HTML

Timelord

Szerző: Frisnyák Zsuzsa. Életképek a múltunkból. Humoros, fájdalmas, kínos és szerethető apróságok.

Friss topikok

Címkék

1810-es évek (3) 1820-as évek (2) 1830-as évek (5) 1840-es évek (18) 1850-es évek (13) 1860-as évek (41) 1870-es évek (49) 1880-as évek (22) 1890-es évek (42) 1900-as évek (29) 1910-es évek (23) 1920-as évek (4) 1930-as évek (4) 1940-es évek (31) 1950-es évek (27) 1960-as évek (10) 1970-es évek (5) 1980-as évek (1) abszurd (4) Aczél Tamás (1) adózás (1) Adria (3) Ady Endre (1) Alagút (2) Algéria (1) alkotmány (1) államosítás (1) Alpok (1) Amerika (2) Andrássy Gyula (2) Andrássy út (4) anekdota (1) Arany János (4) Aréna út (1) árvíz (1) Astoria (2) autóbusz (1) autóhasználat (6) Azerbajdzsán (1) Bábolna (1) Bács-Bodrog megye (1) Badacsony (1) Baku (1) Balaton (10) Balatonaliga (1) Balatonalmádi (2) Balatonvilágos (2) balesetek (4) banditizmus (1) Bánffy Dezső (1) Bánság (1) bányászat (5) Baross Gábor (5) Bebrits Lajos (4) Bécs (2) belváros (1) Betlehem (1) betyárok (3) Bismark (1) Blaha Lujza tér (2) Borsodnádasd (1) Börzsöny (1) Bosznia-Hercegovina (2) Brassó (1) Buda (3) Budapest (90) bulvársajtó (6) bűnügyek (4) Carpathia (1) Cinkota (1) csempészek (2) Csíkszereda (1) Dalmácia (1) Damjanich utca (2) Deák Ferenc (2) Deák tér (1) Debrecen (9) Déli pályaudvar (1) demagógia (1) Dinnyés Lajos (1) Diósgyőr (1) divat (2) Dobogókő (1) dohányzás (4) Dorog (1) Dózsa György út (1) Dreyfuss (1) Duna (18) Duna-gőzhajózási Társaság (1) Dunaföldvár (1) Eger (1) egészségügy (5) Egyiptom (2) életmód (3) Első Magyar Vasúti Kocsigyár (1) emancipáció (2) emigráció (1) emigrálás (1) energiatörténet (1) Eötvös József (2) Eperjes (1) Erdély (1) Erkel Ferenc (1) Erzsébet királyné (3) esküvő (1) Eszék (1) Esztergom (3) étkezési kultúra (4) Fehér ház (1) Feketehegy-fürdő (1) felsőoktatás (1) Ferenc Ferdinánd (2) Ferenc József (13) Ferenc József tér (2) Ferihegy (1) Fiume (3) fogaskerekű (1) fonográf (1) forgalmi rend (1) forráskritika (2) Fót (1) fotótörténet (6) Franciaország (2) Frigyes főherceg (1) fürdőkultúra (11) Ganz (4) gazdaságtörténet (5) Gellérthegy (1) Gerő Ernő (2) Gödöllő (4) gőzhenger (1) GYSEV (1) háború (1) Habsburgok (2) haditengerészet (1) hadügyek (15) hajóhíd (1) Hajós (1) hajóvontatás (2) hajózás (8) halászat (1) Hatvan (1) Haynau (1) hazaárulás (2) házasság (3) hazaszeretet (1) hegymászás (2) Herend (1) Herkulesfürdő (1) Heti Válasz (1) Hévíz (1) híd (6) Hódmezővásárhely (1) Hollán Ernő (1) Hóman Bálint (1) Homoródfürdő (1) horoszkóp (1) Horthy István (1) Horthy Miklós (2) Hortobágy (1) Horvátország (1) Hugó Károly (1) humor (57) Hunyad megye (1) IBUSZ (2) idegenforgalom (7) időjárás (2) időzónák (1) igazságszolgáltatás (3) II. Vilmos (3) infláció (1) információtörténet (1) ipari forradalom (8) irodalom (1) Jankó János (6) járműgyártás (1) Jászó (1) Jeruzsálem (2) Jókai Mór (1) Joseph Chamberlain (1) jövő (3) József főherceg (1) Kádár-korszak (21) Kanada (1) kánikula (2) karikatúra (66) Kassa (2) kémkedés (2) Kenderes (1) képregény (4) kerékpározás (4) kereskedelem (1) kertkultúra (2) Keszthely (1) Kígyós (1) Király utca (2) Kiskörút (1) kivándorlás (4) Klösz György (1) Kolozsvár (2) költségvetés (1) Komárom (1) komp (1) könyvtár (1) kőolaj (1) korcsolyázás (2) kormányzói utazások (1) körmenet (1) koronázás (1) koronázási domb (1) Kossuth Lajos (3) Kossuth Lajos utca (1) Kossuth tér (3) Kőszeg (1) közbiztonság (3) Közel-Kelet (3) közélet (27) közlekedéstörténet (68) közoktatás (1) közvilágítás (2) külpolitika (1) kultúra (4) kultúrharc (1) kultúrtörténet (4) Kúria (1) kutatási eredmény (1) Lánchíd (5) léghajó (1) légifotó (3) Lengyel Árpád (1) Lenin (1) libegő (1) London (2) Lourdes (1) lovak (1) lóvasút (6) Ludas Matyi (1) luxusadó (1) Magas-Tátra (2) magyar címer (1) Makó (1) MALÉV (1) malomipar (1) Málta (1) Máramaros (1) Margit-sziget (3) Margit híd (3) Máriabesnyő (1) Márianosztra (1) Mária Terézia (1) Marosludas (1) Mátraháza (1) MÁV (13) menetjegyek (1) Méray Tibor (1) metró (1) Mexikói út (1) mezőgazdálkodás (3) Mezőtúr (1) Mikszáth Kálmán (4) millenniumi kiállítás (2) Miskolc (4) Mohács (1) mozi (1) MTA székháza (2) Műegyetem (1) Munkácsy Mihály (1) munkakultúra (3) munkásság (2) Műszaki Fizikai Kutatóintézet (1) múzeumügy (5) Nagy-Britannia (1) Nagykanizsa (1) Nagykondoros (1) Nagymaros (2) Nagymező utca (1) Nagyvárad (2) Nápoly (1) naszádok (1) nemzetbiztonság (1) Nemzeti Színház (1) népélet (7) népi vallásosság (3) népszámlálás (1) New York (1) nőmozgalom (2) nőtörténet (4) Nyíregyháza (3) nyomda (1) Nyugati pályaudvar (1) ökoturizmus (1) OMFB (1) omnibusz (2) Operaház (2) Ördög-árok (1) Orient expressz (1) Oroszország (3) Orsova (2) orvoslás (2) Osztrák Államvasút (1) pályaudvar (1) Pancsova (1) parasztság (1) Párizs (3) Párizsi Nagyáruház (1) parkolás (1) Passau (1) pénzügyek (8) Petőfi Sándor (3) piac (1) Piliscsaba (1) pióca (1) plágium (2) plakátok (3) Póla (1) politika (17) politikai kommunikáció (18) politikai propaganda (20) posta (4) Pozsony (3) Prága (1) Práter utca (1) Prokugyin-Gorszkij (2) propaganda (1) protokoll (1) Puskás Ferenc (1) Rác fürdő (2) rádiózás (1) Rakamaz (1) Rákosi-korszak (13) Rákosi Mátyás (2) Rákospalota (4) reformkor (3) reklám (1) rémhír (1) rendőri módszerek (2) repülés (5) repülőhíd (1) Rimaszombat (1) Rohbock (1) Rózsadomb (1) Rózsahegy (1) Rózsa Sándor (2) Rudolf trónörökös (3) sajtó (11) sajtótörténet (5) Sándor Móric (1) Sárospatak (1) Siemens (1) sikló (1) Simonyi óbester (1) Sopron (2) sporttörténet (6) Svábhegy (1) Svájc (2) számítógép (3) Szántód (1) Szapáry Gyula (1) Szarajevó (1) Széchenyi István (3) Szeged (1) Széll Kálmán (1) Szendrey Júlia (1) szénégetés (1) Szentendre (1) Szentendrei-sziget (1) Szent István (3) szerelem (2) Szerémség (1) szex (5) színházi élet (4) szobor (1) Szobránc fürdő (1) Szombathely (1) szórakozás (6) Szovjetunió (2) tájhasználat (1) találmányok (2) Tapsony (1) tárgykultúra (2) Tata (1) Tátrafüred (1) távírda (2) távíró (2) távközlés (2) technikai kultúra (25) telefon (6) telefonfülke (1) televíziózás (1) tengerhajózás (4) Teréz körút (1) térképészet (2) térszerkezet (3) Tihany (2) tilinkó (1) Tisza (4) Tiszafüred (1) Tiszaújlak (1) Tisza Kálmán (2) Titanic (1) történelem (64) történészek (1) Trieszt (2) Tungsram (1) turizmus (19) tűzvész (1) udvari utazás (10) Újpest (2) Újvidék (1) Ukrajna (1) ünnep (1) urbanizáció (18) uszítás (5) utazási sebesség (1) utazástörténet (6) útburkolatok (2) útépítés (2) útkaparó (1) útvámok (1) Vác (1) Váci utca (2) vadászat (1) Vajdahunyad (1) Vajda János (1) válás (1) választás (1) vámosutak (3) Városliget (12) Városligeti fasor (2) Városlőd (1) városrendezés (2) várostörténet (5) Vásárosnamény (1) Vaskapu (2) vaskohászat (1) vasúti resti (1) vasúttörténet (71) Velence (2) Verespatak (1) Verőce (1) Veszprém (2) Veszprém megye (1) világítótorony (1) villamos (12) villamosítás (4) Visegrád (4) viselettörténet (3) vízgazdálkodás (2) vízügyek (7) Wesselényi Miklós (1) Ybl Miklós (3) Zágráb (1) Záhony (1) zenekultúra (1) Zengg (1) Zichy Mihály (1) Zrínyi Miklós (1) Zsigmondy Vilmos (1) Címkefelhő

