HTML

Timelord

Szerző: Frisnyák Zsuzsa. Életképek a múltunkból. Humoros, fájdalmas, kínos és szerethető apróságok.

Friss topikok

Címkék

1810-es évek (3) 1820-as évek (2) 1830-as évek (5) 1840-es évek (18) 1850-es évek (13) 1860-as évek (41) 1870-es évek (49) 1880-as évek (22) 1890-es évek (42) 1900-as évek (29) 1910-es évek (23) 1920-as évek (4) 1930-as évek (4) 1940-es évek (31) 1950-es évek (27) 1960-as évek (10) 1970-es évek (5) 1980-as évek (1) abszurd (4) Aczél Tamás (1) adózás (1) Adria (3) Ady Endre (1) Alagút (2) Algéria (1) alkotmány (1) államosítás (1) Alpok (1) Amerika (2) Andrássy Gyula (2) Andrássy út (4) anekdota (1) Arany János (4) Aréna út (1) árvíz (1) Astoria (2) autóbusz (1) autóhasználat (6) Azerbajdzsán (1) Bábolna (1) Bács-Bodrog megye (1) Badacsony (1) Baku (1) Balaton (10) Balatonaliga (1) Balatonalmádi (2) Balatonvilágos (2) balesetek (4) banditizmus (1) Bánffy Dezső (1) Bánság (1) bányászat (5) Baross Gábor (5) Bebrits Lajos (4) Bécs (2) belváros (1) Betlehem (1) betyárok (3) Bismark (1) Blaha Lujza tér (2) Borsodnádasd (1) Börzsöny (1) Bosznia-Hercegovina (2) Brassó (1) Buda (3) Budapest (90) bulvársajtó (6) bűnügyek (4) Carpathia (1) Cinkota (1) csempészek (2) Csíkszereda (1) Dalmácia (1) Damjanich utca (2) Deák Ferenc (2) Deák tér (1) Debrecen (9) Déli pályaudvar (1) demagógia (1) Dinnyés Lajos (1) Diósgyőr (1) divat (2) Dobogókő (1) dohányzás (4) Dorog (1) Dózsa György út (1) Dreyfuss (1) Duna (18) Duna-gőzhajózási Társaság (1) Dunaföldvár (1) Eger (1) egészségügy (5) Egyiptom (2) életmód (3) Első Magyar Vasúti Kocsigyár (1) emancipáció (2) emigráció (1) emigrálás (1) energiatörténet (1) Eötvös József (2) Eperjes (1) Erdély (1) Erkel Ferenc (1) Erzsébet királyné (3) esküvő (1) Eszék (1) Esztergom (3) étkezési kultúra (4) Fehér ház (1) Feketehegy-fürdő (1) felsőoktatás (1) Ferenc Ferdinánd (2) Ferenc József (13) Ferenc József tér (2) Ferihegy (1) Fiume (3) fogaskerekű (1) fonográf (1) forgalmi rend (1) forráskritika (2) Fót (1) fotótörténet (6) Franciaország (2) Frigyes főherceg (1) fürdőkultúra (11) Ganz (4) gazdaságtörténet (5) Gellérthegy (1) Gerő Ernő (2) Gödöllő (4) gőzhenger (1) GYSEV (1) háború (1) Habsburgok (2) haditengerészet (1) hadügyek (15) hajóhíd (1) Hajós (1) hajóvontatás (2) hajózás (8) halászat (1) Hatvan (1) Haynau (1) hazaárulás (2) házasság (3) hazaszeretet (1) hegymászás (2) Herend (1) Herkulesfürdő (1) Heti Válasz (1) Hévíz (1) híd (6) Hódmezővásárhely (1) Hollán Ernő (1) Hóman Bálint (1) Homoródfürdő (1) horoszkóp (1) Horthy István (1) Horthy Miklós (2) Hortobágy (1) Horvátország (1) Hugó Károly (1) humor (57) Hunyad megye (1) IBUSZ (2) idegenforgalom (7) időjárás (2) időzónák (1) igazságszolgáltatás (3) II. Vilmos (3) infláció (1) információtörténet (1) ipari forradalom (8) irodalom (1) Jankó János (6) járműgyártás (1) Jászó (1) Jeruzsálem (2) Jókai Mór (1) Joseph Chamberlain (1) jövő (3) József főherceg (1) Kádár-korszak (21) Kanada (1) kánikula (2) karikatúra (66) Kassa (2) kémkedés (2) Kenderes (1) képregény (4) kerékpározás (4) kereskedelem (1) kertkultúra (2) Keszthely (1) Kígyós (1) Király utca (2) Kiskörút (1) kivándorlás (4) Klösz György (1) Kolozsvár (2) költségvetés (1) Komárom (1) komp (1) könyvtár (1) kőolaj (1) korcsolyázás (2) kormányzói utazások (1) körmenet (1) koronázás (1) koronázási domb (1) Kossuth Lajos (3) Kossuth Lajos utca (1) Kossuth tér (3) Kőszeg (1) közbiztonság (3) Közel-Kelet (3) közélet (27) közlekedéstörténet (68) közoktatás (1) közvilágítás (2) külpolitika (1) kultúra (4) kultúrharc (1) kultúrtörténet (4) Kúria (1) kutatási eredmény (1) Lánchíd (5) léghajó (1) légifotó (3) Lengyel Árpád (1) Lenin (1) libegő (1) London (2) Lourdes (1) lovak (1) lóvasút (6) Ludas Matyi (1) luxusadó (1) Magas-Tátra (2) magyar címer (1) Makó (1) MALÉV (1) malomipar (1) Málta (1) Máramaros (1) Margit-sziget (3) Margit híd (3) Máriabesnyő (1) Márianosztra (1) Mária Terézia (1) Marosludas (1) Mátraháza (1) MÁV (13) menetjegyek (1) Méray Tibor (1) metró (1) Mexikói út (1) mezőgazdálkodás (3) Mezőtúr (1) Mikszáth Kálmán (4) millenniumi kiállítás (2) Miskolc (4) Mohács (1) mozi (1) MTA székháza (2) Műegyetem (1) Munkácsy Mihály (1) munkakultúra (3) munkásság (2) Műszaki Fizikai Kutatóintézet (1) múzeumügy (5) Nagy-Britannia (1) Nagykanizsa (1) Nagykondoros (1) Nagymaros (2) Nagymező utca (1) Nagyvárad (2) Nápoly (1) naszádok (1) nemzetbiztonság (1) Nemzeti Színház (1) népélet (7) népi vallásosság (3) népszámlálás (1) New York (1) nőmozgalom (2) nőtörténet (4) Nyíregyháza (3) nyomda (1) Nyugati pályaudvar (1) ökoturizmus (1) OMFB (1) omnibusz (2) Operaház (2) Ördög-árok (1) Orient expressz (1) Oroszország (3) Orsova (2) orvoslás (2) Osztrák Államvasút (1) pályaudvar (1) Pancsova (1) parasztság (1) Párizs (3) Párizsi Nagyáruház (1) parkolás (1) Passau (1) pénzügyek (8) Petőfi Sándor (3) piac (1) Piliscsaba (1) pióca (1) plágium (2) plakátok (3) Póla (1) politika (17) politikai kommunikáció (18) politikai propaganda (20) posta (4) Pozsony (3) Prága (1) Práter utca (1) Prokugyin-Gorszkij (2) propaganda (1) protokoll (1) Puskás Ferenc (1) Rác fürdő (2) rádiózás (1) Rakamaz (1) Rákosi-korszak (13) Rákosi Mátyás (2) Rákospalota (4) reformkor (3) reklám (1) rémhír (1) rendőri módszerek (2) repülés (5) repülőhíd (1) Rimaszombat (1) Rohbock (1) Rózsadomb (1) Rózsahegy (1) Rózsa Sándor (2) Rudolf trónörökös (3) sajtó (11) sajtótörténet (5) Sándor Móric (1) Sárospatak (1) Siemens (1) sikló (1) Simonyi óbester (1) Sopron (2) sporttörténet (6) Svábhegy (1) Svájc (2) számítógép (3) Szántód (1) Szapáry Gyula (1) Szarajevó (1) Széchenyi István (3) Szeged (1) Széll Kálmán (1) Szendrey Júlia (1) szénégetés (1) Szentendre (1) Szentendrei-sziget (1) Szent István (3) szerelem (2) Szerémség (1) szex (5) színházi élet (4) szobor (1) Szobránc fürdő (1) Szombathely (1) szórakozás (6) Szovjetunió (2) tájhasználat (1) találmányok (2) Tapsony (1) tárgykultúra (2) Tata (1) Tátrafüred (1) távírda (2) távíró (2) távközlés (2) technikai kultúra (25) telefon (6) telefonfülke (1) televíziózás (1) tengerhajózás (4) Teréz körút (1) térképészet (2) térszerkezet (3) Tihany (2) tilinkó (1) Tisza (4) Tiszafüred (1) Tiszaújlak (1) Tisza Kálmán (2) Titanic (1) történelem (64) történészek (1) Trieszt (2) Tungsram (1) turizmus (19) tűzvész (1) udvari utazás (10) Újpest (2) Újvidék (1) Ukrajna (1) ünnep (1) urbanizáció (18) uszítás (5) utazási sebesség (1) utazástörténet (6) útburkolatok (2) útépítés (2) útkaparó (1) útvámok (1) Vác (1) Váci utca (2) vadászat (1) Vajdahunyad (1) Vajda János (1) válás (1) választás (1) vámosutak (3) Városliget (12) Városligeti fasor (2) Városlőd (1) városrendezés (2) várostörténet (5) Vásárosnamény (1) Vaskapu (2) vaskohászat (1) vasúti resti (1) vasúttörténet (71) Velence (2) Verespatak (1) Verőce (1) Veszprém (2) Veszprém megye (1) világítótorony (1) villamos (12) villamosítás (4) Visegrád (4) viselettörténet (3) vízgazdálkodás (2) vízügyek (7) Wesselényi Miklós (1) Ybl Miklós (3) Zágráb (1) Záhony (1) zenekultúra (1) Zengg (1) Zichy Mihály (1) Zrínyi Miklós (1) Zsigmondy Vilmos (1) Címkefelhő

