HTML

Timelord

Szerző: Frisnyák Zsuzsa. Életképek a múltunkból. Humoros, fájdalmas, kínos és szerethető apróságok.

Friss topikok

Címkék

1810-es évek (3) 1820-as évek (2) 1830-as évek (5) 1840-es évek (18) 1850-es évek (13) 1860-as évek (39) 1870-es évek (47) 1880-as évek (22) 1890-es évek (41) 1900-as évek (28) 1910-es évek (22) 1920-as évek (4) 1930-as évek (4) 1940-es évek (31) 1950-es évek (27) 1960-as évek (10) 1970-es évek (5) 1980-as évek (1) abszurd (4) Aczél Tamás (1) adózás (1) Adria (3) Ady Endre (1) Alagút (2) Algéria (1) alkotmány (1) államosítás (1) Alpok (1) Amerika (2) Andrássy Gyula (2) Andrássy út (4) anekdota (1) Arany János (3) Aréna út (1) árvíz (1) Astoria (2) autóbusz (1) autóhasználat (6) Azerbajdzsán (1) Bábolna (1) Bács-Bodrog megye (1) Badacsony (1) Baku (1) Balaton (9) Balatonaliga (1) Balatonalmádi (2) Balatonvilágos (2) balesetek (4) banditizmus (1) Bánffy Dezső (1) Bánság (1) bányászat (5) Baross Gábor (5) Bebrits Lajos (4) Bécs (2) belváros (1) Betlehem (1) betyárok (3) Bismark (1) Blaha Lujza tér (2) Borsodnádasd (1) Börzsöny (1) Bosznia-Hercegovina (2) Brassó (1) Buda (3) Budapest (88) bulvársajtó (6) bűnügyek (4) Carpathia (1) Cinkota (1) csempészek (2) Csíkszereda (1) Dalmácia (1) Damjanich utca (1) Deák Ferenc (1) Deák tér (1) Debrecen (9) demagógia (1) Dinnyés Lajos (1) Diósgyőr (1) divat (2) Dobogókő (1) dohányzás (4) Dorog (1) Dózsa György út (1) Dreyfuss (1) Duna (17) Duna-gőzhajózási Társaság (1) Dunaföldvár (1) Eger (1) egészségügy (5) Egyiptom (2) életmód (3) Első Magyar Vasúti Kocsigyár (1) emancipáció (2) emigráció (1) emigrálás (1) energiatörténet (1) Eötvös József (2) Eperjes (1) Erdély (1) Erkel Ferenc (1) Erzsébet királyné (3) esküvő (1) Eszék (1) Esztergom (3) étkezési kultúra (4) Fehér ház (1) Feketehegy-fürdő (1) felsőoktatás (1) Ferenc Ferdinánd (2) Ferenc József (13) Ferenc József tér (2) Ferihegy (1) Fiume (3) fogaskerekű (1) fonográf (1) forgalmi rend (1) forráskritika (2) Fót (1) fotótörténet (6) Franciaország (2) Frigyes főherceg (1) fürdőkultúra (11) Ganz (3) gazdaságtörténet (5) Gellérthegy (1) Gerő Ernő (2) Gödöllő (4) gőzhenger (1) GYSEV (1) háború (1) Habsburgok (2) haditengerészet (1) hadügyek (15) hajóhíd (1) Hajós (1) hajóvontatás (2) hajózás (8) halászat (1) Haynau (1) hazaárulás (2) házasság (3) hazaszeretet (1) hegymászás (2) Herend (1) Herkulesfürdő (1) Heti Válasz (1) Hévíz (1) híd (6) Hódmezővásárhely (1) Hollán Ernő (1) Hóman Bálint (1) Homoródfürdő (1) horoszkóp (1) Horthy István (1) Horthy Miklós (2) Hortobágy (1) Horvátország (1) Hugó Károly (1) humor (57) Hunyad megye (1) IBUSZ (2) idegenforgalom (7) időjárás (1) időzónák (1) igazságszolgáltatás (3) II. Vilmos (3) infláció (1) információtörténet (1) ipari forradalom (8) irodalom (1) Jankó János (6) járműgyártás (1) Jászó (1) Jeruzsálem (2) Jókai Mór (1) Joseph Chamberlain (1) jövő (3) József főherceg (1) Kádár-korszak (21) Kanada (1) kánikula (2) karikatúra (66) Kassa (2) kémkedés (2) Kenderes (1) képregény (4) kerékpározás (4) kereskedelem (1) kertkultúra (2) Keszthely (1) Kígyós (1) Király utca (2) Kiskörút (1) kivándorlás (4) Klösz György (1) Kolozsvár (2) költségvetés (1) Komárom (1) komp (1) kőolaj (1) korcsolyázás (2) kormányzói utazások (1) körmenet (1) koronázás (1) koronázási domb (1) Kossuth Lajos (3) Kossuth Lajos utca (1) Kossuth tér (3) Kőszeg (1) közbiztonság (3) Közel-Kelet (3) közélet (27) közlekedéstörténet (67) közoktatás (1) közvilágítás (2) külpolitika (1) kultúra (4) kultúrharc (1) kultúrtörténet (4) Kúria (1) kutatási eredmény (1) Lánchíd (5) léghajó (1) légifotó (2) Lengyel Árpád (1) Lenin (1) libegő (1) London (2) Lourdes (1) lovak (1) lóvasút (5) Ludas Matyi (1) luxusadó (1) Magas-Tátra (2) magyar címer (1) Makó (1) MALÉV (1) malomipar (1) Málta (1) Máramaros (1) Margit-sziget (3) Margit híd (3) Máriabesnyő (1) Márianosztra (1) Mária Terézia (1) Marosludas (1) Mátraháza (1) MÁV (13) menetjegyek (1) Méray Tibor (1) metró (1) Mexikói út (1) mezőgazdálkodás (3) Mezőtúr (1) Mikszáth Kálmán (4) millenniumi kiállítás (2) Miskolc (4) Mohács (1) mozi (1) MTA székháza (1) Műegyetem (1) Munkácsy Mihály (1) munkakultúra (3) munkásság (2) Műszaki Fizikai Kutatóintézet (1) múzeumügy (5) Nagy-Britannia (1) Nagykanizsa (1) Nagykondoros (1) Nagymaros (2) Nagymező utca (1) Nagyvárad (2) Nápoly (1) naszádok (1) nemzetbiztonság (1) Nemzeti Színház (1) népélet (7) népi vallásosság (3) népszámlálás (1) New York (1) nőmozgalom (2) nőtörténet (4) Nyíregyháza (2) nyomda (1) Nyugati pályaudvar (1) ökoturizmus (1) OMFB (1) omnibusz (2) Operaház (2) Ördög-árok (1) Orient expressz (1) Oroszország (3) Orsova (2) orvoslás (2) Osztrák Államvasút (1) pályaudvar (1) Pancsova (1) parasztság (1) Párizs (3) Párizsi Nagyáruház (1) parkolás (1) Passau (1) pénzügyek (8) Petőfi Sándor (3) piac (1) Piliscsaba (1) pióca (1) plágium (2) plakátok (3) Póla (1) politika (17) politikai kommunikáció (18) politikai propaganda (20) posta (4) Pozsony (3) Prága (1) Práter utca (1) Prokugyin-Gorszkij (2) propaganda (1) protokoll (1) Puskás Ferenc (1) Rác fürdő (2) rádiózás (1) Rakamaz (1) Rákosi-korszak (13) Rákosi Mátyás (2) Rákospalota (4) reformkor (3) reklám (1) rémhír (1) rendőri módszerek (2) repülés (4) repülőhíd (1) Rimaszombat (1) Rohbock (1) Rózsadomb (1) Rózsahegy (1) Rózsa Sándor (2) Rudolf trónörökös (3) sajtó (11) sajtótörténet (5) Sándor Móric (1) Sárospatak (1) Siemens (1) sikló (1) Simonyi óbester (1) Sopron (2) sporttörténet (6) Svábhegy (1) Svájc (2) számítógép (3) Szapáry Gyula (1) Szarajevó (1) Széchenyi István (2) Szeged (1) Széll Kálmán (1) Szendrey Júlia (1) szénégetés (1) Szentendre (1) Szentendrei-sziget (1) Szent István (3) szerelem (2) Szerémség (1) szex (5) színházi élet (4) szobor (1) Szobránc fürdő (1) Szombathely (1) szórakozás (6) Szovjetunió (2) tájhasználat (1) találmányok (2) Tapsony (1) tárgykultúra (2) Tata (1) Tátrafüred (1) távírda (2) távíró (2) távközlés (2) technikai kultúra (23) telefon (5) telefonfülke (1) televíziózás (1) tengerhajózás (4) Teréz körút (1) térképészet (1) térszerkezet (1) Tihany (1) tilinkó (1) Tisza (4) Tiszafüred (1) Tiszaújlak (1) Tisza Kálmán (2) Titanic (1) történelem (64) történészek (1) Trieszt (2) Tungsram (1) turizmus (19) tűzvész (1) udvari utazás (10) Újpest (2) Újvidék (1) Ukrajna (1) ünnep (1) urbanizáció (17) uszítás (5) utazási sebesség (1) utazástörténet (6) útburkolatok (2) útépítés (2) útkaparó (1) útvámok (1) Vác (1) Váci utca (2) vadászat (1) Vajdahunyad (1) Vajda János (1) válás (1) választás (1) vámosutak (3) Városliget (12) Városligeti fasor (2) Városlőd (1) városrendezés (2) várostörténet (4) Vásárosnamény (1) Vaskapu (2) vaskohászat (1) vasúti resti (1) vasúttörténet (67) Velence (1) Verespatak (1) Verőce (1) Veszprém (2) Veszprém megye (1) világítótorony (1) villamos (12) villamosítás (2) Visegrád (4) viselettörténet (3) vízgazdálkodás (1) vízügyek (6) Wesselényi Miklós (1) Ybl Miklós (3) Zágráb (1) Záhony (1) zenekultúra (1) Zengg (1) Zichy Mihály (1) Zrínyi Miklós (1) Zsigmondy Vilmos (1) Címkefelhő

