRAD+SEVERNYI&code1=2058002&dt0=24.04.2018&tfl=3&md=0&checkSeats=0">pass.rzd.ru/tickets/public/en?layer_name=e3-route&st0=Kaliningrad-Passajirsk&code0=2058001&st1=KALININGRAD+SEVERNYI&code1=2058002&dt0=24.04.2018&tfl=3&md=0&checkSeats=0</a><br />
<br />
Meg végig Szibérián is: <a rel="nofollow" href="https://pass.rzd.ru/tickets/public/en?layer_name=e3-route&st0=MOSKVA&code0=2000000&st1=VLADIVOSTOK&code1=2034137&dt0=24.04.2018&tfl=3&md=0&checkSeats=0">pass.rzd.ru/tickets/public/en?layer_name=e3-route&st0=MOSKVA&code0=2000000&st1=VLADIVOSTOK&code1=2034137&dt0=24.04.2018&tfl=3&md=0&checkSeats=0</a>
https://timelord.blog.hu/2012/10/28/a_nap_amikor_16_perccel_visszaallitottuk_az_orakat/full_commentlist/1#c35119962
Válasz erre: Amikor 16 perccel állítottuk vissza az órát
2018-04-25T15:08:30+02:00
2018-04-25T15:08:30+02:00
Albu
http://blog.hu/user/122180
<a href="http://timelord.blog.hu/2012/10/28/a_nap_amikor_16_perccel_visszaallitottuk_az_orakat?full_commentlist=1#c18162158" class="reply_nick_628548" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 18162158 );">@zsuzsa.frisnyak</a>: A balti exklávékról ellentmondó infót is találtam, de ott is a moszkvait írja többségben. <a rel="nofollow" href="https://wikitravel.org/en/Kaliningrad#By_train">wikitravel.org/en/Kaliningrad#By_train</a><br />
<br />
Warning! For stations located in Russian Federation Moscow time is indicated! For stations located in other countries local time is indicated! web.archive.org/web/20091016020213/<a rel="nofollow" href="http://eng.rzd.ru:80/isvp/public/rzdeng/express?STRUCTURE_ID=46">eng.rzd.ru:80/isvp/public/rzdeng/express?STRUCTURE_ID=46</a><br />
<br />
Szahalin szigetét viszont több helyen írják, hogy kivétel. Valahol azt írta, hogy mindketto, bárhogyan is kelljen ezt értelmezni.<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="https://en.wikipedia.org/wiki/Sakhalin_Railway#/media/File:Poljakowo.jpg">en.wikipedia.org/wiki/Sakhalin_Railway#/media/File:Poljakowo.jpg</a>
https://timelord.blog.hu/2018/03/22/a_matravideki_eromu_tortenete/full_commentlist/1#c35117408
Válasz erre: Pillanatképek a Mátravidéki Erőmű történetéből
2018-04-25T08:26:40+02:00
2018-04-25T08:26:40+02:00
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn
http://blog.hu/user/479710
Jelenleg az erőműben levő villamos alállomás területén komoly felújítás zajlik. <br />
<br />
Vannak földalatti járatok, melyek nem szerepelnek a terven. Rengeteg föld alatti kábel van, melyek nem szerepelnek a terven.<br />
<br />
Üres épületek, melyek sorsa a dózer.<br />
<br />
Föld alatti gázolajtartályok, melyek kiemelése kész műszaki csoda (a súlyuknál fogva összeroppanhatnak, annyira rozsdásak)
https://timelord.blog.hu/2012/10/28/a_nap_amikor_16_perccel_visszaallitottuk_az_orakat/full_commentlist/1#c35114760
Válasz erre: Amikor 16 perccel állítottuk vissza az órát
2018-04-24T16:43:03+02:00
2018-04-24T16:43:03+02:00
Frisnyák Zs.
http://blog.hu/user/355144
Kösz.
https://timelord.blog.hu/2012/10/28/a_nap_amikor_16_perccel_visszaallitottuk_az_orakat/full_commentlist/1#c35113018
Válasz erre: Amikor 16 perccel állítottuk vissza az órát
2018-04-24T11:51:11+02:00
2018-04-24T11:51:11+02:00
Albu
http://blog.hu/user/122180
<a href="http://timelord.blog.hu/2012/10/28/a_nap_amikor_16_perccel_visszaallitottuk_az_orakat?full_commentlist=1#c18162158" class="reply_nick_628548" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 18162158 );">@zsuzsa.frisnyak</a>: Nem, a moszkvai _zónaidő_ szerintit használja az orosz vasút.
https://timelord.blog.hu/2018/04/16/hogyan_viselkedjunk_a_nagyurakkal/full_commentlist/1#c35053980
Válasz erre: Hogyan viselkedjünk a nagyurakkal?
2018-04-18T07:55:52+02:00
2018-04-18T07:55:52+02:00
F.M.J.
http://blog.hu/user/758255
Úgy hangzik, mint egy szervilitási útmutató, legalábbis manapság erre lenne jó. Nem is csodálkozom, hogy ma is előfordul.
https://timelord.blog.hu/2018/03/22/a_matravideki_eromu_tortenete/full_commentlist/1#c34871618
Válasz erre: Pillanatképek a Mátravidéki Erőmű történetéből
2018-03-24T05:32:07+01:00
2018-03-24T05:32:07+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Ha bővebb lett volna, se sajnálram vilna rá az udőt. Köszi.