Hazádnak rendületlenül

2012.10.13. 08:00 zsuzsa.frisnyak

kivandorlok1_vers1881.jpg

(Humorosnak szánt vers részlete, 1881)


A boldog békeidőkben a kivándorlás a kétkezi munkájukból élő, politikai jogokkal nem rendelkező iskolázatlan szegénység számára a vagyoni és társadalmi felemelkedés reális lehetőségét jelentette. 1899–1913 között 1,2 millióan vándoroltak ki Magyarországból.

kivandorlok.jpg

Az állam és a tőkések növekvő aggodalommal figyelték a kivándorlást. Az utóbbiak azért, mert fogyott az olcsó munkaerő. (A 20. század eleji fővárosi építkezéseken már munkaerőhiánnyal küszködtek.)

Hogyan lehetne ennek a káros folyamatnak gátat szabni?

kivandorlas_szlovakok_epitomunkasok1888_resize_1.jpg

Az állam a kivándorlást megakadályozni nem tudta, mert ez ellenkezett a személyi szabadsággal. Mesterséges és mondvacsinált bürokratikus akadályokkal igyekeztek nehezíteni a kivándorlást, megdrágítani az utazást, de az igazán szélsőséges eljárásoktól - a röghöz kötéstől - az állam tartózkodott. Jól kitapintható volt a félelem: a kivándorlás kényszerrel való megakadályozása "népünket a szocializmus karmaiba kergetné". 

nikon 088_arvahaz_gyerekek_szellkalman_kivandorlas_resize_1.jpg
Ilyen körülmények között a kivándorlás ellenes propaganda felértékelődött. . 
Az állam felszólította a  lelkészeket, hogy az amerikai élet nehézségeiről rendszeres időközönként tájékoztassák híveiket. A kocsmárosokat figyelmeztették, ne tartsanak üzletükben a kivándorlás megszervezéséről szóló nyomtatványokat, és reklámfüzeteket. Bevetették a sulykolás és félelemkeltés eszközét is. 

Elrettentésül az újságcikkekben kizárólag az Amerikában munkabalesetet szenvedők, vagy számításukat meg nem találók példáját emlegették és azt állították, a  kivándorlók a gyötrelmes utazás, a honvágy és más szenvedések ellenére csalatkozni fognak reményeikben.

arvamegye_kivandorlas1891_resize.jpg

Ez a fajta propaganda azonban hatástalannak bizonyult. A kivándorlók által az itthon maradt rokonoknak hazautalt pénz ugyanis mindennél többet mondott, 1907-ben 250 millió koronára becsülték az így beáramló összeget. „Hisz az a negyedmilliárd, amely visszaérkezik az országba, az a legerőteljesebb bizonyítéka annak, hogy akik kinn vannak, azok jól érzik magukat, azok munkájukért megfelelő keresetre tesznek szer. Egy-egy községbe 100-150 ezer korona is érkezik egy év alatt, ez megoszlik 10-15-80 ember között. Ezeket az összegeket küldik emberek, akik kinn vannak egy-két-három évig. Hogy ezzel szemben az adminisztráció, a törvényhozás intézkedéseket nem tud tenni, ezt … minden elfogulatlan embernek be kell látnia.”

A kivándorlás ellenzésére csak erkölcsi és hazafias érvek maradtak. Hazádnak rendületlenül.

50 komment

Címkék: karikatúra kivándorlás politikai propaganda Amerika

A bejegyzés trackback címe:

https://timelord.blog.hu/api/trackback/id/tr364773115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.10.13. 09:31:48

"azt állították, a kivándorlók a gyötrelmes utazás, a honvágy és más szenvedések ellenére csalatkozni fognak reményeikben"

Ellenére?

Facker 2012.10.13. 10:25:54

Jó ez az írás!
Amikor végleg eldöntöttem, elhagyom az országot, abban közrejátszott az is, hogy soha se fog megváltozni Magyarország.
Mindig hitegetik csak az embereket a könnyebb, élhető élettel. De abban az országban senkinek se érdeke ennek megvalósítása.
Szögesdróttal és aknazárral meglehet fogni a embert. De ha szabadon dönthet akkor nem.
Az állampolgár, a választó polgár, az adófizető BÜNTET. Ha semmibe nézik! Ha csak a munkája kell, de buta ökör rabszolgának tartják. Akkor büntet. Súlyosan.
Sír az ország ha a külföldi tőke nem jön, vagy megy az országból. Ujjong ha jön.
De a belföldi tőkét soha se becsülték meg. Ez a fenti irásból is látszik. A dolgozó a munkáját adja, mint tőkét. Ezért kapja a pénzt. Ha ezt nem becsülik meg akkor az okos tovább áll.
A rabszolga szellemű pedig tovább viseli a terhet!

