Viszonylag ritka, hogy egyetlen ötletben két szélsőséges érzelmi állapot (paranoia és talpnyalás) is megmutatkozzék. A most bemutatott terv ilyen.
1951-ben járunk, az őrület már csúcsra járatott Magyarországon. Az állampárt vezetőinek biztonságát meg kell erősíteni. A kérdés csak az, hogyan. Hogyan lehetne növelni a biztonságot például a vasúti utazásoknál? A Keleti és Nyugati pályaudvarok kormányvárótermei, de különösen a vonatindító csarnokokba beállított kormányvonatok az ávósoknak nem tűnnek biztonságosnak. A megoldást a közlekedési tárca egy kizárólag a kormányzat által használt új vasútállomás létesítésében látta.
Az új állomást Zuglóra, a ceglédi vonal Mexikói úti részére tervezték, körülbelül oda, ahol manapság a kisföldalatti végállomása található. Feltűnő, hogy a tervrajzot április 4-ére, munkaszüneti napra dátumozták. Így Bebrits Lajos miniszter a tervjavaslatot mintegy ajándékként nyújthatta át az ország vezetői számára.
Az elképzelésből persze nem lett semmi. Rákosi Mátyás ritkán utazott, az országjárást sem sűrűn gyakorolta. A moszkvai rapportokra is inkább repülővel, mintsem vonattal jártak. Nem véletlenül. Magyarország és a Szovjetunió közötti vasúti összeköttetés a korszakban hihetetlenül alacsony színvonalú. Budapestről Moszkvába eljutni (2107 km) vonattal 80 órába telt. (Ugyanez 1914-ben csak 63 órát igényelt.)
Itt a vége, fuss el véle.