HTML

Timelord

Szerző: Frisnyák Zsuzsa. Életképek a múltunkból. Humoros, fájdalmas, kínos és szerethető apróságok.

Friss topikok

Címkék

1810-es évek (3) 1820-as évek (2) 1830-as évek (5) 1840-es évek (18) 1850-es évek (13) 1860-as évek (41) 1870-es évek (49) 1880-as évek (22) 1890-es évek (42) 1900-as évek (29) 1910-es évek (23) 1920-as évek (4) 1930-as évek (4) 1940-es évek (31) 1950-es évek (27) 1960-as évek (10) 1970-es évek (5) 1980-as évek (1) abszurd (4) Aczél Tamás (1) adózás (1) Adria (3) Ady Endre (1) Alagút (2) Algéria (1) alkotmány (1) államosítás (1) Alpok (1) Amerika (2) Andrássy Gyula (2) Andrássy út (4) anekdota (1) Arany János (4) Aréna út (1) árvíz (1) Astoria (2) autóbusz (1) autóhasználat (6) Azerbajdzsán (1) Bábolna (1) Bács-Bodrog megye (1) Badacsony (1) Baku (1) Balaton (10) Balatonaliga (1) Balatonalmádi (2) Balatonvilágos (2) balesetek (4) banditizmus (1) Bánffy Dezső (1) Bánság (1) bányászat (5) Baross Gábor (5) Bebrits Lajos (4) Bécs (2) belváros (1) Betlehem (1) betyárok (3) Bismark (1) Blaha Lujza tér (2) Borsodnádasd (1) Börzsöny (1) Bosznia-Hercegovina (2) Brassó (1) Buda (3) Budapest (90) bulvársajtó (6) bűnügyek (4) Carpathia (1) Cinkota (1) csempészek (2) Csíkszereda (1) Dalmácia (1) Damjanich utca (2) Deák Ferenc (2) Deák tér (1) Debrecen (9) Déli pályaudvar (1) demagógia (1) Dinnyés Lajos (1) Diósgyőr (1) divat (2) Dobogókő (1) dohányzás (4) Dorog (1) Dózsa György út (1) Dreyfuss (1) Duna (18) Duna-gőzhajózási Társaság (1) Dunaföldvár (1) Eger (1) egészségügy (5) Egyiptom (2) életmód (3) Első Magyar Vasúti Kocsigyár (1) emancipáció (2) emigráció (1) emigrálás (1) energiatörténet (1) Eötvös József (2) Eperjes (1) Erdély (1) Erkel Ferenc (1) Erzsébet királyné (3) esküvő (1) Eszék (1) Esztergom (3) étkezési kultúra (4) Fehér ház (1) Feketehegy-fürdő (1) felsőoktatás (1) Ferenc Ferdinánd (2) Ferenc József (13) Ferenc József tér (2) Ferihegy (1) Fiume (3) fogaskerekű (1) fonográf (1) forgalmi rend (1) forráskritika (2) Fót (1) fotótörténet (6) Franciaország (2) Frigyes főherceg (1) fürdőkultúra (11) Ganz (4) gazdaságtörténet (5) Gellérthegy (1) Gerő Ernő (2) Gödöllő (4) gőzhenger (1) GYSEV (1) háború (1) Habsburgok (2) haditengerészet (1) hadügyek (15) hajóhíd (1) Hajós (1) hajóvontatás (2) hajózás (8) halászat (1) Hatvan (1) Haynau (1) hazaárulás (2) házasság (3) hazaszeretet (1) hegymászás (2) Herend (1) Herkulesfürdő (1) Heti Válasz (1) Hévíz (1) híd (6) Hódmezővásárhely (1) Hollán Ernő (1) Hóman Bálint (1) Homoródfürdő (1) horoszkóp (1) Horthy István (1) Horthy Miklós (2) Hortobágy (1) Horvátország (1) Hugó Károly (1) humor (57) Hunyad megye (1) IBUSZ (2) idegenforgalom (7) időjárás (2) időzónák (1) igazságszolgáltatás (3) II. Vilmos (3) infláció (1) információtörténet (1) ipari forradalom (8) irodalom (1) Jankó János (6) járműgyártás (1) Jászó (1) Jeruzsálem (2) Jókai Mór (1) Joseph Chamberlain (1) jövő (3) József főherceg (1) Kádár-korszak (21) Kanada (1) kánikula (2) karikatúra (66) Kassa (2) kémkedés (2) Kenderes (1) képregény (4) kerékpározás (4) kereskedelem (1) kertkultúra (2) Keszthely (1) Kígyós (1) Király utca (2) Kiskörút (1) kivándorlás (4) Klösz György (1) Kolozsvár (2) költségvetés (1) Komárom (1) komp (1) könyvtár (1) kőolaj (1) korcsolyázás (2) kormányzói utazások (1) körmenet (1) koronázás (1) koronázási domb (1) Kossuth Lajos (3) Kossuth Lajos utca (1) Kossuth tér (3) Kőszeg (1) közbiztonság (3) Közel-Kelet (3) közélet (27) közlekedéstörténet (68) közoktatás (1) közvilágítás (2) külpolitika (1) kultúra (4) kultúrharc (1) kultúrtörténet (4) Kúria (1) kutatási eredmény (1) Lánchíd (5) léghajó (1) légifotó (3) Lengyel Árpád (1) Lenin (1) libegő (1) London (2) Lourdes (1) lovak (1) lóvasút (6) Ludas Matyi (1) luxusadó (1) Magas-Tátra (2) magyar címer (1) Makó (1) MALÉV (1) malomipar (1) Málta (1) Máramaros (1) Margit-sziget (3) Margit híd (3) Máriabesnyő (1) Márianosztra (1) Mária Terézia (1) Marosludas (1) Mátraháza (1) MÁV (13) menetjegyek (1) Méray Tibor (1) metró (1) Mexikói út (1) mezőgazdálkodás (3) Mezőtúr (1) Mikszáth Kálmán (4) millenniumi kiállítás (2) Miskolc (4) Mohács (1) mozi (1) MTA székháza (2) Műegyetem (1) Munkácsy Mihály (1) munkakultúra (3) munkásság (2) Műszaki Fizikai Kutatóintézet (1) múzeumügy (5) Nagy-Britannia (1) Nagykanizsa (1) Nagykondoros (1) Nagymaros (2) Nagymező utca (1) Nagyvárad (2) Nápoly (1) naszádok (1) nemzetbiztonság (1) Nemzeti Színház (1) népélet (7) népi vallásosság (3) népszámlálás (1) New York (1) nőmozgalom (2) nőtörténet (4) Nyíregyháza (3) nyomda (1) Nyugati pályaudvar (1) ökoturizmus (1) OMFB (1) omnibusz (2) Operaház (2) Ördög-árok (1) Orient expressz (1) Oroszország (3) Orsova (2) orvoslás (2) Osztrák Államvasút (1) pályaudvar (1) Pancsova (1) parasztság (1) Párizs (3) Párizsi Nagyáruház (1) parkolás (1) Passau (1) pénzügyek (8) Petőfi Sándor (3) piac (1) Piliscsaba (1) pióca (1) plágium (2) plakátok (3) Póla (1) politika (17) politikai kommunikáció (18) politikai propaganda (20) posta (4) Pozsony (3) Prága (1) Práter utca (1) Prokugyin-Gorszkij (2) propaganda (1) protokoll (1) Puskás Ferenc (1) Rác fürdő (2) rádiózás (1) Rakamaz (1) Rákosi-korszak (13) Rákosi Mátyás (2) Rákospalota (4) reformkor (3) reklám (1) rémhír (1) rendőri módszerek (2) repülés (5) repülőhíd (1) Rimaszombat (1) Rohbock (1) Rózsadomb (1) Rózsahegy (1) Rózsa Sándor (2) Rudolf trónörökös (3) sajtó (11) sajtótörténet (5) Sándor Móric (1) Sárospatak (1) Siemens (1) sikló (1) Simonyi óbester (1) Sopron (2) sporttörténet (6) Svábhegy (1) Svájc (2) számítógép (3) Szántód (1) Szapáry Gyula (1) Szarajevó (1) Széchenyi István (3) Szeged (1) Széll Kálmán (1) Szendrey Júlia (1) szénégetés (1) Szentendre (1) Szentendrei-sziget (1) Szent István (3) szerelem (2) Szerémség (1) szex (5) színházi élet (4) szobor (1) Szobránc fürdő (1) Szombathely (1) szórakozás (6) Szovjetunió (2) tájhasználat (1) találmányok (2) Tapsony (1) tárgykultúra (2) Tata (1) Tátrafüred (1) távírda (2) távíró (2) távközlés (2) technikai kultúra (25) telefon (6) telefonfülke (1) televíziózás (1) tengerhajózás (4) Teréz körút (1) térképészet (2) térszerkezet (3) Tihany (2) tilinkó (1) Tisza (4) Tiszafüred (1) Tiszaújlak (1) Tisza Kálmán (2) Titanic (1) történelem (64) történészek (1) Trieszt (2) Tungsram (1) turizmus (19) tűzvész (1) udvari utazás (10) Újpest (2) Újvidék (1) Ukrajna (1) ünnep (1) urbanizáció (18) uszítás (5) utazási sebesség (1) utazástörténet (6) útburkolatok (2) útépítés (2) útkaparó (1) útvámok (1) Vác (1) Váci utca (2) vadászat (1) Vajdahunyad (1) Vajda János (1) válás (1) választás (1) vámosutak (3) Városliget (12) Városligeti fasor (2) Városlőd (1) városrendezés (2) várostörténet (5) Vásárosnamény (1) Vaskapu (2) vaskohászat (1) vasúti resti (1) vasúttörténet (71) Velence (2) Verespatak (1) Verőce (1) Veszprém (2) Veszprém megye (1) világítótorony (1) villamos (12) villamosítás (4) Visegrád (4) viselettörténet (3) vízgazdálkodás (2) vízügyek (7) Wesselényi Miklós (1) Ybl Miklós (3) Zágráb (1) Záhony (1) zenekultúra (1) Zengg (1) Zichy Mihály (1) Zrínyi Miklós (1) Zsigmondy Vilmos (1) Címkefelhő