Ez Magyarország veszte. Ezért nem lesz soha felemelkedése! Mert évszázadok óta minden így folyik.

Kúl a Bácsi 2012.10.13. 10:41:24

Aki menni akar, hadd menjen. Aki úgy érzi, hogy ő jobbat érdemel, az valószínűleg úgyse való ide, csak mérgezné az országunkat a folyamatos duzzogással.

Aki kalandot akar, világot látni, az is hadd menjen, majd hazajön tapasztalattal, pénzzel, és mindenkinek jobb lesz.

De ez a folyamatos sértődés, hogy márpedig ha ezek meg azok vannak kormányok, és itt nem lehet megélni - na ez szánalmas. Igenis jó itthon, ha akarod.

Tanulni kell, alkalmazkodni, dolgozni. Ahogy mindenhol.

Marós 2012.10.13. 10:43:30

Kivándorlók mindig is voltak, vannak és lesznek..
és ez minden országra érvényes..csak van, ahol több, van ahol kevesebb a kivándorlók száma..

A kivándorlás előnye közé tartozik az itt maradottak részére, hogy magasabb bért tudnak kiharcolni..
Van persze hátrány is..
Nem érdemlik meg a a 90-es évek kapzsi privatizátorai, hogy olcsó, és jó képzett munkaerő álljon a rendelkezésükre.
A rabló privatizáció hozadéka, hogy eltűnt a magyar műszaki értelmiség és szakmunkásgárda. A gyárak, üzemek is eltűntek.
Alig van tulajdonos, aki a termelési szemlélete miatt privatizált. Sokkal inkább az ingatlanszerzés, majd értékeítés volt a motiváció.

A mai generáció most benyújtja az országnak a számlát...
A balliberálisoktól még mindíg 20.000HUF alatt lenne a minimálbér Magyarországon..

Röviden:minden, minnel összefügg..

DG 2012.10.13. 10:44:07

Amen!

Az okokat kell kezelni, nem feltartani probalni termeszetes folyamatokat.

Persze ehhez az is kell hogy eszrevegyuk, nem Magyarorszag a vilag kozepe...

telepi vagány (törölt) 2012.10.13. 10:56:08

A magyar közmédia tele van a kivándorlás árnyoldalait tárgyaló riportokkal. Az MR1 Kossuth rádióban majd' minden nap van egy riport, hogy orvosok jönnek haza, mert hiányzik nekik a Túró Rudi, meg kutatók, mert szeretnek itthon élni, meg szakmunkások, akiket kint csak Gastarbeiter-ként kezeltek még 10 év után is.
Közben az ismerőseim közt csak boldog és saját szintjükön szerencsés, kielégítő történeteket hallok. Mindenki a maga képességeihez mérten boldogul kint. Bölcsész diplomás lányt ismerek, aki Norvégiában köszöni szépen, nagyon jól megél, itthon esélytelen volt bármilyen állásra. Meg szakképzetlen ismerős, aki Angliában szakácskodik... nem nagy karrier, de neki jobb, mint az itthoni szegénység. Informatikus ismerősöm USA-ban kapott egy több éves szerződést.
Nem vágynak haza.

Az a baj, hogy Magyarország és a vezetői csak addig tettetnek szeretetet a polgárok iránt, amíg azok leadják a szavazataikat. Utána korbáccsal és arcul köpéssel mutatják ki a viszonyukat.
Ha Magyarország nem szereti a lakóit, akkor azok majd mennek oda, ahol megbecsülik őket.

A bevándorlás ellen nagy a kampány, direkt le akarják butítani a jövő generációt, hogy röghöz legyen kötve. Ez a magyar politikai elit hozzáállása. Csoda, hogy aki teheti, az menekül?

Phxmike 2012.10.13. 11:00:28

Aki azt mondja hogy otthon is lehet szepen jol elni annak azt kivanom csak egyetlen evet toltson el akarmelyik nyugat-europai orszagban. Dolgozzon. Akarmilyen munkat. Teljesen minegy hogy mit. Tenyleg.
Na es akkor menjen haza az egy ev letelte. Es lassuk ujra ezt mondja ezt. Csak ennyit kene kiprobalni.
Es ha majd milliok jonnek ra arra hogy mennyire nyomorban, jogfosztottan es abszolut letbizonytalansagban elnek ahhoz kepest amilyen egyebkent egy atlagos europai norma akkor talan tenyleg lesz valtozas.
Akkor en is hazamegyek...es epithetunk egy uj orszagot uj szemlelettel de a regi magyar becsulettel.

telepi vagány (törölt) 2012.10.13. 11:01:54

@Marós: bele se merek gondolni, hogy ilyen dilettáns kormányok sorozatától sújtva mivé vált volna Magyarország, ha nincs az uniós csatlakozás... mert a szabad munkaerő áramlás szerencsére egy leeresztő biztonsági szelepet jelent az országnak, a sok tehetetlen, elkeseredett düh nem itt halmozódik, hanem van egy reális alternatíva, hogy kivándorolhat
ha ez a sok nincstelen, perspektívátlan ember be lenne ide szorítva, akkor már patakokban folyna a vér
Lengyelországnak és Romániának is úgy sikerült elkerülnie a társadalmi robbanást, hogy a szociálisan problémás lakosságából milliókat exportált nyugatra
egyrészt kár, hogy a sok munkaképes korú, képzett ember elmegy innen, másrészt jobb, hogy legalább nem itthon tengődik, vasfüggöny mögé szorítva, hanem értelmet adhat az életének a nyugati munkavállalás és nem itthon tör ki a haraguk a politikai elit ellen, nem éhséglázadásokkal kell megküzdeni, csak a hatalmas kivándorlással

Brix 2012.10.13. 11:11:30

@Marós: A minimálbér az egy mesterséges dolog. Egy ember munkájának értékét, mindíg a piac határozza meg, sajnos, és nem az állam. Ha pl nálunk 1000 euróra emelnék a minimálbért, akkor lenne még plussz 1 millió munkanélküli, mivel a tőkésnek nem érné meg ezen az áron foglalkoztatni őket, kivenne a termelését Kínába vagy Pakisztánba. Mindig a kereslet és a kínálat viszonya dönt és nem az állam. Az egész európai jóléti rendszer azért van megborulva és eladósodva, mert versenyeznie kell még másik 1 milliárd jól képzett ázsiai dolgozóval, akik szarért-hugyért elvállalnak mindent. A mostani rendszerben csak nagytőkésnek jó lenni és a globális gépezetet kiszolgáló manager személyzetnek, a többi ember szopóágon van. Az ilyen tőke. és erőforrás szegény, országok is mint Magyarország, nagy bajban vannak. Egyszerűen nincs mit eladnunk a globális piacon, amitől gazdagabbak lennénk, amit meg el tudunk adni az nem a miénk, hanem a nyugati nagytőkések zsebét gazdagítja és kitolják innen a profitjukat. Az egész gépezetet viszonylag kevés ember tudja működtetni, és nincs szükség teljes foglalkoztatásra. Magyarországon a munkanélküliség trendszerűen növekszik, ha 10 éves távlatban nézzük, a társadalmi különbségek szintén, és még a kormány is ráerősít a már nyugati szinten élő felső-középosztály erősítésével a többi ember kárára
Most a kivándorlás soha nem látott mértéket öltött, kb 400 ezerre teszik a kint dolgozó magyarok számát és egyre több a vissza jönni nem akaró ember , akik már nem haza utalják a megkeresett pénzt, hanem ott akarnak végleg élni. Az már nekünk nem olyan jó!
Nyugaton még talán 10-20 évig ki lehet bekkelni, utána ott is jön az összeomlás mind társadalmi, mind gazdasági szinten. Az egész tőkés rendszer van most válságban, mivel az intenzív kizsákmányolás lehetőségei egyre csökkenek, a kizsákmányolható tömegek nem tudnak fogyasztani mivel a társadalmi újraelosztást újraszervezték a tőkéseknek legkedvezőbb módon. A megnövekedő társadalmi-gazdasági különbségek előbb- utóbb komoly erőszakos cselekményekben fognak feloldódni

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2012.10.13. 11:17:41

@Phxmike: Ott a pont!

