HTML

Timelord

Szerző: Frisnyák Zsuzsa. Életképek a múltunkból. Humoros, fájdalmas, kínos és szerethető apróságok.

Friss topikok

Címkék

1810-es évek (3) 1820-as évek (2) 1830-as évek (5) 1840-es évek (18) 1850-es évek (13) 1860-as évek (41) 1870-es évek (49) 1880-as évek (22) 1890-es évek (42) 1900-as évek (29) 1910-es évek (23) 1920-as évek (4) 1930-as évek (4) 1940-es évek (31) 1950-es évek (27) 1960-as évek (10) 1970-es évek (5) 1980-as évek (1) abszurd (4) Aczél Tamás (1) adózás (1) Adria (3) Ady Endre (1) Alagút (2) Algéria (1) alkotmány (1) államosítás (1) Alpok (1) Amerika (2) Andrássy Gyula (2) Andrássy út (4) anekdota (1) Arany János (4) Aréna út (1) árvíz (1) Astoria (2) autóbusz (1) autóhasználat (6) Azerbajdzsán (1) Bábolna (1) Bács-Bodrog megye (1) Badacsony (1) Baku (1) Balaton (10) Balatonaliga (1) Balatonalmádi (2) Balatonvilágos (2) balesetek (4) banditizmus (1) Bánffy Dezső (1) Bánság (1) bányászat (5) Baross Gábor (5) Bebrits Lajos (4) Bécs (2) belváros (1) Betlehem (1) betyárok (3) Bismark (1) Blaha Lujza tér (2) Borsodnádasd (1) Börzsöny (1) Bosznia-Hercegovina (2) Brassó (1) Buda (3) Budapest (90) bulvársajtó (6) bűnügyek (4) Carpathia (1) Cinkota (1) csempészek (2) Csíkszereda (1) Dalmácia (1) Damjanich utca (2) Deák Ferenc (2) Deák tér (1) Debrecen (9) Déli pályaudvar (1) demagógia (1) Dinnyés Lajos (1) Diósgyőr (1) divat (2) Dobogókő (1) dohányzás (4) Dorog (1) Dózsa György út (1) Dreyfuss (1) Duna (18) Duna-gőzhajózási Társaság (1) Dunaföldvár (1) Eger (1) egészségügy (5) Egyiptom (2) életmód (3) Első Magyar Vasúti Kocsigyár (1) emancipáció (2) emigráció (1) emigrálás (1) energiatörténet (1) Eötvös József (2) Eperjes (1) Erdély (1) Erkel Ferenc (1) Erzsébet királyné (3) esküvő (1) Eszék (1) Esztergom (3) étkezési kultúra (4) Fehér ház (1) Feketehegy-fürdő (1) felsőoktatás (1) Ferenc Ferdinánd (2) Ferenc József (13) Ferenc József tér (2) Ferihegy (1) Fiume (3) fogaskerekű (1) fonográf (1) forgalmi rend (1) forráskritika (2) Fót (1) fotótörténet (6) Franciaország (2) Frigyes főherceg (1) fürdőkultúra (11) Ganz (4) gazdaságtörténet (5) Gellérthegy (1) Gerő Ernő (2) Gödöllő (4) gőzhenger (1) GYSEV (1) háború (1) Habsburgok (2) haditengerészet (1) hadügyek (15) hajóhíd (1) Hajós (1) hajóvontatás (2) hajózás (8) halászat (1) Hatvan (1) Haynau (1) hazaárulás (2) házasság (3) hazaszeretet (1) hegymászás (2) Herend (1) Herkulesfürdő (1) Heti Válasz (1) Hévíz (1) híd (6) Hódmezővásárhely (1) Hollán Ernő (1) Hóman Bálint (1) Homoródfürdő (1) horoszkóp (1) Horthy István (1) Horthy Miklós (2) Hortobágy (1) Horvátország (1) Hugó Károly (1) humor (57) Hunyad megye (1) IBUSZ (2) idegenforgalom (7) időjárás (2) időzónák (1) igazságszolgáltatás (3) II. Vilmos (3) infláció (1) információtörténet (1) ipari forradalom (8) irodalom (1) Jankó János (6) járműgyártás (1) Jászó (1) Jeruzsálem (2) Jókai Mór (1) Joseph Chamberlain (1) jövő (3) József főherceg (1) Kádár-korszak (21) Kanada (1) kánikula (2) karikatúra (66) Kassa (2) kémkedés (2) Kenderes (1) képregény (4) kerékpározás (4) kereskedelem (1) kertkultúra (2) Keszthely (1) Kígyós (1) Király utca (2) Kiskörút (1) kivándorlás (4) Klösz György (1) Kolozsvár (2) költségvetés (1) Komárom (1) komp (1) könyvtár (1) kőolaj (1) korcsolyázás (2) kormányzói utazások (1) körmenet (1) koronázás (1) koronázási domb (1) Kossuth Lajos (3) Kossuth Lajos utca (1) Kossuth tér (3) Kőszeg (1) közbiztonság (3) Közel-Kelet (3) közélet (27) közlekedéstörténet (68) közoktatás (1) közvilágítás (2) külpolitika (1) kultúra (4) kultúrharc (1) kultúrtörténet (4) Kúria (1) kutatási eredmény (1) Lánchíd (5) léghajó (1) légifotó (3) Lengyel Árpád (1) Lenin (1) libegő (1) London (2) Lourdes (1) lovak (1) lóvasút (6) Ludas Matyi (1) luxusadó (1) Magas-Tátra (2) magyar címer (1) Makó (1) MALÉV (1) malomipar (1) Málta (1) Máramaros (1) Margit-sziget (3) Margit híd (3) Máriabesnyő (1) Márianosztra (1) Mária Terézia (1) Marosludas (1) Mátraháza (1) MÁV (13) menetjegyek (1) Méray Tibor (1) metró (1) Mexikói út (1) mezőgazdálkodás (3) Mezőtúr (1) Mikszáth Kálmán (4) millenniumi kiállítás (2) Miskolc (4) Mohács (1) mozi (1) MTA székháza (2) Műegyetem (1) Munkácsy Mihály (1) munkakultúra (3) munkásság (2) Műszaki Fizikai Kutatóintézet (1) múzeumügy (5) Nagy-Britannia (1) Nagykanizsa (1) Nagykondoros (1) Nagymaros (2) Nagymező utca (1) Nagyvárad (2) Nápoly (1) naszádok (1) nemzetbiztonság (1) Nemzeti Színház (1) népélet (7) népi vallásosság (3) népszámlálás (1) New York (1) nőmozgalom (2) nőtörténet (4) Nyíregyháza (3) nyomda (1) Nyugati pályaudvar (1) ökoturizmus (1) OMFB (1) omnibusz (2) Operaház (2) Ördög-árok (1) Orient expressz (1) Oroszország (3) Orsova (2) orvoslás (2) Osztrák Államvasút (1) pályaudvar (1) Pancsova (1) parasztság (1) Párizs (3) Párizsi Nagyáruház (1) parkolás (1) Passau (1) pénzügyek (8) Petőfi Sándor (3) piac (1) Piliscsaba (1) pióca (1) plágium (2) plakátok (3) Póla (1) politika (17) politikai kommunikáció (18) politikai propaganda (20) posta (4) Pozsony (3) Prága (1) Práter utca (1) Prokugyin-Gorszkij (2) propaganda (1) protokoll (1) Puskás Ferenc (1) Rác fürdő (2) rádiózás (1) Rakamaz (1) Rákosi-korszak (13) Rákosi Mátyás (2) Rákospalota (4) reformkor (3) reklám (1) rémhír (1) rendőri módszerek (2) repülés (5) repülőhíd (1) Rimaszombat (1) Rohbock (1) Rózsadomb (1) Rózsahegy (1) Rózsa Sándor (2) Rudolf trónörökös (3) sajtó (11) sajtótörténet (5) Sándor Móric (1) Sárospatak (1) Siemens (1) sikló (1) Simonyi óbester (1) Sopron (2) sporttörténet (6) Svábhegy (1) Svájc (2) számítógép (3) Szántód (1) Szapáry Gyula (1) Szarajevó (1) Széchenyi István (3) Szeged (1) Széll Kálmán (1) Szendrey Júlia (1) szénégetés (1) Szentendre (1) Szentendrei-sziget (1) Szent István (3) szerelem (2) Szerémség (1) szex (5) színházi élet (4) szobor (1) Szobránc fürdő (1) Szombathely (1) szórakozás (6) Szovjetunió (2) tájhasználat (1) találmányok (2) Tapsony (1) tárgykultúra (2) Tata (1) Tátrafüred (1) távírda (2) távíró (2) távközlés (2) technikai kultúra (25) telefon (6) telefonfülke (1) televíziózás (1) tengerhajózás (4) Teréz körút (1) térképészet (2) térszerkezet (3) Tihany (2) tilinkó (1) Tisza (4) Tiszafüred (1) Tiszaújlak (1) Tisza Kálmán (2) Titanic (1) történelem (64) történészek (1) Trieszt (2) Tungsram (1) turizmus (19) tűzvész (1) udvari utazás (10) Újpest (2) Újvidék (1) Ukrajna (1) ünnep (1) urbanizáció (18) uszítás (5) utazási sebesség (1) utazástörténet (6) útburkolatok (2) útépítés (2) útkaparó (1) útvámok (1) Vác (1) Váci utca (2) vadászat (1) Vajdahunyad (1) Vajda János (1) válás (1) választás (1) vámosutak (3) Városliget (12) Városligeti fasor (2) Városlőd (1) városrendezés (2) várostörténet (5) Vásárosnamény (1) Vaskapu (2) vaskohászat (1) vasúti resti (1) vasúttörténet (71) Velence (2) Verespatak (1) Verőce (1) Veszprém (2) Veszprém megye (1) világítótorony (1) villamos (12) villamosítás (4) Visegrád (4) viselettörténet (3) vízgazdálkodás (2) vízügyek (7) Wesselényi Miklós (1) Ybl Miklós (3) Zágráb (1) Záhony (1) zenekultúra (1) Zengg (1) Zichy Mihály (1) Zrínyi Miklós (1) Zsigmondy Vilmos (1) Címkefelhő

