A válasz: 18 darab. Autó három tisztviselőnek (polgármester, alpolgármester és tiszti főorvos) járt a munkájához. Ezen kívül a városnak volt még néhány iratszállító kocsija, két kenyérszállító autója, egy hússzállító gépjárműve. A köztisztasági hivatal rendelkezett még egy aszfaltmosóval, és egy utcaseprővel. 1913-ban a tűzoltóságnak még nem voltak gépkocsijai. Jut eszembe, a szemétszállításból is hiányoztak a gépjárművek. De lássuk a részleteket.
Bárczy István polgármester és az automobilja a mai József Attila utcában (helyesen: Városház utcában, köszönöm vízbe mártott testnek). Budapest polgármesterének 1910-ben vette meg a város az első autót.
A főváros iratszállításra használt automobiljai. A Marta-Westinghouse gyártmányú járműveket a város még 1910-ben vásárolta meg, de az autókat csak 1912 óta használták iratszállításra. Az autók karosszériájának hátsó részét zárt iratszekrénnyé alakították. Az iratszekrény előtti részen volt egy ülés az iratokat kísérő alkalmazott részére. Az autók meghatározott útvonalon közlekedtek, a budai járat a főpolgármesteri hivatal, az ötödik, harmadik, második és első kerületek, a Közmunkatanács és a Belügyminisztérium között ingázott.
Budapest kenyérszállító gépkocsija. Kettőt vásárolt a város 1910-ben. A teherbírásuk 1200 kg volt. A kenyeret a fővárosi kórházakba, szegényházakba, népkonyhákba szállították.
Hússzállító gépjármű, szintén 1910-ben szerezte be Budapest.
Ez pedig a köztisztasági hivatal elektromos vontatókocsija.
Az elektromos vontató mögé kapcsolt aszfaltmosó szerkezet. A víztartálya 2500 literes, maximális sebessége vízszintes útpályán 8 km/óra volt. Az akkumulátoraival egyszerre 40-45 kilométert lehetett megtenni.
Itt pedig az elektromos vontatókocsi mögé egy lóvontatású locsolókocsit kapcsoltak.
Hóeke az elektromos vontatókocsi mögött.
Elektromos utcaseprő gépjármű permetező készülékkel. Maximális sebessége munkában 11 km/óra, akkumulátoraival egyszerre 4,5-5 órai munkát lehetett elvégezni. A gépjármű víztartálya 750 literes volt, a víz permetezésére a por felverődésének megakadályozása miatt volt szükség.
Itt a vége, fuss el véle.