Passaui árvízszintek

2013.06.03. 14:34 zsuzsa.frisnyak

Olvasom, hogy ötszáz éves árvízi rekord dőlt meg Passaunál. De mekkora is volt a víz 1501-ben? Könnyebb elképzelni az alábbi fotó segítségével.

nikon 494.jpg

A torony aljában, a boltíves kapu melletti falon látható a várost pusztító árvizek adatai. Az 1501-es vízmagasság a kapu tetejével esett  egy magasságba.

Közelebbről a fal részlete:

nikon 496.jpg

Bővebben: http://dunaiszigetek.blogspot.hu/2013/06/rekord-vizallas-varhato-dunan.html

20 komment

Címkék: Duna vízügyek Passau

A bejegyzés trackback címe:

https://timelord.blog.hu/api/trackback/id/tr315341899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HgGina 2013.06.03. 19:37:51

Jó, jó... de hol a mai fénykép?

Fejesrob 2013.06.03. 19:48:14

Viszont vigasztalhatja őket az a tény, hogy sok osztrák gátakkal védett árterekben lakik.

Valamit valamiért.

bbwd 2013.06.03. 19:54:47

a németek mindent leküzdenek!

pástétom 2013.06.03. 20:04:35

Info az időkép.hu-ról:

Víz alatt Passau belvárosa ma 16:02

Passaunál a Duna vízállása meghaladta az 1501-ben regisztrált 12,2 méteres történelmi csúcsot. A bajor-osztrák határon fekvő városnál – ahol a Duna, az Inn és az Ilz találkozik – az árhullám tovább emelkedik, a szakemberek szerint a vízállás a 12,50 métert is elérheti - olvashatjuk a Híradó oldalán. Az alábbi videó a Passau történelmi belvárosában kialakult helyzetet szemlélteti.

