Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

HTML

Timelord

Szerző: Frisnyák Zsuzsa. Életképek a múltunkból. Humoros, fájdalmas, kínos és szerethető apróságok.

Friss topikok

Címkék

1810-es évek (3) 1820-as évek (2) 1830-as évek (5) 1840-es évek (18) 1850-es évek (13) 1860-as évek (41) 1870-es évek (49) 1880-as évek (22) 1890-es évek (42) 1900-as évek (29) 1910-es évek (23) 1920-as évek (4) 1930-as évek (4) 1940-es évek (31) 1950-es évek (27) 1960-as évek (10) 1970-es évek (5) 1980-as évek (1) abszurd (4) Aczél Tamás (1) adózás (1) Adria (3) Ady Endre (1) Alagút (2) Algéria (1) alkotmány (1) államosítás (1) Alpok (1) Amerika (2) Andrássy Gyula (2) Andrássy út (4) anekdota (1) Arany János (4) Aréna út (1) árvíz (1) Astoria (2) autóbusz (1) autóhasználat (6) Azerbajdzsán (1) Bábolna (1) Bács-Bodrog megye (1) Badacsony (1) Baku (1) Balaton (10) Balatonaliga (1) Balatonalmádi (2) Balatonvilágos (2) balesetek (4) banditizmus (1) Bánffy Dezső (1) Bánság (1) bányászat (5) Baross Gábor (5) Bebrits Lajos (4) Bécs (2) belváros (1) Betlehem (1) betyárok (3) Bismark (1) Blaha Lujza tér (2) Borsodnádasd (1) Börzsöny (1) Bosznia-Hercegovina (2) Brassó (1) Buda (3) Budapest (90) bulvársajtó (6) bűnügyek (4) Carpathia (1) Cinkota (1) csempészek (2) Csíkszereda (1) Dalmácia (1) Damjanich utca (2) Deák Ferenc (2) Deák tér (1) Debrecen (9) Déli pályaudvar (1) demagógia (1) Dinnyés Lajos (1) Diósgyőr (1) divat (2) Dobogókő (1) dohányzás (4) Dorog (1) Dózsa György út (1) Dreyfuss (1) Duna (18) Duna-gőzhajózási Társaság (1) Dunaföldvár (1) Eger (1) egészségügy (5) Egyiptom (2) életmód (3) Első Magyar Vasúti Kocsigyár (1) emancipáció (2) emigráció (1) emigrálás (1) energiatörténet (1) Eötvös József (2) Eperjes (1) Erdély (1) Erkel Ferenc (1) Erzsébet királyné (3) esküvő (1) Eszék (1) Esztergom (3) étkezési kultúra (4) Fehér ház (1) Feketehegy-fürdő (1) felsőoktatás (1) Ferenc Ferdinánd (2) Ferenc József (13) Ferenc József tér (2) Ferihegy (1) Fiume (3) fogaskerekű (1) fonográf (1) forgalmi rend (1) forráskritika (2) Fót (1) fotótörténet (6) Franciaország (2) Frigyes főherceg (1) fürdőkultúra (11) Ganz (4) gazdaságtörténet (5) Gellérthegy (1) Gerő Ernő (2) Gödöllő (4) gőzhenger (1) GYSEV (1) háború (1) Habsburgok (2) haditengerészet (1) hadügyek (15) hajóhíd (1) Hajós (1) hajóvontatás (2) hajózás (8) halászat (1) Hatvan (1) Haynau (1) hazaárulás (2) házasság (3) hazaszeretet (1) hegymászás (2) Herend (1) Herkulesfürdő (1) Heti Válasz (1) Hévíz (1) híd (6) Hódmezővásárhely (1) Hollán Ernő (1) Hóman Bálint (1) Homoródfürdő (1) horoszkóp (1) Horthy István (1) Horthy Miklós (2) Hortobágy (1) Horvátország (1) Hugó Károly (1) humor (57) Hunyad megye (1) IBUSZ (2) idegenforgalom (7) időjárás (2) időzónák (1) igazságszolgáltatás (3) II. Vilmos (3) infláció (1) információtörténet (1) ipari forradalom (8) irodalom (1) Jankó János (6) járműgyártás (1) Jászó (1) Jeruzsálem (2) Jókai Mór (1) Joseph Chamberlain (1) jövő (3) József főherceg (1) Kádár-korszak (21) Kanada (1) kánikula (2) karikatúra (66) Kassa (2) kémkedés (2) Kenderes (1) képregény (4) kerékpározás (4) kereskedelem (1) kertkultúra (2) Keszthely (1) Kígyós (1) Király utca (2) Kiskörút (1) kivándorlás (4) Klösz György (1) Kolozsvár (2) költségvetés (1) Komárom (1) komp (1) könyvtár (1) kőolaj (1) korcsolyázás (2) kormányzói utazások (1) körmenet (1) koronázás (1) koronázási domb (1) Kossuth Lajos (3) Kossuth Lajos utca (1) Kossuth tér (3) Kőszeg (1) közbiztonság (3) Közel-Kelet (3) közélet (27) közlekedéstörténet (68) közoktatás (1) közvilágítás (2) külpolitika (1) kultúra (4) kultúrharc (1) kultúrtörténet (4) Kúria (1) kutatási eredmény (1) Lánchíd (5) léghajó (1) légifotó (3) Lengyel Árpád (1) Lenin (1) libegő (1) London (2) Lourdes (1) lovak (1) lóvasút (6) Ludas Matyi (1) luxusadó (1) Magas-Tátra (2) magyar címer (1) Makó (1) MALÉV (1) malomipar (1) Málta (1) Máramaros (1) Margit-sziget (3) Margit híd (3) Máriabesnyő (1) Márianosztra (1) Mária Terézia (1) Marosludas (1) Mátraháza (1) MÁV (13) menetjegyek (1) Méray Tibor (1) metró (1) Mexikói út (1) mezőgazdálkodás (3) Mezőtúr (1) Mikszáth Kálmán (4) millenniumi kiállítás (2) Miskolc (4) Mohács (1) mozi (1) MTA székháza (2) Műegyetem (1) Munkácsy Mihály (1) munkakultúra (3) munkásság (2) Műszaki Fizikai Kutatóintézet (1) múzeumügy (5) Nagy-Britannia (1) Nagykanizsa (1) Nagykondoros (1) Nagymaros (2) Nagymező utca (1) Nagyvárad (2) Nápoly (1) naszádok (1) nemzetbiztonság (1) Nemzeti Színház (1) népélet (7) népi vallásosság (3) népszámlálás (1) New York (1) nőmozgalom (2) nőtörténet (4) Nyíregyháza (3) nyomda (1) Nyugati pályaudvar (1) ökoturizmus (1) OMFB (1) omnibusz (2) Operaház (2) Ördög-árok (1) Orient expressz (1) Oroszország (3) Orsova (2) orvoslás (2) Osztrák Államvasút (1) pályaudvar (1) Pancsova (1) parasztság (1) Párizs (3) Párizsi Nagyáruház (1) parkolás (1) Passau (1) pénzügyek (8) Petőfi Sándor (3) piac (1) Piliscsaba (1) pióca (1) plágium (2) plakátok (3) Póla (1) politika (17) politikai kommunikáció (18) politikai propaganda (20) posta (4) Pozsony (3) Prága (1) Práter utca (1) Prokugyin-Gorszkij (2) propaganda (1) protokoll (1) Puskás Ferenc (1) Rác fürdő (2) rádiózás (1) Rakamaz (1) Rákosi-korszak (13) Rákosi Mátyás (2) Rákospalota (4) reformkor (3) reklám (1) rémhír (1) rendőri módszerek (2) repülés (5) repülőhíd (1) Rimaszombat (1) Rohbock (1) Rózsadomb (1) Rózsahegy (1) Rózsa Sándor (2) Rudolf trónörökös (3) sajtó (11) sajtótörténet (5) Sándor Móric (1) Sárospatak (1) Siemens (1) sikló (1) Simonyi óbester (1) Sopron (2) sporttörténet (6) Svábhegy (1) Svájc (2) számítógép (3) Szántód (1) Szapáry Gyula (1) Szarajevó (1) Széchenyi István (3) Szeged (1) Széll Kálmán (1) Szendrey Júlia (1) szénégetés (1) Szentendre (1) Szentendrei-sziget (1) Szent István (3) szerelem (2) Szerémség (1) szex (5) színházi élet (4) szobor (1) Szobránc fürdő (1) Szombathely (1) szórakozás (6) Szovjetunió (2) tájhasználat (1) találmányok (2) Tapsony (1) tárgykultúra (2) Tata (1) Tátrafüred (1) távírda (2) távíró (2) távközlés (2) technikai kultúra (25) telefon (6) telefonfülke (1) televíziózás (1) tengerhajózás (4) Teréz körút (1) térképészet (2) térszerkezet (3) Tihany (2) tilinkó (1) Tisza (4) Tiszafüred (1) Tiszaújlak (1) Tisza Kálmán (2) Titanic (1) történelem (64) történészek (1) Trieszt (2) Tungsram (1) turizmus (19) tűzvész (1) udvari utazás (10) Újpest (2) Újvidék (1) Ukrajna (1) ünnep (1) urbanizáció (18) uszítás (5) utazási sebesség (1) utazástörténet (6) útburkolatok (2) útépítés (2) útkaparó (1) útvámok (1) Vác (1) Váci utca (2) vadászat (1) Vajdahunyad (1) Vajda János (1) válás (1) választás (1) vámosutak (3) Városliget (12) Városligeti fasor (2) Városlőd (1) városrendezés (2) várostörténet (5) Vásárosnamény (1) Vaskapu (2) vaskohászat (1) vasúti resti (1) vasúttörténet (71) Velence (2) Verespatak (1) Verőce (1) Veszprém (2) Veszprém megye (1) világítótorony (1) villamos (12) villamosítás (4) Visegrád (4) viselettörténet (3) vízgazdálkodás (2) vízügyek (7) Wesselényi Miklós (1) Ybl Miklós (3) Zágráb (1) Záhony (1) zenekultúra (1) Zengg (1) Zichy Mihály (1) Zrínyi Miklós (1) Zsigmondy Vilmos (1) Címkefelhő

