A magyarországi vasúttörténetben a Kassa-Oderbergi Vasút kiegyensúlyozottan fejlődő, balhés ügyektől mentes vasúttársaság volt. Az alábbi, 1870-1872 között készült fényképek a vasút építéséről, illetve a működés kezdetéről szólnak. A képek egy több mint negyven képet tartalmazó albumból származnak, melyet a zürichi ETH Bibliothek Bildarchivumban megtalálhattok. A KSOD építéséről persze ennél jóval több fotót őriznek a magyar múzeumok, de azokat nem lehet csak úgy online nézegetni.
Kassa vasútállomását még a Tiszavidéki Vasút nyitotta meg. Figyeljétek meg a favázas vonatfogadó csarnokot, hátul a fűtőházat. Sőt, jobbra elöl mintha egy hóekét látnánk
Kassától északabbra fekvő Abos vasútállomása még meglehetősen kihaltan. Idővel ez a hely jóval nagyobb forgalmú lett
Az egyik vasút híd a Hernád felett
Eperjes vasútállomása némi személyforgalommal
Sziklabevágás Óruzsinnál
Vasútépítő munkások lakótelepe Hámornál. Ilyen ábrázolást egyetlen más hazai vasútépítésről sem ismerünk. A munkások általában nem érdekelték a fotósokat, sokkal inkább a műtárgyakra koncentráltak
Istvánhuta vasútállomás
Krompach állomás. Balra elöl nem tudom mi az a deszkakeret. Mintha egy kútfej lenne mellette. Az a benyomásom, hogy egy későbbiekben felállítandó állomási kút helyét látjuk.
Szepesolaszi-Szepesváralja vasútállomása. Balra a női-férfi illemhely, mellette egy poggyász-szállító kézikocsi. Sőt, még a felvételi épület falára rögzített harang - az utastájékoztatás eszköze - is kivehető. Magyarországon 1897-ig használták a harangokat
Híd a Poprád folyó felett. A híd két oldalán, a töltésen vasútépítő munkások dolgoznak
Pályaépítés
Ez pedig már Rózsahegy. Már lefektették a talpfákat, de még semmi más nem készült el
Vasúti híd a Vág felett Turánnál
Itt a vége, fuss el véle.