Aki nem dolgozott még külföldön, az állandóan azzal jön, hogy kimegy mosogatni Londonba a sok ostoba, de minek, mosogatni itthon is lehet diplomával.
Ezek az emberek nem értik, hogy MÉG A MOSOGATÁS is elviselhető, ha megbecsülik a munkádat és emberszámba vesznek. Vannak ugyanis olyan országok, ahol tudják, hogy aki mosogat, az lehet, hogy ennél sokkal többre képes, de átmenetileg ezt csinálja. Valamint értékelik, hogy AKAR ÉS TUD is dolgozni. Mindegy mit! És van előrejutás. Aki ma mosogat, az nem csak a mesében lehet üzletvezető.

deku82 2012.10.13. 11:17:44

Kedves Zsuzsa!
Elérhető vmilyen statisztika arról, hogy ennek az 1,2 millió embernek milyen volt az etnikai összetétele?

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2012.10.13. 11:20:56

@telepi vagány: Pont az a baj, hogy nem azok mennek, el akik "éheznének", hanem azok, akik képzettek és Magyarországon is volt munkájuk. Az adófizetők (értsd: akik tényleg fizettek is be) mennek el. Maradnak a "nyócátalánossal" rendelkező árokásó szakemberek.

aeidennis 2012.10.13. 11:21:39

Az lemaradt a bejegyzésből, hogy ennek a rengeteg embernek jelentős része megkeresett pénzével együtt hazajött, hogy földet vásároljon a szülőföldjén.

sulcus (törölt) 2012.10.13. 11:32:36

Készül arról statisztika, hogy 2010-2013 ig hányan vándoroltak ki?
Vagy majd csak 50 év múlva.

Marós 2012.10.13. 11:35:07

@deku82:

Monarchia összetétel. kb a fele lehet magyar..

Link Elek 2012.10.13. 11:43:35

Milyen kibaszottul jol jartak azok, akik kivandoroltak.
Megusztak 2 vilaghaborut, fasizmust, kommunizmust es raadasul atlagosan sokkal gazdagabbak is lettek.
Nekuk volt igazuk

zsuzsa.frisnyak 2012.10.13. 11:47:24

@deku82: Igen, a kivándorlók anyanyelvét regisztrálták. A kivándorlók kb. 30%-a magyar volt. A magyarság létszáma a Magyar Királyságon belül 1900-ban 45, 1910-ben 48%. A korabeli statisztikusok ezt több okkal is magyarázták, pl. a földrajzi elhelyezkedéssel - az ország közepén egy tömbben élő magyarság nehezebben mozdul. Ezzel szemben a székelyföldi magyarság kivándorlása megfelelt a számarányának. Az összes kivándorló kb. 17-20%-a német, 17-23%-a szlovák, 10-14%-a román volt.

Phxmike 2012.10.13. 11:52:06

Brix: ez mekkora marhasag mar hogy nincs mit eladnunk a globalis piacon. Es a fold? A mezogazdasag? En spanyolban lakom de itt meg fekete foldet vagy buzatablat nem lattam pedig nagyjabol 1000 kilometer hosszan bejartam a videket. Es ettel te mar spanyol paradicsomot? Na probald ki egyszer...

Magyarorszagnak oriasi kincs a termofold es az alatta levo edesviz-keszlet. Csak jelenleg ezt a kormanyaink mint utolso eladhato morzsat szerintem eppen atteszik kulfoldnek. A kormanyokrol pedig csak annyit hogy ez nem veletlen. A magar tarsadalom ezeket a kormanyokat termelte ki. Senki mast nem hibaztathatunk erte csak sajat magunkat. Kulonben is ki az a hulye aki az eurozonahoz akar csatlakozni akar meg egy 10 eves idotavon belul is de kozben 30 evre svajci frankban adositja el az orszagot??

Ezt egy altalnos iskolai tanar is jobban csinalna ehhez nem kell kozgazdasznak lenni hogy ha tudom hogy majd euroval fogok fizetni 10 ev mulva es euroban kapom a fizetesemet akkor nem svajci frankban adositom el a hazamat tovabbra is kiteve azt egy arfolyam es egy masik deviza ingadozasanak hanem abban amihez csatlakozni akarok es amit feltehetoleg a csatlakozasommal majd en is erositek hiszen akkor egy kozos celert dolgoznank. Nalunk CHF arany mondjuk 80-85% koruli mig lengyelorszagban 15% mert naluk ezt belattak es leallitottak az ilyen jellegu hitelezest.

Ahmet: Valoban. Ami otthon hianyzik nem is elsosorban apenz hanem ket dolog. Az egyik hogy megbecsulik amunkadat. A masik hogy legyen biztos kiszamithato jovokeped. Ezt aket dolgot BARMELYIK! nyugat-europaiorszag megadja neked meg akkor is ha csak egy idegen senkinek nem hianyzo bevandorlo vagy. Igazad van a mosogatassal kapcsolatban Aki kint mosogat az ha akarja akkor ki tud lepni ebbol es szorgalmas munkaval miert ne lehetne uzletvezeto is. Vagy lehet par ev alatt sajat etterme. Esazt kene az otthoniaknak megerteni hogy EZ NEM CSODA!! Ez az ALAP! Amig beerjuk nemtommennyi minmalberrel meg azzal hogy orulunk hogy befizethetjuk a sarga csekkeket es ezt nevezzuk eletnek addig ezt is fogjuk kapni otthon!
En meg itt a minimalfizetesembol (meg csak masfel eve vagyok kint es itteni szinten nem keresek sokat) berelek egy 3 haloszobas 2 furdoszobas bazi nagy apartmant a belvarosban bebutorozva, etterembe jarok ebedelni mert egy spanyol menu az ugy nez ki hogy eloetel, foetel, desszert es egy udito vagy fel uveg bor e ez mondjuk 7 euro csak. Van okos mobilom korlatlan mobilinternettel, otthon kulon adsl internet, vezetekes telefon korlatlan belfoldi beszelgetessel es mindezert meg a villanyert gazert akarmiert is ami jon szamla mindent ki tudok fizetni es meg arra is marad siman hogy megtankoljam a kocsit es egy hetvegen beuljek es elkocsikazzak 1-2-3 szaz kilometereket felderiteni a tajat. Ezt nem azert irtam le hogy nagyzolasnak tunjon csak ertse mar meg mindenki hogy ez egy teljesen NORMAL alapveto eletmod akarhol ha dolgozol. Ezt kell kikovetelnunk otthon is! Nem azt hogy a 100-150 ezer netto fizetesbol egy csaladfo ugyan hogy viszi ela gyereket moziba? Hogy fizeti be a 30 ezres gazszamlat a 20 ezres villyanszamlat az 5 ezer internet a masik 10 ezer telefonszamlat? Tankolas, lakber vagy hiteltorlesztes meg akkor itt nincs is.