A Kossuth tér a háború előtt

2011.07.11. 18:54 zsuzsa.frisnyak

Olvasom a hírt, a Kossuth teret az 1944 előtti formájában állítják helyre, a járműveknek pedig mélygarázst építenek. Nem lesz tehát a tér egyik sarkában játszótér – mint amiről néhány éve még szó volt.

De mit is jelent az, hogy a teret a háború előtti formájában állítják helyre? Lehet, hogy csak annyit, megnő a zöldterület, mert feleslegessé válik a felszíni autóparkoló. Rosszabbik esetben azt is jelentheti, hogy pontosan ugyanolyanná formálják a Kossuth tér zöldfelületeit, mint voltak egykoron. Ami persze azt is jelentheti, visszaépítik a régi Kossuth szobrot (ha még lehet), kidobják József Attilát, és persze Károlyiról és a többi emlékműről sem feledkeznek meg. Ebben az esetben még a gépjárműforgalmat is át kellene szervezni, mint ahogy az alábbi képről kitűnik.

 

  A metszet a Kossuth tér déli oldalát mutatja, még az első világháború előtti időben. A villamos a jelenleginél sokkal nagyobb ívben kanyarodik ki a rakpart irányába.

 Szélsőséges esetben tehát a járműforgalmat távolabb kellene helyezni az épülettől, az embereket viszont sokkal közelebb.  1944 előtt előtt bárki szabadon megérinthette  az Országház falát, nem volt biztonsági kordon.

 A Kossuth tér zöldfelületeinek helyzetéről az alábbinál nincsen jobb képem. Az viszont még így is látszik, hogy az épület előtt jobbra és balra egy-egy nagyobb park fekszik, amelyet átlós irányban átszel egy kisebb útszakasz. A két útszakasz a főlépcsővel szemben, a tér közepére tart. Ez a megosztott úthálózat szervezte a tér protokolláris rendezvényeit. A főlépcsőhöz tartó udvari hintók az egyik irányból bejöttek, a másik irányba pedig távoztak. Így nem kellett a kocsisoknak a lovak és a hintók megfordításával bajlódniuk.