vladimir964 2013.06.03. 20:31:06

Sajnálom őket, mert maga a város egy gyöngyszem. Egyszer voltam ott, a várból páratlan a kilátás, ahogy az Inn meg a Duna összefolyik. Ezt meg kéne néznie mindenkinek. Persze árvízmentes időben.

hot-spot (törölt) 2013.06.03. 21:29:40

Ez bé fog baszni a budapöstieknek is rendesen.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.06.03. 22:07:56

500 éves festés?
kicsit hihetetlen hogy azóta nem változott semmi.

vomit 2013.06.03. 22:08:36

4 nap felgyorsitva passauban.
ma delben lekapcsoltak az aramot a webkamera alol.
www.youtube.com/watch?v=50hv9XNKow8

HgGina 2013.06.03. 22:23:32

@Gyurma73: nem a festés 500 éves, hanem a jelölés. Amit persze német precizitással időben mindig újrafestenek.

röhögő 2013.06.03. 23:55:51

Ha valaki azzal jön még egyszer, hogy elsivatagosodik Magyarország, azt megkeresem és agyonverem.

amc 2013.06.04. 08:22:38

@röhögő: Márpedig a Kiskunság el fog siv..

Kodomo 2013.06.04. 08:30:25

@vomit: Nem jártam még arra, azt hittem, hogy ez egy vízszint vetítés a toronyhoz, míg valójában a víz a gátak mögött folyik. A webkamon látom, hogy erről szó sincs.
Durva Velence.

kúrórudi 2013.06.04. 09:10:15

@wmiki:

"hogy bevadult..."

mint te amikor faszt látsz.....

KovA 2013.06.04. 09:33:49

@röhögő: Nem tudni mi lesz - az a biztos, hogy a klíma változik de durván.
És az is valószínű, hogy ámítás az, hogy voltak már ilyenek semmi köze a liberalizált vadkapitalista ga(rá)zdálkodás okozta üvegházhatásnak hozzá.

A nagyságrendek is sugallják - az emberi tevékenység hatása aligha elenyésző. Egy autó óránként legalább 200 köbméter kipufogógázt nyom a levegőbe. A számottevő nyomású/sűrűségű lélegezhetető levegőréteg csak 7-8 kilométer másfél óra alatt legyalogolható kisváros-átmérőnyi távolság arányaiban héj a tojáson - mely tojás a tevékenységünkhöz mozgásunkhoz képest nem túl nagy ugye sugara úgy 6400 km.

Szóval borítékolható, hogy lesz nagy gáz - borítjuk a klímarendszert rendesen.
Hogy mi lesz itt - kiszámíthatatlan.
Tán a tenger nem jön idáig - egyelőre úgy néz ki, hogy szélsőségek lesznek egyszer lezúduló esők - amit nem tudunk megfogni ezért, másszor ugyanott aszály. Egy biztos: profitérdek nem fog beruházni a probléma megoldásába fizetőképtelen közösségek számára - ez különösen nálunk nagyobb profitérdekeltséget közösségi feladat.

Lady Ann 2013.06.04. 09:39:00

Néhány éve kempingezünk az Ilz partján Passau határában, akkor reggelre minimum 0,5 m-t jött fel a víz az esti pancsihoz képest, pedig "csak" egy egész éjszakát esett az eső.
Remélem a szokásos német precizitás helyre tudja hozni Passaut, kár lenne érte, tényleg gyönyörű város.
@KovA: @röhögő: sajnos az aszály és ezek az árvizek nem zárják ki egymást. Gondolj bele, hogy most "csomagban", ritkán esik le az, ami eddig egyenletesen eloszolva hullott.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.06.04. 10:04:50

@wmiki: Azt se felejtsd el, hogy régebben nehezebb volt dokumentálni.

konrada 2013.06.04. 10:25:20

Meg van annak is a szépsége, amikor a folyót gátak közé szorítják.

...így lesz Velence azokból az ódon városokból, ahol régebben a jóval nagyobb árterek miatt nem folyt olyan sok víz át egyszerre..

(...csak hogy érthető legyen, mitől durvultak be a folyók az utóbbi 100-200 évben.)