HTML

Timelord

Szerző: Frisnyák Zsuzsa. Életképek a múltunkból. Humoros, fájdalmas, kínos és szerethető apróságok.

Friss topikok

Címkék

1810-es évek (3) 1820-as évek (2) 1830-as évek (5) 1840-es évek (18) 1850-es évek (13) 1860-as évek (41) 1870-es évek (49) 1880-as évek (22) 1890-es évek (42) 1900-as évek (29) 1910-es évek (23) 1920-as évek (4) 1930-as évek (4) 1940-es évek (31) 1950-es évek (27) 1960-as évek (10) 1970-es évek (5) 1980-as évek (1) abszurd (4) Aczél Tamás (1) adózás (1) Adria (3) Ady Endre (1) Alagút (2) Algéria (1) alkotmány (1) államosítás (1) Alpok (1) Amerika (2) Andrássy Gyula (2) Andrássy út (4) anekdota (1) Arany János (4) Aréna út (1) árvíz (1) Astoria (2) autóbusz (1) autóhasználat (6) Azerbajdzsán (1) Bábolna (1) Bács-Bodrog megye (1) Badacsony (1) Baku (1) Balaton (10) Balatonaliga (1) Balatonalmádi (2) Balatonvilágos (2) balesetek (4) banditizmus (1) Bánffy Dezső (1) Bánság (1) bányászat (5) Baross Gábor (5) Bebrits Lajos (4) Bécs (2) belváros (1) Betlehem (1) betyárok (3) Bismark (1) Blaha Lujza tér (2) Borsodnádasd (1) Börzsöny (1) Bosznia-Hercegovina (2) Brassó (1) Buda (3) Budapest (90) bulvársajtó (6) bűnügyek (4) Carpathia (1) Cinkota (1) csempészek (2) Csíkszereda (1) Dalmácia (1) Damjanich utca (2) Deák Ferenc (2) Deák tér (1) Debrecen (9) Déli pályaudvar (1) demagógia (1) Dinnyés Lajos (1) Diósgyőr (1) divat (2) Dobogókő (1) dohányzás (4) Dorog (1) Dózsa György út (1) Dreyfuss (1) Duna (18) Duna-gőzhajózási Társaság (1) Dunaföldvár (1) Eger (1) egészségügy (5) Egyiptom (2) életmód (3) Első Magyar Vasúti Kocsigyár (1) emancipáció (2) emigráció (1) emigrálás (1) energiatörténet (1) Eötvös József (2) Eperjes (1) Erdély (1) Erkel Ferenc (1) Erzsébet királyné (3) esküvő (1) Eszék (1) Esztergom (3) étkezési kultúra (4) Fehér ház (1) Feketehegy-fürdő (1) felsőoktatás (1) Ferenc Ferdinánd (2) Ferenc József (13) Ferenc József tér (2) Ferihegy (1) Fiume (3) fogaskerekű (1) fonográf (1) forgalmi rend (1) forráskritika (2) Fót (1) fotótörténet (6) Franciaország (2) Frigyes főherceg (1) fürdőkultúra (11) Ganz (4) gazdaságtörténet (5) Gellérthegy (1) Gerő Ernő (2) Gödöllő (4) gőzhenger (1) GYSEV (1) háború (1) Habsburgok (2) haditengerészet (1) hadügyek (15) hajóhíd (1) Hajós (1) hajóvontatás (2) hajózás (8) halászat (1) Hatvan (1) Haynau (1) hazaárulás (2) házasság (3) hazaszeretet (1) hegymászás (2) Herend (1) Herkulesfürdő (1) Heti Válasz (1) Hévíz (1) híd (6) Hódmezővásárhely (1) Hollán Ernő (1) Hóman Bálint (1) Homoródfürdő (1) horoszkóp (1) Horthy István (1) Horthy Miklós (2) Hortobágy (1) Horvátország (1) Hugó Károly (1) humor (57) Hunyad megye (1) IBUSZ (2) idegenforgalom (7) időjárás (2) időzónák (1) igazságszolgáltatás (3) II. Vilmos (3) infláció (1) információtörténet (1) ipari forradalom (8) irodalom (1) Jankó János (6) járműgyártás (1) Jászó (1) Jeruzsálem (2) Jókai Mór (1) Joseph Chamberlain (1) jövő (3) József főherceg (1) Kádár-korszak (21) Kanada (1) kánikula (2) karikatúra (66) Kassa (2) kémkedés (2) Kenderes (1) képregény (4) kerékpározás (4) kereskedelem (1) kertkultúra (2) Keszthely (1) Kígyós (1) Király utca (2) Kiskörút (1) kivándorlás (4) Klösz György (1) Kolozsvár (2) költségvetés (1) Komárom (1) komp (1) könyvtár (1) kőolaj (1) korcsolyázás (2) kormányzói utazások (1) körmenet (1) koronázás (1) koronázási domb (1) Kossuth Lajos (3) Kossuth Lajos utca (1) Kossuth tér (3) Kőszeg (1) közbiztonság (3) Közel-Kelet (3) közélet (27) közlekedéstörténet (68) közoktatás (1) közvilágítás (2) külpolitika (1) kultúra (4) kultúrharc (1) kultúrtörténet (4) Kúria (1) kutatási eredmény (1) Lánchíd (5) léghajó (1) légifotó (3) Lengyel Árpád (1) Lenin (1) libegő (1) London (2) Lourdes (1) lovak (1) lóvasút (6) Ludas Matyi (1) luxusadó (1) Magas-Tátra (2) magyar címer (1) Makó (1) MALÉV (1) malomipar (1) Málta (1) Máramaros (1) Margit-sziget (3) Margit híd (3) Máriabesnyő (1) Márianosztra (1) Mária Terézia (1) Marosludas (1) Mátraháza (1) MÁV (13) menetjegyek (1) Méray Tibor (1) metró (1) Mexikói út (1) mezőgazdálkodás (3) Mezőtúr (1) Mikszáth Kálmán (4) millenniumi kiállítás (2) Miskolc (4) Mohács (1) mozi (1) MTA székháza (2) Műegyetem (1) Munkácsy Mihály (1) munkakultúra (3) munkásság (2) Műszaki Fizikai Kutatóintézet (1) múzeumügy (5) Nagy-Britannia (1) Nagykanizsa (1) Nagykondoros (1) Nagymaros (2) Nagymező utca (1) Nagyvárad (2) Nápoly (1) naszádok (1) nemzetbiztonság (1) Nemzeti Színház (1) népélet (7) népi vallásosság (3) népszámlálás (1) New York (1) nőmozgalom (2) nőtörténet (4) Nyíregyháza (3) nyomda (1) Nyugati pályaudvar (1) ökoturizmus (1) OMFB (1) omnibusz (2) Operaház (2) Ördög-árok (1) Orient expressz (1) Oroszország (3) Orsova (2) orvoslás (2) Osztrák Államvasút (1) pályaudvar (1) Pancsova (1) parasztság (1) Párizs (3) Párizsi Nagyáruház (1) parkolás (1) Passau (1) pénzügyek (8) Petőfi Sándor (3) piac (1) Piliscsaba (1) pióca (1) plágium (2) plakátok (3) Póla (1) politika (17) politikai kommunikáció (18) politikai propaganda (20) posta (4) Pozsony (3) Prága (1) Práter utca (1) Prokugyin-Gorszkij (2) propaganda (1) protokoll (1) Puskás Ferenc (1) Rác fürdő (2) rádiózás (1) Rakamaz (1) Rákosi-korszak (13) Rákosi Mátyás (2) Rákospalota (4) reformkor (3) reklám (1) rémhír (1) rendőri módszerek (2) repülés (5) repülőhíd (1) Rimaszombat (1) Rohbock (1) Rózsadomb (1) Rózsahegy (1) Rózsa Sándor (2) Rudolf trónörökös (3) sajtó (11) sajtótörténet (5) Sándor Móric (1) Sárospatak (1) Siemens (1) sikló (1) Simonyi óbester (1) Sopron (2) sporttörténet (6) Svábhegy (1) Svájc (2) számítógép (3) Szántód (1) Szapáry Gyula (1) Szarajevó (1) Széchenyi István (3) Szeged (1) Széll Kálmán (1) Szendrey Júlia (1) szénégetés (1) Szentendre (1) Szentendrei-sziget (1) Szent István (3) szerelem (2) Szerémség (1) szex (5) színházi élet (4) szobor (1) Szobránc fürdő (1) Szombathely (1) szórakozás (6) Szovjetunió (2) tájhasználat (1) találmányok (2) Tapsony (1) tárgykultúra (2) Tata (1) Tátrafüred (1) távírda (2) távíró (2) távközlés (2) technikai kultúra (25) telefon (6) telefonfülke (1) televíziózás (1) tengerhajózás (4) Teréz körút (1) térképészet (2) térszerkezet (3) Tihany (2) tilinkó (1) Tisza (4) Tiszafüred (1) Tiszaújlak (1) Tisza Kálmán (2) Titanic (1) történelem (64) történészek (1) Trieszt (2) Tungsram (1) turizmus (19) tűzvész (1) udvari utazás (10) Újpest (2) Újvidék (1) Ukrajna (1) ünnep (1) urbanizáció (18) uszítás (5) utazási sebesség (1) utazástörténet (6) útburkolatok (2) útépítés (2) útkaparó (1) útvámok (1) Vác (1) Váci utca (2) vadászat (1) Vajdahunyad (1) Vajda János (1) válás (1) választás (1) vámosutak (3) Városliget (12) Városligeti fasor (2) Városlőd (1) városrendezés (2) várostörténet (5) Vásárosnamény (1) Vaskapu (2) vaskohászat (1) vasúti resti (1) vasúttörténet (71) Velence (2) Verespatak (1) Verőce (1) Veszprém (2) Veszprém megye (1) világítótorony (1) villamos (12) villamosítás (4) Visegrád (4) viselettörténet (3) vízgazdálkodás (2) vízügyek (7) Wesselényi Miklós (1) Ybl Miklós (3) Zágráb (1) Záhony (1) zenekultúra (1) Zengg (1) Zichy Mihály (1) Zrínyi Miklós (1) Zsigmondy Vilmos (1) Címkefelhő