A szexi velocipéd

2012.04.28. 08:18 zsuzsa.frisnyak

A velocipéd, ez maga korában bizarrnak és veszélyesnek tartott találmány az 1860-as  évek végén vált szexivé. Talán ez volt az első jármű a történelemben, amelyik ezt a rangot elérte.

 Hogy történhetett mindez? A válasz a jármű szerkezetében rejlik. Az első kerék tengelyénél lévő pedálok ugyanis megkövetelték, hogy a velocipédista előre nyújtott lábbal hajtsa a járművet. Ez a testtartás viszont azt eredményezte, hogy a rajta ülő nők szoknyája felcsúszott. „A velocipéden ülő nők kacéran mutogatják kis lábaikat” – jellemezte a helyzetet egy újságíró 1869-ben.

 1869-ben Franciaországban már velocipéd versenyeket is rendeztek, női részvétellel. Kishazánkban a velocipéd azonban még ritka látványnak számított: „Pesten több kirakatban lehet látni, s feltűnt egy-kettő az utcákon is. Megbámulják aki rajta ült, s akinek ugyancsak kemény munkája volt a döcögős kövezeten hajtani a futonyát”. Arról, hogy magyar nő ez idő tájt felült egy velocipédre, és mutogatta „kis lábait” nincs adat.

 A lábmutogatós és szoknyalebbentő velocipédet bátran használó, a nagy feltűnéssel nem törődő nők maroknyi csoportja a női divat változására ez idő tájt még nem volt hatással.

