HTML

Timelord

Szerző: Frisnyák Zsuzsa. Életképek a múltunkból. Humoros, fájdalmas, kínos és szerethető apróságok.

Friss topikok

Címkék

1810-es évek (3) 1820-as évek (2) 1830-as évek (5) 1840-es évek (18) 1850-es évek (13) 1860-as évek (41) 1870-es évek (49) 1880-as évek (22) 1890-es évek (42) 1900-as évek (29) 1910-es évek (23) 1920-as évek (4) 1930-as évek (4) 1940-es évek (31) 1950-es évek (27) 1960-as évek (10) 1970-es évek (5) 1980-as évek (1) abszurd (4) Aczél Tamás (1) adózás (1) Adria (3) Ady Endre (1) Alagút (2) Algéria (1) alkotmány (1) államosítás (1) Alpok (1) Amerika (2) Andrássy Gyula (2) Andrássy út (4) anekdota (1) Arany János (4) Aréna út (1) árvíz (1) Astoria (2) autóbusz (1) autóhasználat (6) Azerbajdzsán (1) Bábolna (1) Bács-Bodrog megye (1) Badacsony (1) Baku (1) Balaton (10) Balatonaliga (1) Balatonalmádi (2) Balatonvilágos (2) balesetek (4) banditizmus (1) Bánffy Dezső (1) Bánság (1) bányászat (5) Baross Gábor (5) Bebrits Lajos (4) Bécs (2) belváros (1) Betlehem (1) betyárok (3) Bismark (1) Blaha Lujza tér (2) Borsodnádasd (1) Börzsöny (1) Bosznia-Hercegovina (2) Brassó (1) Buda (3) Budapest (90) bulvársajtó (6) bűnügyek (4) Carpathia (1) Cinkota (1) csempészek (2) Csíkszereda (1) Dalmácia (1) Damjanich utca (2) Deák Ferenc (2) Deák tér (1) Debrecen (9) Déli pályaudvar (1) demagógia (1) Dinnyés Lajos (1) Diósgyőr (1) divat (2) Dobogókő (1) dohányzás (4) Dorog (1) Dózsa György út (1) Dreyfuss (1) Duna (18) Duna-gőzhajózási Társaság (1) Dunaföldvár (1) Eger (1) egészségügy (5) Egyiptom (2) életmód (3) Első Magyar Vasúti Kocsigyár (1) emancipáció (2) emigráció (1) emigrálás (1) energiatörténet (1) Eötvös József (2) Eperjes (1) Erdély (1) Erkel Ferenc (1) Erzsébet királyné (3) esküvő (1) Eszék (1) Esztergom (3) étkezési kultúra (4) Fehér ház (1) Feketehegy-fürdő (1) felsőoktatás (1) Ferenc Ferdinánd (2) Ferenc József (13) Ferenc József tér (2) Ferihegy (1) Fiume (3) fogaskerekű (1) fonográf (1) forgalmi rend (1) forráskritika (2) Fót (1) fotótörténet (6) Franciaország (2) Frigyes főherceg (1) fürdőkultúra (11) Ganz (4) gazdaságtörténet (5) Gellérthegy (1) Gerő Ernő (2) Gödöllő (4) gőzhenger (1) GYSEV (1) háború (1) Habsburgok (2) haditengerészet (1) hadügyek (15) hajóhíd (1) Hajós (1) hajóvontatás (2) hajózás (8) halászat (1) Hatvan (1) Haynau (1) hazaárulás (2) házasság (3) hazaszeretet (1) hegymászás (2) Herend (1) Herkulesfürdő (1) Heti Válasz (1) Hévíz (1) híd (6) Hódmezővásárhely (1) Hollán Ernő (1) Hóman Bálint (1) Homoródfürdő (1) horoszkóp (1) Horthy István (1) Horthy Miklós (2) Hortobágy (1) Horvátország (1) Hugó Károly (1) humor (57) Hunyad megye (1) IBUSZ (2) idegenforgalom (7) időjárás (2) időzónák (1) igazságszolgáltatás (3) II. Vilmos (3) infláció (1) információtörténet (1) ipari forradalom (8) irodalom (1) Jankó János (6) járműgyártás (1) Jászó (1) Jeruzsálem (2) Jókai Mór (1) Joseph Chamberlain (1) jövő (3) József főherceg (1) Kádár-korszak (21) Kanada (1) kánikula (2) karikatúra (66) Kassa (2) kémkedés (2) Kenderes (1) képregény (4) kerékpározás (4) kereskedelem (1) kertkultúra (2) Keszthely (1) Kígyós (1) Király utca (2) Kiskörút (1) kivándorlás (4) Klösz György (1) Kolozsvár (2) költségvetés (1) Komárom (1) komp (1) könyvtár (1) kőolaj (1) korcsolyázás (2) kormányzói utazások (1) körmenet (1) koronázás (1) koronázási domb (1) Kossuth Lajos (3) Kossuth Lajos utca (1) Kossuth tér (3) Kőszeg (1) közbiztonság (3) Közel-Kelet (3) közélet (27) közlekedéstörténet (68) közoktatás (1) közvilágítás (2) külpolitika (1) kultúra (4) kultúrharc (1) kultúrtörténet (4) Kúria (1) kutatási eredmény (1) Lánchíd (5) léghajó (1) légifotó (3) Lengyel Árpád (1) Lenin (1) libegő (1) London (2) Lourdes (1) lovak (1) lóvasút (6) Ludas Matyi (1) luxusadó (1) Magas-Tátra (2) magyar címer (1) Makó (1) MALÉV (1) malomipar (1) Málta (1) Máramaros (1) Margit-sziget (3) Margit híd (3) Máriabesnyő (1) Márianosztra (1) Mária Terézia (1) Marosludas (1) Mátraháza (1) MÁV (13) menetjegyek (1) Méray Tibor (1) metró (1) Mexikói út (1) mezőgazdálkodás (3) Mezőtúr (1) Mikszáth Kálmán (4) millenniumi kiállítás (2) Miskolc (4) Mohács (1) mozi (1) MTA székháza (2) Műegyetem (1) Munkácsy Mihály (1) munkakultúra (3) munkásság (2) Műszaki Fizikai Kutatóintézet (1) múzeumügy (5) Nagy-Britannia (1) Nagykanizsa (1) Nagykondoros (1) Nagymaros (2) Nagymező utca (1) Nagyvárad (2) Nápoly (1) naszádok (1) nemzetbiztonság (1) Nemzeti Színház (1) népélet (7) népi vallásosság (3) népszámlálás (1) New York (1) nőmozgalom (2) nőtörténet (4) Nyíregyháza (3) nyomda (1) Nyugati pályaudvar (1) ökoturizmus (1) OMFB (1) omnibusz (2) Operaház (2) Ördög-árok (1) Orient expressz (1) Oroszország (3) Orsova (2) orvoslás (2) Osztrák Államvasút (1) pályaudvar (1) Pancsova (1) parasztság (1) Párizs (3) Párizsi Nagyáruház (1) parkolás (1) Passau (1) pénzügyek (8) Petőfi Sándor (3) piac (1) Piliscsaba (1) pióca (1) plágium (2) plakátok (3) Póla (1) politika (17) politikai kommunikáció (18) politikai propaganda (20) posta (4) Pozsony (3) Prága (1) Práter utca (1) Prokugyin-Gorszkij (2) propaganda (1) protokoll (1) Puskás Ferenc (1) Rác fürdő (2) rádiózás (1) Rakamaz (1) Rákosi-korszak (13) Rákosi Mátyás (2) Rákospalota (4) reformkor (3) reklám (1) rémhír (1) rendőri módszerek (2) repülés (5) repülőhíd (1) Rimaszombat (1) Rohbock (1) Rózsadomb (1) Rózsahegy (1) Rózsa Sándor (2) Rudolf trónörökös (3) sajtó (11) sajtótörténet (5) Sándor Móric (1) Sárospatak (1) Siemens (1) sikló (1) Simonyi óbester (1) Sopron (2) sporttörténet (6) Svábhegy (1) Svájc (2) számítógép (3) Szántód (1) Szapáry Gyula (1) Szarajevó (1) Széchenyi István (3) Szeged (1) Széll Kálmán (1) Szendrey Júlia (1) szénégetés (1) Szentendre (1) Szentendrei-sziget (1) Szent István (3) szerelem (2) Szerémség (1) szex (5) színházi élet (4) szobor (1) Szobránc fürdő (1) Szombathely (1) szórakozás (6) Szovjetunió (2) tájhasználat (1) találmányok (2) Tapsony (1) tárgykultúra (2) Tata (1) Tátrafüred (1) távírda (2) távíró (2) távközlés (2) technikai kultúra (25) telefon (6) telefonfülke (1) televíziózás (1) tengerhajózás (4) Teréz körút (1) térképészet (2) térszerkezet (3) Tihany (2) tilinkó (1) Tisza (4) Tiszafüred (1) Tiszaújlak (1) Tisza Kálmán (2) Titanic (1) történelem (64) történészek (1) Trieszt (2) Tungsram (1) turizmus (19) tűzvész (1) udvari utazás (10) Újpest (2) Újvidék (1) Ukrajna (1) ünnep (1) urbanizáció (18) uszítás (5) utazási sebesség (1) utazástörténet (6) útburkolatok (2) útépítés (2) útkaparó (1) útvámok (1) Vác (1) Váci utca (2) vadászat (1) Vajdahunyad (1) Vajda János (1) válás (1) választás (1) vámosutak (3) Városliget (12) Városligeti fasor (2) Városlőd (1) városrendezés (2) várostörténet (5) Vásárosnamény (1) Vaskapu (2) vaskohászat (1) vasúti resti (1) vasúttörténet (71) Velence (2) Verespatak (1) Verőce (1) Veszprém (2) Veszprém megye (1) világítótorony (1) villamos (12) villamosítás (4) Visegrád (4) viselettörténet (3) vízgazdálkodás (2) vízügyek (7) Wesselényi Miklós (1) Ybl Miklós (3) Zágráb (1) Záhony (1) zenekultúra (1) Zengg (1) Zichy Mihály (1) Zrínyi Miklós (1) Zsigmondy Vilmos (1) Címkefelhő