54 komment

Címkék: történelem villamos légifotó forgalmi rend Kossuth tér

A bejegyzés trackback címe:

https://timelord.blog.hu/api/trackback/id/tr923058343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dubito 2011.07.11. 21:37:33

Egy vesztőhely a tér közepén nem mutatna rosszul. Lehetne akasztófa, guillotine, vagy akár máglya. Megtöltené végre közösségi élettel a teret.

butyko 2011.07.11. 21:46:05

@Dubito: Vidám vasárnapi autodafé! Szavazzuk meg !

Murderface 2011.07.11. 22:28:27

@Dubito: @butyko: Jó ötlet, de nem fogják megszavazni a Parlamentben, mert esetleg odakerülhetnek ők is egy rosszul sikerült választás után :D
Én egyébként mimóza lélek vagyok, csak egy szimpla pellengérre gondoltam :) Felvirágozna a rohadt paradicsom üzlet a környéken :)

Charteris_v1 2011.07.11. 22:31:20

Szerintem helyet kellene biztosítani O.V. lovasszobrának

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.07.11. 22:51:15

@Dubito: én is támogatom, az a gyönyörű palota (Országház) ontaná a megfelelő személyeket.A kommonizmus, és az elmúlt 8 év szereplőivel kezdeném, és folytatnám a jelenlegiekkel...

Esperes úr 2011.07.11. 22:53:08

így van, deresre mindet, nincs kivétel!

snr torrente 2011.07.11. 23:07:14

Mi az az épület, ami az első két képen látszik a Parlament mögött a budai oldalon?

Kuruttya 2011.07.11. 23:24:41

@snr torrente: az nem a budai oldal, a képen a Duna a hátunk mögött van. Az épület amire gondolsz ma a Néprajzi Múzeum. A legelső képen jobboldalt látható épület helyén pedig ma egy későmodern irodaház áll, aminek az alljában van a kettes metró kossuth téri megállójának kijárata.

AmBesten 2011.07.11. 23:27:49

@snr torrente: A Kúria. De ez a pesti oldal, nem pedig a budai.

0k- · http://ekezet.com/ 2011.07.12. 01:55:03

fú, ezek szerint akár majd a Parlament lépcsőjére is le lehet majd ülni? az nagyon tetszene! :)

Gyurmigyuri · http://www.g3.hu 2011.07.12. 05:37:55

De miért nem honfoglalás kori kinézetre építik át?
Vagy pl. a dinók korabelire...? De jól nézne ki - mi?

snr torrente 2011.07.12. 06:44:50

Az egész környéket visszaállíthatnák és persze újra lehetne Géza utca a Garibaldiból: tinyurl.hu/Giz7/

@Álmos: @AmBesten: tényleg, igaz! Ezt benéztem. Köszi!

hááááát 2011.07.12. 08:03:02

Tudom ez a kérdés is olyan mint az "Elmúlt 8 év", de baszki erre honnan lesz lovetta.

barli 2011.07.12. 08:27:40

minden fekete-fehér lesz? :) (esetleg szépia)

baba jaga 2011.07.12. 09:01:34

@Charteris_v1:

Igen.
O.V. felül, Szíjj Peti alul.

atlbilbaoo 2011.07.12. 09:50:49

Egy bitófa felállítását saját költségemen vállalom!
Rávaló meg akad abban a nagy házban!

Netuddki. 2011.07.12. 10:05:52

@atlbilbaoo: A kövérnek biztos van kötele...

Démonmac1 2011.07.12. 10:09:45

Az átépítéshez szükséges pénzt, honnan vonják majd el?

Tapogatott Kukorica 2011.07.12. 10:21:49

Szerintem legyen országzászló, de legalább 200 méteres vasbeton póznán, hogy imponáljunk az ideérkező kínai elvtársaknak! Meg persze jurták körülötte, hátrafelé nyilazó magyarokkal, csak hogy a hagyományt is ápoljuk!

fatia-negra 2011.07.12. 10:23:11

@Gyurmigyuri: vagy a lebombázott második világháborúsra... az gazdaságosabb is lenne...

@Démonmac1: szerinted??? hát összedobják a milliárdosok közcélra (csipak demján csányi stb)

szent viktor király 2011.07.12. 10:23:15

A ztamindenit a sok naplopónak itt firkáltok mindenféle ostobaságot!!! Minek ide szobor rólam elég lesz a zúj név: Szent Viktor Király tere. A zegyik szobrom majd a Gellért helyére a nagyobbik meg a Szabadság helyén lesz. Egy saller ide egy koki oda aki nem velem van a zellensegem, mindd lógni fogtok. Ősszel indulnak a (koncepciós)perek, legyőztem a világot most kijavítom itthon amit a komcsik eddig elkúrtak. Most megyek és még picit alkotmánymódosíttatok.

