1891-ig Európában nem volt egységes idő, nem léteztek időzónák. Minden település a nap járása szerinti helyi időt használta. Ez az írás arról szól, hogyan alakultak ki az időzónák és mi köze mindennek a vasúthoz.
Amikor 16 perccel állítottuk vissza az órát
2012.10.28. 08:27 zsuzsa.frisnyak
10 komment
Címkék: vasúttörténet 1890-es évek időzónák Orient expressz
A Kiskörút 140 éve
2012.10.27. 10:55 zsuzsa.frisnyak
Az alábbi kép a Kiskörutat ábrázolja 140 évvel ezelőtt. Persze az utcát akkor még nem így, hanem Országútnak nevezték. Balra elől a Király utca nyílik, hátul pedig a Dohány utca eleje látszik.
15 komment · 1 trackback
Címkék: lóvasút közvilágítás urbanizáció Budapest Újpest 1870-es évek Király utca Kiskörút útburkolatok
Szoborpark a Ferenc József téren
2012.10.25. 15:30 zsuzsa.frisnyak
A mai Széchenyi tér (Roosevelt tér) karrierje a Lánchíd megnyitásával ívelt fel meredeken. A telkek és ingatlanok egyre értékesebbé váltak, de a tér még évtizedekig poros, igénytelen és rendetlen benyomást keltett. A kiegyezés utáni években többször is felmerült a térrendezés. Elsőként 1870-ben Vetter Adolf udvari kertész készített egy látványtervet, de ez nem nyerte el a tisztségviselők tetszését. A pesti illetékesek úgy okoskodtak: felesleges a Ferenc József tér rendezésével foglalkozni addig, amíg el nem készül a Margit híd. Ha két hídja lesz a fővárosnak, csökkenni fog a tér átmenő forgalma - ekkor lesz majd értelme a Ferenc József tér korszerűsítéséről gondoskodni.
Az alábbi látványtervet ilyen előzmények után a Közmunkatanács készítette el.