Ez az elet var rad otthon es ez a jovokep...

En azt gondolom minel tobben eljonnek otthon annal jobb. Minel tobben megismerik es atnevelik az agyukat arra hogy mit kell alapveto eletfelteteleknek elfogadni annal jobb. Most mindenki eljon. De lesz majd egy idoszak mikor meg mindenki elkezd visszamenni. Es egy felvilagosult tomeg talan hozhat valtozast. Bar ez mar a rendszervaltaskor sem nagyon jott be mikor az 56-osok hazajohettek de bizni kell abban hogy lehet mashogy is.

Marós 2012.10.13. 11:56:21

20 évig ettem német kenyeret, részben itthon. Nagyítóval kell keresnem a hadra fogható vállalkozásokat. Nyelvtudás, kapcsolatok: zérus.
Mindenkit meg kell tanítani ny. európai minőségre termelni. Mindenkinek mérőeszközt, mérőasztalt, készülékeket kell biztosítani. Tőke igen kevés, ami van , az megy terepjáróra, házra, hülyeségekre. A sorrend pont fordított, mint nyugaton.
A munkatempóval egyáltalában nincs gond, kényelmes, de a tulaj nem akar eszközbe invesztálni. Vörös Proletárral gépekkel már semmire nem lehet jutni.
A tulajdonosi szemlélet katasztrófa a minőség vonatkozásában. Rosszabb, mint a melós szemlélete, mert az alakítható. A tulajdonosé nagyon nehezen. Legtöbb helyen a fater által megszerzett vagyont a gyerek nem akarja működtetni, el megy inkább mosogatónak nyugatra..

Tisztelet a kivételnek.

Magyarországot a tulajdonosi buta, kapzsi hozzáállás vágta haza.

Ez vonatkozik a mezőgazdaságra is. Ezért látható 5-6 termék termelése mindösszesen az országban.
A tulajdonosi kényelem: táblásított gazdálkodás, nem kell csinálni semmit, csak várni az aratást. Bármerre jár az ember az országban, rengeteg megmunkálatlan, parlagon hagyott fölterület, elhagyott egykori TSZ telepek, Az állattenyésztés zérus…, vagy alig..

Szerintem mindent elölről kell kezdeni, mert a mai hazai mezőgazdasághoz s földműveléshez, még falvakra sincs szükség..

Phxmike 2012.10.13. 12:08:19

Maros: Ez mind igaz. Viszont a fold minoseget nem tudod megjavitani vagy lenyegesen! megvaltoztatni. Itt hiaba csinal barmit az ember ebben a spanyol voroses murvas koves vacak talajban olyan paradicsom terem ami nagy szep piros kemeny de ize az semmi nincs. Teny hogy minoseg.
Viszont a remek magyar termofoldon szinte eldobsz par magok es olyan paradicsom no a kertedben hogy hmm mezedes finom, van igazi illata. Persze ezt mi tudjuk akik latjuk a kulonbseget hogy tudom egy sima gyulai kolbasz lenyom barmilyen spanyol sonkat vagy felvagottat. Es igenis hianyzika turo rudi is az igazi tejfol az igazi turo a mak es meg sorolhatnam. Annyi mindent adhatnank europanak. Regen a szurkemarhat parizsig hajtottak annyira keresett volt a koleszterinszegeny husa.

Es abban termeszetesen igazad van hogy volt komcsi TSZelnok ugyvezetokkel nem lehet ezt rendesen termekke alakitani es eladni.
En most azt latom hogy huszonev utan az egykori rendszervaltos gazdagok most kezdik atadogatni a gyerekeiknek azokat a dolgokat amiket akkor szetraboltak. Viszont a komcsik a mutyiban nottek fel megszoktak es az orszagot is igy mukodtetik most is. Orban, Bajnai, Gyurcsany mind egyforma tokmindegy. A gyerekeik viszont mar egyfajta kapitaista szemleletben nevelodtek. Ok nem tudjak milyen a komcsi mutyi ok kapitalista mutyit akarnak ahhzo viszont meg hulyek meg. A komcsit meg mar nem tudjak.
Szoval a kovetkezo 10 evben ezek a kis csaladi vagyonocskak a hozzanemerto ujgazdag gyerkek kezeben talan tonkremennek. Ezeket orommel veszi at a kulfold.
Ez a jovokep?
Ezert jottem el. Nem latom a valtozas lehetoseget igy hat a sajat eletemmel kezdtem el torodni.
Sajnalom...

Marós 2012.10.13. 12:08:59

@PhxmikeAz a hír járja, jelenleg, Spanyoloszágban nehéz álláshoz jutni.
Mi az igazság?

Marós 2012.10.13. 12:15:51

@telepi vagány:

Az EU-t ngyon preferálom.
Ettől függetlenül, gyártani, gyártani és gyártani kell.. még ha a határok nyitottak és a konkurenciával számolni kell. De a nyitottságban van az innováció, nem a belterjes gazdálkodásban..
És a mezőgazdaságban is vállalkozni. Mindig lehet egy kicsivel jobban , egy kicsivel olcsóbban...Ez a világ rendje , de ez volt és ez lesz..a jövőben is..
Csak persze , viszonylag kiművelt fejek kellenek és vállalkozó szelleműek, és lehetőség..
A lehetőséget a kormányoknak megszervezni..

Marós 2012.10.13. 12:18:50

@Link Elek:
"Milyen kibaszottul jol jartak azok, akik kivandoroltak."

Hofi: Mi meg itt maradtunk kalandvágyból..

Phxmike 2012.10.13. 12:21:20

Maros: Igen. Meghogy megrohanjak es kifosztjak a boltokat. Nos ezzel szemben az igazsag az hogy avalsag itt azt jelenti hogy a korforgalomban levo szokokutaknal lekapcsoljak este a villanyt...

Van egy kis csalas a dologban a munkanelkulisegi 25%-os adattal kapcsolatban is. A spanyol kormany roppant nagyvonalu szocialisan. Az ellatas a segelyek igen korszeru es bokezu. Pl 1 honap fizetett szabadsag. Nyaron es karacsonykor mondhatni +1-1 honap extra fizetes hogy legyen penzed kirandulni es legyen karacsonyi ajandekra.
Namost ezeket kezdtek el leepitgetni es a hoborgesek nagy resze emiatt van. Tehat megint az hogy mihez visszonyitunk. Itt a megszoritas azt jelenti hogy csak 12 honapban csak 12 havi bert kapsz nem 14-et mint eddig.
Rengetegen csinaljak azt hogy bejelentkeznek munkanekulinek es kozben feketen folytatjak a munkat es amig a segely tart addig kapjak azt is meg a fizetest is. Ezert olyan oriasi a resgisztralt munkanelkuliek aranya. Valojaban messze nincs ilyen munkanelkuliseg. Es a spanyol allam semmit nem ker rajtad szamon. Ha kapod a segelyt azt csinalsz amit akarsz, nem kell hetente bejarnod a munkanelkulibe es bizonyitanod hogy de igenis probalsz munkat keresni. Egy ev munkaviszonyra adnak 4 honap segelyt. Igy ha megvan az egy ev kersz 4 honap segelyt dolgozol kozben feketen majd ujra kezded az egy evet.
Nos szegyen nem szegyen de en is kiprobaltam. Es meg kulfoldikent is siman megkaptam. Bementem egy papirt kitoltottem es a kovetkezo honapban mar jott apenz. Tudod ha ilyen konnyu akkor nyilvanvalo hogy miert ne? De itt amugy is kicsit mediterranosan mennek a dolgok. Ezert van bajban gorogorszag is mert naluk meg meg olyanabbul mentek a dolgok. Es hidd el a kis minimalberem utan 70% segelyt kapok de meg az is messze tobb mint egy otthoni atlagfizetes.
A szocialis es joleti rendszerek nemetorszagban es angilaban is ilyenek csak legfelejebb nemileg szigorubban veszik azok elszamoltatasat.
Az otthoniak is gyakran kerdezik tolem ezt amit te kerdeztel es az indexen en is olvasom a sok hulyeseget. Most azt kell gondolnom plane ez utan a poszt utan hogy igen miert is ne lehetne ez is egy propaganda amivel probaljak meggatolni a kivandorlast.

