Az 1946-os év talán a legnehezebb év volt a Beszkárt történetében. A forint bevezetése előtti hiperinfláció nemcsak a dolgozók fizetését nullázta le semmivé, hanem a vállalat kasszája is kiürült.
1946-ban a Beszkárt villamoshálózata 186 km volt. A vállalat nagy nehézségek közepette 921 kocsit üzemeltetett. Négyszáz villamos alkatrészhiány miatt a remízekben várakozott. A dolgozók egy része rendszeresen nem jelent meg a munkahelyén. A vállalat a minden munkanapon bejáró alkalmazottainak fizetését havonta 12%-os jutalommal honorálta.
Az utazóközönség 20%-a jegy nélkül utazott. A Beszkárt ellenőri rohamcsapatokkal igyekezett a bliccelést megnehezíteni, illetve a rendőrséget zaklatta, ugyan küldjenek már a villamosokra rendőröket.
Találtam egy érdekes térképet a Beszkárt 1946-os hálózatáról. Villamosok csak a színessel jelzett vonalszakaszokon jártak. Több mint 10 km-nyi pályán nem volt forgalom. A leghosszabb nem működő vonalrészek: Lajos utca (2381 méter), Damjanich utca-Rottenbiller utca (1783 méter), Hermina út (1827 méter).
Jártak a villamosok, de üzemveszélyes állapotok között a Határ út és Pacsirtatelep között (8 km), illetve a Váci úton.
Itt a vége, fuss el véle.