Villamosutazás 1947-ben

2012.11.12. 16:00 zsuzsa.frisnyak

Az alább bemutatott 1947-es Beszkárt plakátokat a villamosok belsejében helyezték el. 1947-ben a fővárosi villamosközlekedést a bővülő hálózat, átalakuló jegyrendszer, fegyelmezetlen utasok és túlzsúfolt járatok jellemezték. De beszéljenek inkább a plakátok.

nikon 014_villamosplakat.jpg

nikon 015_villamosplakat.jpg

nikon 007_villamosjegyek.jpg

nikon 008_villamosjegyek.jpg

nikon 011_villamosjegyek.jpg

nikon 019_villamosjaratok.jpg

nikon 009_villamosjaratok.jpg

nikon 003_villamosjaratok.jpg

17 komment

Címkék: villamos plakátok 1940-es évek

A bejegyzés trackback címe:

https://timelord.blog.hu/api/trackback/id/tr704901510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fedup Sári 2012.11.12. 23:14:17

Szabad tudni, hogy hol fotóztátok ezeket? Van esetleg a békávénak látogatható gyűjteménye? Vagy Széchényi Könyvtár?

zsuzsa.frisnyak 2012.11.12. 23:31:32

@Fedup Sári: Ezek az én gyűjteményemből vannak. Biztos vagyok benne, hogy az OSZK-ban is lehet Beszkárt plakátokat találni.

Mad Mind 2012.11.13. 07:31:32

Jó drága volt akkor is a havibérlet. 57 forint az arcképesért, de az arckép nélküli 88 forintja ver mindent.

TH 2012.11.13. 08:29:48

@Mad Mind: a jegyárhoz képest mindenképp extrém drága volt, az biztos. De innen nézve azt sem értem, hogy a "10 lapos jegyfüzet" miért volt 6.50, ha egy jegy ára csak 50 fillér volt. Mindenesetre ha az ember munkába be tudott jutni egy átszállójeggyel, akkor a jegyek havonta kijöttek 28 forintból, tehát még ha hétvégente vagy esténként néha volt egy-két extra utazás, akkor is simán olcsóbb lehetett, mint a bérlet...