Nyaralás Balatonvilágoson ötven éve

2016.06.06. 15:45 zsuzsa.frisnyak

 

A most bemutatott felvételeket egy ismeretlen, valahol Budán lakó, és az utazásért élő-haló házaspár készítette 1966-ban. A fotókon egy nyugis nyaralást láthatunk. Figyeljétek meg a kerti bútorokat, a reggeliző asztalt a tejes csuporral, az elhanyagoltnak tűnő nyaralót és a vízpartot. Érdekes módon egyetlen olyan tárgyat sem látunk, amely ma már elképzelhetetlen lenne. Valahogy minden olyan természetes, és magától értetődő.

 

img176.jpg

img185.jpg

img187.jpg

img189.jpg

img191.jpg

img193.jpg

img194.jpg

img183.jpg

img182.jpg

img173.jpg

Itt a vége, fuss el véle.

12 komment

Címkék: turizmus Balaton Balatonvilágos 1960-as évek

A bejegyzés trackback címe:

https://timelord.blog.hu/api/trackback/id/tr318766476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kugi · http://kugi.blog.hu 2016.06.06. 22:10:23

Olyan nagyon természetközeli, természetbe simuló a ház és a bútorzat is.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.06.07. 12:31:51

Akarattyai magaspart Kenese felé nézve. A képen nem látszik, bal kéz felől lenntebb a vasúti alagút.
A régi időknek is megvolt a maga harmóniája, mert a természet, így az emberi is harmóniára törekszik. Akkor még a fűnyító egy fantasztikus dolog volt, de a fű mégis rövid, pedig lehet, hogy sarlóval, vagy kaszával vágták. Az épületek rusztikája nem művi, bár abban a korban hétköznapi volt. Persze rendesen túl vagyok már a húszon, nem is egyszer, talán azért látom természetesnek a képeket.