Callidus 2012.10.13. 12:33:53

@Phxmike: A legtobb meglatasoddal egyetertek, azonban a voros murvas spanyol foldet csak azert latod mert delen elsz. Nezd csak meg egy picit eszakabbra :)))

Azon kivul ezerszer elmondhatjatok milyen kulfoldon elni, aki sosem elt Magyarorszagon kivul az nem fogja megerteni miert mas. Csak egy dolgot tud megerteni: mennyi a fizetes.
A tarsadalmi berendezkedes felfoghatatlan az otthonmaradottak szamara, mert csak egy orszagban elve hajlamos vagy azt hinni hogy mindenhol "igy mennek" a dolgok. Ergo: csak a fizetes mas. "majd lesz uj autom meg plazmatevem". Ha meg mar megvan a plazmateve akkor meg minek menjek?
Nem tudod elmagyarazni azt amikor az egesz tarsadalom ertekrendje mas... amikor mas a tema ha talalkozol valakivel, amikor mas a tema amikor kinyitod az ujsagot, amikor mas a hozzaallas ha probalkozol, amikor maskent "rangsoroljak" egymast az emberek, maskepp viszonyulnak egymashoz, amikor a kozigazgatas nem a fonokod hanem az alkalmazottad... ezek olyan dolgok amiket keptelenseg Magyarorszagon elve meg elkepzelni is.
Sokkolo ez sok polgartarsunknak, ezert is buknak el a legtobben az elso 6 honapban. Nem akarnak/tudnak gondolkozast valtani, mert azzal a sajat kis 20 eves vilagkepuk omlana ossze...
Az a vilagkep amit az otthoni ultrabuta de lojalis pitianer csinovnyikok formalnak es tartanak eletben. Ezert nem tudsz valtoztatni se ezen. Hogy magyaraznad el a balkani wannabe milliomosnak hogy nevetseges ahogy a terepjarojaval gunarkodik a szemetdombokat es szomoru embereket kerulgetve? Nem fog menni. Ok azthiszik az az elet.. "megcsinaltam". :)) Megvan a "gazfuteses/teglaepitesu" meg a havi csurrantast jelento "okossag", mi lehet ennel jobb? :)) Rozsadomb a vilag tetejenk tunik Budapestrol... csak mashonnan nem latszik.. :)

telepi vagány (törölt) 2012.10.13. 12:49:03

@Marós: tiszta közhelyeket írsz, puffogtatsz össze-vissza, egy nagy bullshit gyűjteményt írtál

gyártani, gyártani... van jó néhány ország, ami már nem gyárt, csak tervez és gyártat és milyen jól megél belőle, szellemi termékeiből
a gyártást meg kiszervezték oda, ahol olcsó a munkaerő
az nem egy életcél egy országnak, hogy minden környezetszennyező, nehézfém, akku, gumiabroncs üzem itt épüljön meg, csak meg GYÁRT valamit és mekkora fasza dolog

vállalkozni a mezőgazdaságban is... nyugaton alakult ki ez a fene nagy agrártámogatási rendszer, ott pont nem a piacról él a német, francia, norvég farmer, hanem a zsíros állami, uniós támogatások lecsapolásából már évtizedek óta

mindig lehet kicsivel jobban, olcsóbban... üzemanyagárak, takarmányárak, növekvő bérek... na persze
ha olcsóbbat akar a nyugati vagy magyar vállalkozó, akkor viszi Ázsiába a termelést, már Kína is drága nekik, mennek Indonéziába, Vietnamba

nyitottságban van az innováció... részben igaz, amúgy nagyon jól hangzik
egy vállalat betelepül Kínába, gyárat épít, majd a kínai konkurens két éven belül lemásolja az egész üzemet, technológiát, megspórolva a milliárdos fejlesztés költségét
mert olyan nyitott volt a nyugati, hogy kiadta magát
szóval kicsit árnyaltabb a kép, mint ahogy azt te látod

telepi vagány (törölt) 2012.10.13. 12:50:00

@Marós: az EU-t meg vagy preferálod, vagy nem, nem ezen múlik, az csak úgy van, beleszólásod nincs, hogy létezzen-e vagy sem

Phxmike 2012.10.13. 12:58:43

Callidus: Igen tudom, jarok tobbszor Barcelonaba egy baratom lakik ott. Igaz messze van de neha jo megindulni.

Amiket irsz az sajnos mind igaz. De megint mondom a terepjaros azert uralkodhat a szemetdombon mert hagyjuk. Az ertekrend azert olyan amilyen mert annak fogadjuk el. Nezd en nem a szegenyseg miatt jottem el. Informatikus vagyok otthon sajat cegem volt ket allami osztondijat is nyertem tanultam belgiumban es hollandiaban is. Tehat en nem mosogatni jottem ide a szakmammal barhol dolgozhatok. Meg spanyolul sem tudok hiszen nalunk minden angolul van igy nekem tokmindegy holdolgozok. Otthon abbol lett elegem hogy mar azt se tudtam hol tart a cegem hogy milyen ujabb ado vagy tb vagy eu hozzajarulas hogy telefonado vagy mitomen mi kell meg hogy mikor buntet meg az apeh hogy az embereknek mar arra sincs penzuk hogy a tintapatront megtoltsek nemhogy gepet vegyenek meg ilyenek. Tehat en nagyon is sokat feladtam otthon. 21 eves korom ota sajat vallalkozasom volt es most meg eljottem ide mindent kidobva egy sima alkalmazottnak. Mert egyszeruen mindenbol elegem lett. Szeretem a hazamat tuntettem is amikor kellett, probaltam civil dolgokban reszt venni valtoztatni. Mert hiszek abban amit Ghandi mondott: "You must be the change you want to see in the world" azaz neked kell annak a valtozasnak lenni amit a vilagban latni szeretnel.
De... minden kudarcot vallott. Es akkor azt mondtam eleg volt. Bar nagyon szeretem a hazamat de mostantol elni fogok. Es eljottem.
Es meg ezrek teszik ezt hozzam hasonloan. Bocsanat ami most jon nem ontomjenezes de azt kell mondjam sajnos pont az a felvilagosult ertelmmmiseg vandorol el eppen aki a valtozast otthon eloidezhetne. Mert tanult mert vilaglatott es mert van osszehasonlitasi alapja van erkolcsi tartasa es a moralis ertekrendje adott esetben lehetove teszi szamara hogy jo es rossz kozott akar politkailag akar tarsadalmi szempontbol kulonbseget tegyen. Namost.. ezekre otthon eppen nincs szukseg. Ahogy mondod sajnos ketfele szakadt a dolog vannak a sarga csekkes nyomorgok mert csak igy tudom oket nevezni es vannak a terepjaros komcsi rendszervalto ujgazdag gyerekekakik felnottek apuka anyuka szetlopott vagyonabol.