Ilyen volt és ilyen lesz a Közlekedési Múzeum

2015.06.09. 12:24 zsuzsa.frisnyak

 

Az első képen a millenniumi kiállítás Közlekedési Csarnokát látjátok 1896-ban. Mivel az épületben a MÁV eredeti járműveit is bemutatták, ki kellett építeni a vágányzatot a járművek mozgatásához. A felvétel az épületnek ezt az oldalát (a hosszcsarnok végét) mutatja. A jobb oldalon álló kisebb épület a váltóállító torony. A kép a Fővárosi Levéltár Klösz-gyűjteményéből származik (lelőhely: fortepan).

fortepan_82946_resize.jpg

A második ábrázolás (látványterv) pedig a  2018-ra  újonnan felépített épületet mutatja, egy hasonló nézőpontból. Az épületbe bevezető vágányzatra természetesen már nincs szükség, a járművek mozgatása másképp lesz megoldva. A látványterv az MMKM facebook-járól származik, ott találhattok egy másik nézőpontú látványtervet is.

11154687_919897348054041_1223842298895240038_o.jpg

 Klassz lesz, nem?

17 komment

Címkék: közlekedéstörténet múzeumügy 1890-es évek

A bejegyzés trackback címe:

https://timelord.blog.hu/api/trackback/id/tr67528744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.06.09. 23:17:29

Remélem, hogy az üzemeltetésre is lesz pénz, miután az építési költségek 20%-át kitalicskázták...

Grgabácsi 2015.06.10. 07:49:03

Remélem, hogy nemcsak a kinézete lesz szép, hanem a beltartalom is olyan lesz, amiért megéri bemenni.

laczo73 2015.06.10. 08:20:21

Azert a nohab a falbol hianyozni fog.

laczo73 2015.06.10. 08:20:56

Azert a nohab a falbol hianyozni fog.