Tapogatott Kukorica 2011.07.12. 10:29:27

@Démonmac1: hát a bankszámládról, honnan máshonnan?!

A filmhíradón meg majd bemutatják, ahogy mosolyogva átadod az internetbanking jelszót Tarlósnak és Orbánnak. Örülni fogsz, hiszen te is részese lehettél országunk és népünk felemelkedésében, a haza és a becsület diadalában! A tarkódhoz tartott kínai ak47 másolatot meg majd kiretusálják, vagy téged is, ha nem adod oda a jelszót!

fatia-negra 2011.07.12. 10:36:25

@Tapogatott Kukorica: tényleg nem lenne jobb ha viktor a pánk felállítana egy fotosop kommandót (10 milliárd, Q7 stb)

és akkor képeket is elég lehetne a szép új kossuth térről... a zország lakónak nagyrésze úgyse látja élőben (hisz a MÁV megin áll, a kocsi egyre drágább...)

szociális konzultáció keretében a Kossuth tér új képét ki lehetne küldeni mindenkinek...

a viták is elkerülhetők... lenne a Horthysta verzió, lehetne kiegyezés-kori, vagy más verzió...

persze mindegyikbe szigorúan a mai villamosok és közterület állapotok szépen berakva... aztán havonta rontanák a képeken a burkolat minőségét...

Démonmac1 2011.07.12. 10:37:09

Na ezt valamiért éreztem:)

fuck anál 2011.07.12. 10:51:42

az átépítés mellett két fontos érv szól, az egyik,hogy ne legyen hely a téren tízezreknek tüntetni(előrelátóak a fiúk) másrészt a haverok zsebébe is ömlik majd a pénz a kivitelezőktől, a többi csak mese habbal

Bajusz. 2011.07.12. 11:08:10

@Álmos: Tévedsz. Ha a legelső képen a bal oldalon látható épület töredék a parlament északi szárnya, akkor a jobb oldali nem lehet az, aminek a helyén a későmodern irodaház van, mert az a parlament déli szárnyával "szomszédos". Szerintem az első képen a tér északi fele látható, ahol a villamos először balra, majd jobbra fordul a Jászai Mari tér felé. A jobb oldali épület, mint lakóház ma is ott áll, talán kicsit más állapotban...
A hátunk mögött pedig az egykori Kúria épülete, ma Néprajzi Múzeum áll, a Duna a képen a parlament mögött folyik.

Jokkura 2011.07.12. 11:20:33

@hagyma: nem ! a pirossapkások "udvariasan" a kordonon kívülre tessékelnek. Csak azért nem érted a szavukat ,mert a fegyver kibiztosítása elnyomja ....:) Ha nagyon meg akarod nézni közelről ,ajánlom a Google Maps-ot ,ha időközben a műhódót ki nem lőtték,vagy retusálták a fotókat. És olcsóbb is , mint ezért iderepülni...
Majd,ha lesz több millió €-d ,hogy neked is piros szőnyet terítsenek a lábaid elé,mint a kinai min.elnöknek :)

Kuruttya 2011.07.12. 11:21:05

@Bajusz.: A legelső képen szerintem, és a poszt szerint is a tér és a parlament _déli_ oldala látható. A Kúria nem állhat a hátunk mögött, hiszen jól láthatóan szemben van velünk, elég jellegzetes a főhomlokzata. A hátunk mögött a Duna van. Ha ez a tér északi oldala lenne, akkor a parlamentnek a kép jobboldalán kéne lennie.

Jól felismerhető a két épület között: www.profila.hu/site_media/upload/493/L_-34575493.jpg

Bajusz. 2011.07.12. 11:32:13

@Álmos: A villamospálya a téren két ponton ír le ilyen ívet: a parlamenttől távolabbi oldalon a tér északi és déli végén. Ha a képen a déli vége van a térnek, akkor a képen jobb oldalon látható épület a Földművelésügyi Minisztérium lenne, márpedig láthatóan nem az. Továbbá ha a tér déli vége van a képen, és a villamos így fordul, akkor a villamospályára merőlegesen nem lehet épület a kép bal oldalán, hiszen ott a Parlament lenne, a villamospályával párhuzamosan.
A kép a tér északi végét ábrázolja, a Néprajzi Múzeum felől nézve.