A feszultseg a konfliktus ebbe a tarsadlmi berendezkedesbe kodolva van. Tenyleg egyre inkabb ugy latom csak egy szikra kell es valami nagyon durva robbanhat ki. Vagy.. a masik veglet. totalis apatia a tarsadalom nagyresze szamara atobbi meg eloskodik tovabb igaz egyre kisebb es egyre ertektelenebb szemetdombon.Ahogy te latod.

Es...hmm amikor itt laksz egy berelt lakasban de 30 kilometeres korzeten belul a tengerparton meg 10 masik varost tudsz ahol szivesen laknal akkor hirtelen rajossz hogy mi a fenenek megvenni egy lakast? Minek lekotni magad minek fizetni a banknak a hitelt? Hiszen olyan jo es izgalmas ha akarom evente masik helyre koltozhetek. De ha akarom akkor innen 10 ev mulva sem tesznek ki.
Akarmikor van egy jobb munkaajanlat akkor megyek.
A roghozkotottseg ott kezdodik mikor elhitetik veled hogy az a biztonsag hogy ha megvan a gazfuteses/teglaepitesu...amit meg 30 ev mulva is fizetsz es akkor sem lesz a tied majd meglatod.

Azt fel sem tudjak otthon fogni hogy az is biztonsag lehet ha alberletben laksz mert senki nem akar kitenni. Es nem a nagyi lelakott butorai koze mesz egy otvenes evekbol ittmaradt panelbe mint Pesten a legtobb alberlet.
Ez uj, uj ikeas butorokkal.
Szemlelet! Szemlelet!

Nagyon nagyon sok ilyen es meg ehhez hasonlo tortenetet kene hazakuldeni publikalni folyoiratban nem csak blogokon a tvbol a csapbolis ennek kene jonnie.
Na de ez ugye a jelenlegi politika legnagyobb ellensege. A felvilagosult ellenseg.... hmm akarom mondani ertelmiseg...

gabest1 2012.10.13. 13:10:01

Megint lesz sok magyar nevű nobeldíjas?

Joaquin 2012.10.13. 13:22:58

@Phxmike: Azért ezzel kivárnám a hitelválság végét, innen eléggé úgy tűnik: a spanyolok is hitelből élnek jól. Ismerjük ezt a modellt.

Callidus 2012.10.13. 13:24:09

Az hogy ezt hanyan es milyen reszletesseggel mondtuk el a KDNP altal uzemeltetett www.gyerehaza.org oldalon... Tudod mi ertelme volt? Siman megfenyegetett a csinovnyik hogy halgassak... :)))
Nehez ugy vitatkozni valakivel aki a idezem: "halaszbastyara nezo irodaablakkal rendelkezik" ergo mindenki irigyli.. :))))
Ilyen poziciobol nincs se elore se hatra.

Callidus 2012.10.13. 13:33:09

A tenyek hogy itt sarga homokos tengerparta nez a mosogato ablaka is, az nem szamit. A kognitiv disszonancia plusz a megelhetesi para bezarja az elmeket.

Sajnalom.

Callidus 2012.10.13. 13:34:30

sokasebi: Amig nem probaltad ki az osszes spanyol chorizot addig csak a nemzetieskedo mellveres nyomja le az ertelmet..

Joejszaka 2012.10.13. 13:54:51

@aeidennis:
"Az lemaradt a bejegyzésből, hogy ennek a rengeteg embernek jelentős része megkeresett pénzével együtt hazajött, hogy földet vásároljon a szülőföldjén."

Pl. az en dedapam is. Hogy aztan a komcsik ellopjak a foldjet husz ev mulva.

gigabursch 2012.10.13. 14:00:12

Van arról bárminemű adat, hogy a kitántorgók arányaiban milyen nemzetiségűek voltak?
Ez már régóta érdekel, de sehol nem találtam adatatot.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2012.10.13. 14:03:46

Szórakoztató Valláskritika közösség megosztotta
3.471 ember kedveli · 7.940 ember beszél erről

www.facebook.com/szorakoztato.vallaskritika

"1899–1913 között 1,2 millióan vándoroltak ki Magyarországból... Az állam felszólította a lelkészeket, hogy az amerikai élet nehézségeiről rendszeres időközönként tájékoztassák híveiket. " -így megy ez ma is.

gigabursch 2012.10.13. 14:09:38

@zsuzsa.frisnyak: Ezek szerint nem csak engem érdekel ez a kérdés...

@deku82:
és ezek szerint már volt is rá válasz

deku82 2012.10.13. 15:11:01

@zsuzsa.frisnyak: Köszönöm a választ!
Ha a kivándorlók 70%-a nem magyar anyanyelvű volt, akkor a magyarság aránya nőtt az országban.

Phantom001 2012.10.13. 15:34:22

Adjanak pénzt, mert gombokért senki nem fog nekik dolgozni, elmegy mindenki, és rájuk rohad az ország! Ezt nem érti a sok parazita vállalkozó, nagytőkés, ők nyugati szinten, vagy afölött akarnak élni, az alkalmazott meg thaiföldi, kínai béreken nyomorog! Kimegy az ember Bécsbe, és nem látni annyi luxusautót mint nálunk, mert itt a paraszt vállalkozónak évente kell cserélni a terepjárót, a melósnak meg 80-90 ezret fizet, had nyomorogjon. Érdekes, hogy nyugaton 600-700 ezer forintos fizukért is megéri az embereket dolgoztatni, nálunk meg 120 ezernél széttárja a karját, hogy ennyit tudunk fizetni.... Hol a különbözet?? Szerintem kifejezetten jót tesz az országnak a kivándorlás, legjobb lenne, ha egyből kimenne vagy 1 millió ember, rögtön munkaerőhiány lenne, és kiderülne, hogy 200-300 ezer nettóért is megéri a cégeknek az embereket foglalkoztatni... És ez kell, mert amíg nem lesznek normális bérek, nem lesz ebben az országban semmi, csak a lassú, de biztos lecsúszás.

Tuvalu 2012.10.13. 16:03:07

@zsuzsa.frisnyak: Meglepne, ha 30%-ban valóban magyar anyanyelvűek lettek volna a kivándorlók. A dualista állam magyarosító törekvéseibe beletartozott, hogy a kivándorlást is eszköznek tekintették, ennek megfelelően a Magyar korona országaiból csak Fiuméból lehetett legálisan emigrálni (osztrák részből Trieszt). Ki volt adva a kivándorlási hivatal embereinek, hogy magyaros hangzású vagy magyarul beszélő embereket lehetőség szerint vissza kell fordítani. Ehhez képest a 45-48%os lakossági arányszámhoz képest a 30% is nagyon magas. Én személy szerint 10-20%-ra tippelem a magyarok arányát (beleértve hogy a hivatalos kivándorlási statisztikákat kozmetikázzák (hiszen már akkor sokan kritizálták az elmagyarosító törekvéseket külföldről)). De egyébként ha komolyan számítana, akkor inkább az Egyesült Államokban magukat valamilyen nemzetiségűnek valló emberek egymáshoz képesti arányszámából lehetne becsülni az igazságot.

zsuzsa.frisnyak 2012.10.13. 16:20:53

@Tuvalu: Én nem tippeltem. Van egy igen részletes statisztika, a címe: A magyar szent korona országainak kivándorlása és visszavándorlása 1899-1913. Ebben megtalálod a részletes adatsorokat, a kivándorlók számát, korát, anyanyelvét, vallását, foglalkozását. A kötet a kivándorlás úti céljai (országok) szerint is csoportosítja az adatokat, részletezi Fiume és a hajótársaságok szerepét a kivándorlás lebonyolításában, és benne vannak a kivándorlási királyi biztosi hivatal által gyűjtött adatok is. Legvégül a külföldi népszámlálásokban szereplő magyar honosok adatait is közli. Tehát szerepelnek benne azok az adatok is, hogy az USA-ban hányan vallották magukat magyarországi származásúaknak, és ezeknek az embereknek mi az anyanyelve.