Elgondolkodtató, hogy a mai modern világ technikai lehetőségei ellenére miért nem tudja ugyan olyan békésen jól érezni magát az ember? Pedig manapság ugyan ezeket a körülményeket sokkal kevesebb befektetéssel létre tudjuk hozni. Elvileg a nyaralásból több idő juthatna a pihenésre, de mégsem így van. Valami gond van a felfogással.

Frisnyák Zs. 2016.06.07. 15:33:21

@F.M.J.: Nem, ez nem a balatonakarattyai magaspart. Onnan tudom biztosan, hogy a diadobozban voltak más - itt nem szereplő - képek is. A fotó a mai balatonvilágosi vízkivételi mű környezetében készült. A képen hátul halványan az aligai móló látható.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.06.07. 20:40:28

@Frisnyák Zs.: Megtévesztő hasonlóság. Én sosem jártam a világosi térségben, hiszek neked, de az akarattyai vasútvonalkorrekciónál végeztem kitűzési munkákat a '90-es években, és ezt a látványt sokszor megcsodáltam. A képen meg mertem volna esküdni, hogy a bal alsó sakokban a MÁV gyermeküdülő strandja látszik a fák között.
Kopnak az emlékek :(.

Frisnyák Zs. 2016.06.08. 08:18:14

@F.M.J.: Nem is tudtam, hogy volt vonalkorrekció Akarattyánál. Az omladékos partfal miatt?

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.06.08. 10:00:09

@Frisnyák Zs.: A partfal talajmechanikai jellemzői nagyon is indokoltak volna egy komoly geotechnikai átgondolást, de "jószokáshoz" mérten másodrangú indokokkal nyúltak a kérdéshez. A pálya vonalvezetésének kiépítési sebessége nem tette lehetővé a gyorsabb közlekedést. Most nem térek ki a műszaki okokra. Ezért a korrekció célja olyan vonalvezetés kialakítása volt, ami a szakmára vonatkozó műszaki paraméterek között megengedi a sebességemelést. Természetesen ezt is sikerült átgondolatlanul véghezvinni, ugyanis a lejtviszonyok végülis a gyakorlatban csupán a lejtmenetnél tették lehetővé a gyorsítást, az emelkedőn a mozdonyok egyszerűen nem tudták felvenni a kitűzött menettempót, idővel pedig végre kiderült, hogy a talaj még egyirányba sem bírja hosszú távon a megemelkedett dinamikus terhelést.
Összegzés: ismét kapott a kupac egy pofont, mint általában, de legalább jó drága volt.

zsuzsa.frisnyak 2016.06.08. 10:11:00

@F.M.J.: Hűha! Van egy 1910 körüli fotóm erről a partszakaszról a vasútvonallal, lennének kérdéseim róla. Elküldeném emailben, ha adsz egy címet.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.06.08. 10:28:27

@zsuzsa.frisnyak: A blogomon keresztül tudsz e-mailt küldeni. Ahhoz nem lehet csatolni, de fogok válaszolni és onnan már megy a dolog. Ha nem baj, ide nem szívesen tenném közszemlére az elérhetőségemet. Nem biztos, hogy csak tőled kapnék levelet.

bioLarzen 2016.07.01. 00:25:39

Kb. az utolsó kép kivételével simán elhinném, hogy ezek manapság készült képek - max. a képek színvilága, illetve a mobilok hiánya szúrna szemet...

Frisnyák Zs. 2016.07.01. 07:36:00

@bioLarzen: Az utolsó kép miért kivétel?

bioLarzen 2016.07.01. 23:39:52

@Frisnyák Zs.: Tudja franc, szerintem a haj miatt... arról látszik - legalábbis szerintem - hogy 60-as évek.

trollsalab 2020.08.04. 20:29:18

Fortepanon vagy e fotósorozat ugyanerről a villáról: www.fortepan.hu/?search=Balatonvil%C3%A1gos