ZON 2015.06.10. 08:23:04

@Grgabácsi: remélem, hogy a vezetés, vagy legalább a hozzáállása változni fog az új épülettel, mert ritka punnyadt anyagot mutogattak....

gmihaly 2015.06.10. 09:27:24

Egy egész Nohab csak akad majd Tapolcán...A punnyadt anyagért pedig azok a f@szfej egykoriak a bűnösök, akik egykor azt gondolták, hogy a makett és a fénykép is elég. Azért pl. a kocsi szekér nem semmi, vagy a szegedi GV-vagon. A BKK néha elkérhetné, üzemképessé tehetné a lanternás favázas Schlicket is, amit a szegediektől kunyeráltak vissza, hiszen ők építettek egy MWG-replika vilingert. A szentendrén állomásoztatott lanternás skatulya pótkocsik is játszhatnának a nosztalgia-járatokon, az UV-pótokból, ha még van belőlük, 1 db-ot visszaépíthetnének nyitott peronosra, stb. Most örüljünk pl. a helyreállított Tr 5-ös Mávag-busznak, bár mintha az BKK-projektként valósult volna meg. Egy IK 60-as, vagy 60T szóló járgány is lehetne nosztalgia-járgány, vagy az IK 60 - Tr 5-ös öszvér-csuklós, ha azt a néhaiak nem qrták (volna) el.

csaki-de 2015.06.10. 09:42:32

@ZON: Punnyadt?? Szerinted mit kellett volna ahelyett ami ott volt? GTA San Andreas relikviákat? El sem tudom képzelni, hogy mit vizionáltál egy közlekedési MÚZEUMba korosodó közlekedési eszközök helyett...

nemszólokmégegyszer 2015.06.10. 11:41:36

Tutira ellopják a pénz felét. Gyerekkoromban ha felmentünk "pestre", tömegszállón szálltunk meg, de az Állatkert, Vidámpark, Közlekedési Múzeum, Nagycirkusz, Liget egy helyen, kényelmes sétával. 2 teljes napos élmény volt. Igaz négy belépővel /megfizethető áron, ld. még cucializmus/, hotdoggal, lacipecsenyéssel, vattacukrossal, fagylaltárussal, a zöld Ligettel, mint egy gyerekváros. 10-et 1 ellen, hogy sz@rabb lesz, cifra semmi. Az adónkat ellopják, és x@rabb lesz. Az én unokám már nem fog ilyet látni. :-(((

nemszólokmégegyszer 2015.06.10. 11:44:12

@csaki-de: Szerinted meg mit vizionált a kormányzat? Tudod? Mert, ha nem csitt.

kugi · http://kugi.blog.hu 2015.06.10. 12:13:05

A látványterv nagyon mutatós - érdeklődve várom a beltartalmat is!

ZON 2015.06.10. 12:59:26

@csaki-de: a raktárakban porosodó relikviák bemutatását! Mert az első magyar gyártású Astrára - mióta foglalja a helyet ? - már kicsit lassabb az erekcióm. Van egy Európában is párját ritkító Maybach a gyűjteményben, azt miért dugdossák ? Már kinézte magának valami pártfőfarok?

Nem hiszem, hogy nem lehetett volna forgatni a gyűjteményt! Csikós Zsoltnak volt egy nagyon jó írása erről a Totalcaron, szerintem egy abszolút hiteles, elfogulatlan cikk, tessék megkeresni.

Snake 2015.06.12. 14:55:04

@gmihaly: A Tr5-ös BKV projekt, a BKK nem foglalkozik nosztalgiajárművekkel - csak annyiban, hogy rátelepedtek a BKV által életre hívott rendszeres nosztalgiajáratokra.

csaki-de 2015.06.12. 15:07:47

@nemszólokmégegyszer: Csitt?? Azt hiszem erős szereptévesztésben szenvedsz. Egyébként meg nem arról volt szó (az én kommentemben), hogy mi lesz, hanem, hogy mi volt.
Úgyhogy ha nem tudsz írott szöveget értelmezni, akkor inkább csitt... :-D

Albu 2016.01.07. 03:04:42

Inkább az a kérdés, hogy a gyűjtemény tönkremegy-e addig. A MÁV könyvtára most szűnt meg, de pl. az összes menetrend, a XIX. századiak is, a múzeumnál maradtam, amikor az elkerült a MÁV-tól. Valószínűleg eszi őket a penész a nyirkos, nem fűtött raktárban. Szeptemberben nyitottak volna: www.mmkm.hu/index.php/hu/szolgaltatasok/koenyvtar
A Városligetben meg nem kezdődtek el a munkálatok, de az ápr. 15-i zárást kényszeresen betartották. Bűzlött a légkörből, hogy a végnapokat élik. Sajnos.
süti beállítások módosítása