Mindenesetre jó látni az eredetileg csak ideiglenesen megszüntett 36-os elindításáról szóló hirdetményt...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.11.13. 08:58:22

@TH: Ez alapján egy havibérletnek ma 36480 ft-ba kéne kerülnie. Le sem írom, mielőtt valaki meglátja a BKV-nál mondjuk kérdés , hogy ki vehette meg, amikor 4 hetijegy csak fele annyiba került, mint a bérlet.

zsuzsa.frisnyak 2012.11.13. 09:00:56

@Mad Mind: Nem ilyen egyértelmű. 57 forint (1950-es értéken számolva) tavaly 4700 forintot ért.

penziranytu.mnb.hu/Root/Penziranytu/Jobboldali_menu/Kalkulatorok

v2peti 2012.11.13. 09:27:04

@zsuzsa.frisnyak:
Ez igaz, de akkor ca. 300 körül volt a havi kereset, ami meg a mainak, nem 1/100-ad, hanem 1/300-as része, azaz szorozni kell keményen!

v2peti 2012.11.13. 09:28:52

Gondolom az olcsóbb bérletek egy útvonalra szóltak, míg a drágább változat összvonalas volt.

tb79 · http://www.ukulele.hu 2012.11.13. 09:47:54

@Mad Mind: Ja, vajon akkoriban eszébe jutott vkinek, hogy egy ilyennel az egész család utazhat (persze külön-külön)? :D

Mrs.Columbo 2012.11.13. 10:18:55

Az akkori arányokkal ma kb. 36000 Ft-ba kerülne egy fényképes havi bérlet. Na ezek után mondja valaki, hogy drága!

TH 2012.11.13. 10:45:51

@v2peti: @zsuzsa.frisnyak: ha tudnánk, mennyibe került akkor egy big mac, akkor okosabbak lennénk. ;)

Void Bunkoid 2012.11.13. 12:35:44

@TH: ez ma is érvényes, ha csak alkalmi utazó vagy tömegközlekedés szempontjából, és nem kell sokat átszállni (azaz mondjuk pesti belvárosi lakos vagy, a munkahelyedtől párszáz méterre laksz, és egyszer egy héten elmégy csapatni valahol egy kocsmában), akkor röhejes, de sokkal olcsóbban kijön jegyekkel, mint havibérlettel.

A havibérlet drágasága a 4 db hetijegyhez képest az, hogy az mindig kéznél lesz, és nem kell hetente emlékezni arra, hogy na vajon vettem-e most...

TH 2012.11.13. 14:18:00

@Void Bunkoid: na azért ha a fenti példámat vesszük alapul, az napi 4 jegy, az kb. 1200 forint...az 20 munkanappal számolva lényegesen több, mint a bérlet ára.

zsuzsa.frisnyak 2012.11.13. 14:47:56

Kedves Rudolf,
azt hiszem, megvan a Szent László laktanya. Ez volt a Kilián laktanya régebbi neve.

2012.11.13. 16:14:09

Számomra a legnagyobb meglepetés, hogy a tanuló hetijegy még 1965-ben is 2.70.- Ft. volt. Gyk. 18 (tizennyolc) évig nem emelkedett az ára...:o)

Kicsi Kacsa 2012.11.16. 22:14:10

@méhészborz: 66-ben 1 forint volt a jegy, gyereknek asszem 50 fillér, tanulóbérlet villamosra(!) 10 forint volt. Kombinált bérlet 50 forint volt elég sokáig, a 70-es évek elején még biztosan. (tanuló, dolgozót nem tudom, azt csak a 70-es évek végén kellett vennem, az akkor 110 volt)

2012.11.17. 09:38:15

@Kicsi Kacsa: A tanuló hetijegy érdekessége volt még, hogy négy bármilyen vonalra volt érvényes, és naponta kétszer egy óra időtartamra...(ezeket a kalauz lyukasztotta rá.(Kivéve, amikor mi magunk,előre lyukasztottuk az időpontot,és lebukás esetén mindent az előző kalauzra fogtunk...De szép idők voltak...)
süti beállítások módosítása