A most bemutatott felvételek a Balatvidéki Vasút építéséről (Szabadbattyán és Veszprém közötti szakasz) készültek. A Börgönd-Szabadbattyán-Polgárdi-Akarattya-Alsóörs-Balatonfüred-Badacsony-Tapolca közötti vasútvonalat és rá csatlakozó veszprémi szárnyvonalat a helyiérdekű vasutak szabványa szerint a MÁV 1907-1909 között építette. A 133 km hosszú vonalat 1909 nyarán adták át a forgalomnak.
A pálya vonalvezetése azonban rendkívül különösre sikeredett. Mivel a Déli Vasúttársaság magántulajdonban volt, a Balatonvidéki Vasút vonalát az építtető államnak úgy kellett meghatároznia, hogy az az állami tulajdonban álló vasúthálózathoz csatlakozzon, tehát az új vonal forgalma ne a Déli Vasút forgalmát növelje, hanem az állami bevételeket szaporítsa. Földrajzilag az lett volna a helyes, ha a Balaton északi partjára haladó vasútvonal Székesfehérvártól indult volna ki, de Székesfehérvár a magántulajdonú Déli Vasút vonalán feküdt. Az állam a Balatonvidéki Vasút kiinduló pontját emiatt nem a természetes helyére (Székesfehérvárra) tette, hanem a Budapest-Pécs közötti vasútvonal Pusztaszabolcs állomására. A tényleges vasútépítés azonban csak a Székesfehérvár-Paks közötti helyiérdekű vasút Börgönd állomásától kezdődött meg.
Szabadbattyán
Füle
Bevágás Balatonakarattya közelében
Kubikosok az Balatonakarattya közelében. Épül az alagút
Földmunka a Balaton partján. A pálya kifut az alagútból Akarattyánál
A vasút Balatonakarattya és Fűzfő között kedvezőtlen geológia környezetbe (omladékos partfalak) került. 1911 májusában mintegy félmillió köbméter föld szakadt le a Fűzfőtől nem messze lévő sándorhegyi partfalról. A hegyoldal elmozdulását a pályán éppen közlekedő személyvonat mozdonyvezetője még idejében észlelte, a szerelvényt megállította, s így az utasoknak még volt idejük onnét elmenekülni. Percek múlva a földtömeg elérte a vonatot, a vasúti pályával együtt felfordította és a Balatonba nyomta. Az ezt követő helyreállításánál a további balesetek elkerülése céljából a vasutvonalat közelebb helyezték a Balatonhoz. Az omladékos partfal veszélyességét végleg megszüntetni azonban nem sikerült.
Balatonalmádi környékén
Balatonalmádi, Öreghegy
Balatonalmádi, Vödörvölgy
Épül a vasút Veszprémben
Még mindig Veszprémben vagyunk
Kavicsbánya Veszprémnél
Itt a vége, fuss el véle.