Bajusz. 2011.07.12. 11:33:26

@Álmos: most jöttem rá, te a második képről beszélsz, ahol a park látható, padon ülő emberkékkel. Úgy stimmel.

Kuruttya 2011.07.12. 11:36:11

@Bajusz.: abban ugye egyetértünk, hogy velünk szemben a mai Néprajzi Múzeum áll? Nézd meg közelebbről, nagyon jól felismerhető. Ha igen, akkor hogy lehetséges, hogy a parlament a kép baloldalán van, ha ez az északi oldal?

A képen a néző nagyjából az "A" pontban áll, és a "B" pont felé néz:

maps.google.com/maps?saddr=Kossuth+Lajos+t%C3%A9r&daddr=Kossuth+Lajos+t%C3%A9r&hl=en&ie=UTF8&ll=47.506327,19.046863&spn=0.004638,0.006228&sll=47.506515,19.046506&sspn=0.004638,0.006228&geocode=FaTe1AIdvpsiAQ%3BFVzo1AIdqqUiAQ&mra=mift&mrsp=1&sz=18&t=h&deg=90&z=18

A Földművelésügyi Minisztériumot pont kitakarja a jobboldali ház, ami ma már nem áll.

Kuruttya 2011.07.12. 11:38:49

@Bajusz.: az első és a második kép majdnem ugyan arról a helyről készült. Az első képen is jól látható a Néprajzi Múzeum előttünk!

Bozdurgán 2011.07.12. 11:41:29

Jó lenne a trafóházat is elbontani végre, a bazilika melletti panellal együtt,és akkor lehetne 2 db valódi történelmi terünk...

Tyeplica 2011.07.12. 11:43:01

Ezt írod: "1944 előtt előtt bárki szabadon megérinthette az Országház falát, nem volt biztonsági kordon."

Hát rohadjak meg papírzsákban, de 1990-ig én is simán megérintettem a falat, csak a kilencvenes évek körüli időkben vonták oda a kordont.

Bajusz. 2011.07.12. 11:44:09

@Álmos: melyik képről beszélsz most? mert az elsőn a villamospálya vezetése nem támasztja alá, amit mondasz. Ha a legelső kép (amin a villamos van) a te teóriád szerint készült volna, a villamos pont nekimenne a parlamentnek. Vagy a háború előtt a villamos még kanyargott egy keveset a téren is?
A második kép rendben van, azt értem.

Kuruttya 2011.07.12. 11:52:15

@Bajusz.: a legelsőről. Erről, bekarikáztam rajta a Kúriát:

img221.imageshack.us/img221/4773/kossuthtter.jpg

A villamosok kanyarodásával nem értem mi a gond. A képen a rakpart felől először balra, a parlament mellett jobbra, majd megint balra kanyarodik. És ezt mind a déli oldalon. Ma is hasonló, csak kisebb az ív ezen a részen.

fatia-negra 2011.07.12. 11:53:59

@Bajusz.: totál nem értem miről beszéltek

a kép a zországhéz melletti déli térről készült értelemszerűen észak felé fotózva, ez a tér most nem így néz ki...

a Néprajzi Múzeum, az a Parlamenttől keletre benn a tér keleti oldalán van...

MINDKÉT képen a Duna balra lenne...
és a Zországház déli homlokzata látszik...