Marós 2012.10.13. 18:42:16

@telepi vagány:

Ok, pufogtatok! Elfogadom amit mondasz.
De ha nem gyártani, akkor csak tervezni..? Mi a teendőnk a jövőben? Vegyünk meg mindent importból? De honnan teremtjük meg a pénzt a vételhez? Vagy ülniülni a flaszeron és csak segélyből élni?
Mezőgazdaság vonatkozásában, változatlanul termelni azt a 5 féle növényt , amit az országban látsz a zömében városiak birtokában kévő , táblásított és privatizált földeken?
Csodáljuk változatlan hozzáállással az olasz kertészetet, gyümölcstermelést , borászatot és azt, hogy ott 100 méterenként vízkivételi lehetőség van öntözés céljából, mert állandóan aszály van?
Mi a jövőképed?

kacsa232 2012.10.14. 09:08:27

Ha valaki még nem látta volna a Hunky Bluest,akkor annak ajánlom figyelmébe!

Nagyon jó film! Érdemes legalább egyszer megnézni.

www.youtube.com/watch?v=9B5IsDwOFls

Azbej Tristan · http://kerdem.blog.hu/ 2012.10.15. 11:41:13

@Callidus: Na ne viccelj. Ki fenyegetett meg Téged?

Callidus 2012.10.19. 11:51:18

Tristan, ha egy vita soran az ervek kozott a "vigyazz mit mondasz mert birosag" felbukkan, azt civilizalt tarsadalmakban fenyegetesnek nevezik.
Tudom hogy a balkanhoz kozelebb a baseballutotol szamitjak a fenyegetest, am egy kozpenzen fizetett kormanyalkalmazottol egy "konzultacio celjabol" keszitett weboldalon mas a helyzet. Akkor is ha propaganda celbol keszult, (es visszafele sult el).

Orulok hogy itt vagy egyebkent, kivancsi vagyok a velemenyedre ezzel a cikkel kapcsolatban. Hogy erzed, van-e hasonlosag a te kdnp-s propagandad es az itt leirt tobb evtizedes hazudozas kozott?

"Ilyen körülmények között a kivándorlás ellenes propaganda felértékelődött. .
Az állam felszólította a lelkészeket, hogy az amerikai élet nehézségeiről rendszeres időközönként tájékoztassák híveiket. A kocsmárosokat figyelmeztették, ne tartsanak üzletükben a kivándorlás megszervezéséről szóló nyomtatványokat, és reklámfüzeteket. Bevetették a sulykolás és félelemkeltés eszközét is.
Elrettentésül az újságcikkekben kizárólag az Amerikában munkabalesetet szenvedők, vagy számításukat meg nem találók példáját emlegették és azt állították, a kivándorlók a gyötrelmes utazás, a honvágy és más szenvedések ellenére csalatkozni fognak reményeikben."

Es akkor most kerlek nezd meg az oldaladat, nezd meg a kommenteket gza00 es a tobbi alkalmazott a valosagnak es a kommentek tobbsegenek (tobb mint 2/3 :) teljesen ellentmondo porhinteset.
Hogy erzed? Tisztesseges dolog az embereket a sajat penzukon felretajekoztatni?

Hogy erzed, amikor kinezel a halaszbastyara, hogy amit teszel az helyes? Ha igy erzed kerlek indokold meg hogy megerthessem mi megy vegbe a fejekben amikor a nyilvanvalo szabadsagjogoktol megfosztast unneplik, unnepeltetik.

A temara visszaterve: Kerlek mutasd be nekunk hogy az elmult 2 evben (vagy tobb) miota a gyerehaza.org oldalt uzemelteted hogyan valtoztak a szamok. Nem az ideologia meg az igeret.... hanem a szamok. Tobben akarnak-e eljonni az altalatok tundermesenek felfestett virtualis vilagbol? Tobben mentek-e vissza? Mert ertem en hogy azt igeri a fonokod hogy ha ujra megvalasztjak akkor mi mind visszamegyunk, de ezt sem en sem a szamok, sem a valosag nem tudja alatamasztani.

Amit meg mindig nem ertesz, se te se a kolegaid, hogy epp az uzi el a gondolozni kepeseket hogy mar ti is a mi generacionk derekszogbe hajoltatok egy "halaszbastyaert" es ugyanazt csinaljatok mint azok akik miatt erre kenyszerultok.

Kepviselsz egy partot ami betiltana az abortuszt es visszahozna a halalbuntetest (2012ben!), ami megujulast iger de 20 eve reszt vesz abban ami "ellen most kuzd".

Ezt nem tudom megerteni egy velem egykorutol. A fonokeid ebben szocializalodtak az ertem hogy nem megy a valtozas, de ti, az uj generacio... nektek kellene lenni a valtozas. Ha latnek ilyet hazamennek, meg akar dolgoznek is az orszag erdekeben. De az erdek meg mindig balkani pitianer rablas, es a fele is sodorja az egesz tarsadalmat.

Es ennek te is reszese vagy.

Callidus 2012.10.19. 12:11:02

Szerintem egyedul az oszinteseg vezet elore. Ha a valosagrol vitatkozunk, es azt vizsgaljuk. Az oldalad kommentjei pontosan mutatjak neked mi ez.

Es ezen az sem segit ha szandekosan az "orszag kritikaja"kent kommunikaltok minden az orszag kormanyanak donteseit kritizalo hozzaszolast.

Az orszaggal semmi baj. Az elvek amik menten vezetik azt 20 eve, azzal nem ert egyet az aki eljott. Ha egy orszag vezeteset erinto kritikat birosaggal fenyegetunk vagy szandekosan az orszag "lenezesenek" allitunk be az szamomra nem jelent tiszta szandekot.

Senki sem tamadja Magyarorszagot. Mindenki a kormany donteseit kritizalja. Es van aki a labaval szavaz, mert nincs ideje kivarni amig az ultrajolalis tsz elnokok vegre eltunnek (kihalnak) a magyar politikabol. Foleg latva hogy mar kepeznek benneteket is mindarra amit "megtanultak" az elmult 30 evben.

Az orszag csodalatos, az emberek is, csak koszonhetoen a tortenelmunknek meg mindig azt hiszik hogy ti vagytok a fonokok. Kozben ok alkalmaznak benneteket. A gyerehaza.org oldal is az adofizetok penzen keszul, ahogy a te irodad is.

Es ne mond hogy nem, mert nem tudok semmilyen valodi ertekteremto cegrol, vallakozasrol, ami a kdnp hez kotheto.

Callidus 2012.10.19. 12:18:05

2006 os videoklipp.. kerlek nezd vegig es ird le az erzeseid ezzel kapcsolatban. 6 ev telt el.

www.youtube.com/watch?v=Fpt5xxdPhvg

BZ1975 2012.10.27. 18:51:35

@deku82: tót/rutén/magyar, nagyrészt
süti beállítások módosítása