Később, néhány évtized múlva, miután a velocipédeket felváltották a kerékpárok, már volt női kerékpáros viselet. De most, az 1860-as évtizedben az új találmányra a párizsi ruhaszalonok még nem mozdultak rá. A velocipédista nők ezért kénytelenek voltak kreatívan hozzáállni a viselet problémájához. A földig érő szoknyákat megrövidítették, de próbálkoztak egy térdnadrágszerű bugyogóval is. Arról, hogy levették-e a fűzőt - ami kétségtelenül józan döntés lett volna - nem tudok.

Mindebből logikusan következett, hogy a velocipédre az üzletemberek rámozdultak.

 A velocipéden ülő nők szexi látványával ettől kezdve mindenféle terméket reklámoztak.

Itt a vége, fuss el véle.

12 komment

Címkék: szex kerékpározás közlekedéstörténet

A bejegyzés trackback címe:

https://timelord.blog.hu/api/trackback/id/tr394477343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hölgypilota · http://holgypilota.blog.hu 2012.04.28. 10:50:10

Érdekes, hogy ma mi is a biciklisből lett pilótanőről irtunk, aki nem a szexi lábaival, hanem a fűző nélküliségével - abban a korban ez volt a halcsonttal ékesített melltartó - lett érdekes és a divatszakma tárgya.
holgypilota.blog.hu/2012/04/28/az_europai_grand_prix_gyoztes_repules_kozben_nem_hordott_fuzot

Egyénként rendszeresen olvassuk a Timelord-ot és ajánljuk mindenkinek, különösen a bájos képei miatt.

336 2012.04.28. 11:17:50

Ma már nincs velocipéd, csak bicikli, de a nők ez utóbbin is igen szexik.

Bélabáttya (törölt) 2012.04.28. 11:26:19

@336: Hát, nője válogatja. Amelyik igen, az bicaj nélkül se rossz. A többinél megvan az az előny, hogy hamar kigurul a képből...

aranypenz.blog.hu · http://aranypenz.blog.hu 2012.04.28. 12:04:12

"1869-ben"..."Kishazánkban" - azért az Osztrák-Magyar Monarchiát nem mondanám "kishazának" :)

Chouwen · http://doufukuai.blogspot.com 2012.04.28. 17:31:18

Fűzőbe velocipéd nélkül is megpróbáltatás lehetett közlekedni, légzési nehézségeket okozott (ezzel is összhangba hozható az úri hölgyek emlegetett kapkodó, felületes légzése, valamint gyakori ájulásaik). Vagyis vélhetőleg a velocipéd/bicikli használata során nem viselték a fűzőt.

zsuzsa.frisnyak 2012.04.28. 18:03:59

@Hölgypilota: Én is olvaslak téged, valamikor a Malév vége tájt fedeztem fel a blogodat.

Hajdú Peter 2012.04.28. 18:25:06

"„A velocipéden ülő nők kacéran mutogatják kis lábaikat” – jellemezte a helyzetet egy újságíró 1869-ben."

kacersag az van,rendszam viszont nincs, es adot sem fizetnek, pont mint a mai kerekparosok.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.04.28. 18:52:24

Gondolom a szart is kirazta abbol a bator emberbol aki rault a velocipedre.

Első mohikán 2012.04.28. 19:43:02

@Hajdú Peter: Ezzel mit akarsz mondani? Rendszámot a biciklikre és fizessenek köt. biztosítást meg útadót ők is? Utána meg a gyalogosok következnek?

Martian (törölt) 2012.04.28. 21:34:23

@taxi33: bizony, rendszám kell a gyalogosok hátára és járdaadó... és csak bukósisakban és elsősegély csomaggal a táskájukban léphessenek az utcára!

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2012.05.02. 10:45:01

Dehogy van vége. A Queen kampányával folytatódik a történik. Kövér nőket ültettek kerékpárokra, így járták körbe a várost, az új koncert reklámjaként. Fat Bottomed Girls, Bicycle race - emlékszünk még?
süti beállítások módosítása