Kuruttya 2011.07.12. 11:54:12

@Bozdurgán: a Kossuth téren nincs trafóház.. :)

Bajusz. 2011.07.12. 11:58:28

@Álmos: a villamos fordulásával a következő a gond. Ha feltételezzük, hogy a villamos a képen "jön", akkor menetirány szerint jobbra fordul, ahol szerintetek a Duna van. Márpedig a Parlament déli végénél a villamos nem fordul - menetirány szerint - jobbra. A Kossuth téren, még a Parlament előtt nyom egy jobbost, ott van a megállója, ahonnan a zebrán átsétálva jutsz a metróhoz, és utána már csak egy hosszú elnyújtott balkanyart vesz a villamospálya, hogy utána a rakparttal párhuzamosan haladhasson a Lánchíd irányába. Ilyen villamospályaív a Kossuth tér déli végén (vagy méginkább, a kis csökevény téren - nem tudom mi a neve - a Kossuth téri déli végénél) nincsen.

fatia-negra 2011.07.12. 11:58:36

az első és második kép ugyanazt ábrázolja

leszámítva az első jobb oldalán látható épületet ami valószínűleg nem létezik már... mert a metró kijáratos coccreál vagy mi van ott...

apropó ha a tér háború előtti állapota? akkor lóvasút és nem lesz metró? na végre egy jó 5let körynezetbarát

Kuruttya 2011.07.12. 12:06:05

@fatia-negra: nem coccreál, későmodern! :D

@Bajusz.: Ma már valóban nincs ilyen ívű szakasz a déli részen. De régen ez nem így volt, a képen pontosan az a bizonyos elnyújtott kanyar látható, csak épp egy hosszú helyett két éles kanyarra tördelve. Máshol voltak a sínek. De ugye a Néprajzi Múzeumot felismered rajta? És ha az ott van, a parlament meg a bal oldalon, akkor nem lehet az északi oldal...

fatia-negra 2011.07.12. 12:06:35

Az Akadémia utca eleje
"Az Akadémia utca a Kossuth tér felől"

(Gejza... lásd 1884-es térkép)

"Géza utca házai még állnak, ezt csak az 1960-as években bontják el, kialakítva a ma is látható teret"

budapestcity.org/11-egyeb/utcak-terek/Kossuth-Lajos-ter/index-hu.htm

Bajusz. 2011.07.12. 12:07:52

@Álmos: a Néprajzi Múzeum ok, bár nekem az első képen nem tűnt volna fel, de a bekarikázás után egyértelmű. A villamos akkor sem stimmel nekem, de ez már legyen az én bajom.

fatia-negra 2011.07.12. 12:08:06

@Bajusz.: igen... ez valószínű... a villamos a fix... az épületeket meg tologatják :)))) nem értem a problémádat. nézd meg a Kúriát és a Parlamentet egy térképen és akkor te is megérted, honnan van a kép...

a Széchenyi rkp n kb ahol a Zoltán utca kifut a Dunához

fatia-negra 2011.07.12. 12:11:03

@Bajusz.: igen... ott most nincs tér közepén összevissza villamos... szerintem a tér is szűkebb... gondolom a Dunára néző kiűrített telkekkel panamáztak egy kicsit...

Bajusz. 2011.07.12. 12:17:33

@fatia-negra: nem mondtam, hogy fix a villamos, és már értem, honnan készült a kép, de ott ilyen íve a villamosnak ma nincsen. Ez fix. Meg a Maggi... :)

fatia-negra 2011.07.12. 12:22:51

@Bajusz.: ezt nézted a linkemen?

"A Géza utca egésze a Duna felől (háttérben az Újépület tömbje)"
-képen a háttérben a KIVÉGZÉSEKRE is használt új épület...

"A Géza utca folytatása a Duna felé"
- képen pedig a zországház szekérrel, és lófráló gyerekekkel...
most meg lézerblokkolós Q7, S8, A8 stb ;)

fatia-negra 2011.07.12. 12:23:34

ezeket kellene visszaállítani.... szép béke idők

Bozdurgán 2011.07.12. 13:05:38

@Álmos:

Nem az épülettel van bajom, hanem a helyével:) A beton cool, csak nem a Kossuth téren. Ezeket a tereket megbontják ezek az épületek, egy ilyen helyre a historizálást is jobban el tudom fogadni, mint a modern épületeket.

tda 2011.07.14. 11:05:02

@Bajusz.: a villamost a metró építése során helyezték át mai nyomvonalára, a linkelt ötvenes években készült képen látszik a régi vonalvezetés a Garibaldi - Akadémia utca vonalon. Jobbra a mai park helyén a metró felvonulási területe, baloldalt pedig a mai modern épület helye van (ebben van ma az állomás lejárata):
fortepan.hu/_photo/download/fortepan_5364.jpg
süti beállítások módosítása