Államtitkári ötlet: pest-budai repülőhíd

2011.12.06. 17:52 zsuzsa.frisnyak

A mai írást egy államtitkári ötletelésről tartott sajtótájékoztató ihlette, mely szerint állítsunk újból repülőhidat Pest és Buda közé.  (A sajtótudósításban a „repülő komp” kifejezés szerepel, de bízom benne ez újságírói és nem szakpolitikusi felületesség.)

Mi az a repülőhíd? A repülőhíd egy olyan komp, amelynek kettős a hajóteste és van árboca. Ezt a szerkezetet a folyómeder közepére lehorgonyozzák. A horgony és a komptest közötti kötél azonban nem alámerülve a vízben lóg, hanem a horgony közelében elhelyezett kisebb csónakok segítségével a felszínen marad. A repülőhíd tehát az átkelésre a folyó sodrását némileg másképp használja fel, mint a máig használt kompok (gyerekeknek kompótok).

Az alábbi rajz szemléletesen megmutatja a repülőhíd működési elvét.

 

 


 

A pest-budai repülőhíd a 17. században. A repülőhíd kikötőhelye Budán a Rudas fürdő előtt volt. A pesti oldalon a kikötő az Erzsébet hídfő környékére esett. Repülőhidat olcsóbb volt létesíteni és fenntartani, mint egy hajóhidat. Az átkelésért értelemszerűen fizetni kellett. A bemutatott képnél több részletet megmutat két pozsonyi repülőhidas ábrázolás. Ilyen volt tehát a repülőhíd az életben.

 

 

Ez pedig a repülőhíd kikötője.

 Repülőhíd-ügyileg talán ennyi elég is lesz annak eldöntésére, kinek mennyire tetszik a kulturális államtitkár ötlete.

32 komment

Címkék: közlekedéstörténet repülőhíd Budapest Duna Pozsony

A bejegyzés trackback címe:

https://timelord.blog.hu/api/trackback/id/tr113443535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wattafilling 2011.12.06. 21:26:25

A BKV készíttessen tanulmányt!

messi-asz 2011.12.06. 21:36:42

ezek nagyon betegek? ez a szőcs géza? a közpénzköltő?

@spontan: persze hogy ki... a pártfinanszírozást pl megolgya...

@wattafilling: ezek a rajzok már azok nem?

+ps: remélem a látványterveken a lovak és a "huszárok" csak látványelemek... nem vagyok hajlandó lósz@rban térdig járni... még ha pirosfehérzöld is...

+ps2. jaa és látványterv hova készült mert az út állapota alapján nem tudom beazonosítani... bárhol lehet akár Pesten, akár Budán...

+ps3 de remélem az a két kis kunyhó azért a Parlament helyén épül majd...

anna333 2011.12.06. 21:38:57

A turistáknak biztos tetszene. Én is kipróbálnám egyszer, de inkább lopjanak kevesebbet és építsenek egy rendes hidat.

messi-asz 2011.12.06. 21:44:30

@anna333: :))))

ez csak számlamelléklet... ez kicsit olyan mint a Pável kézzel írt szakértése... nem kell komolyan venni...

szerinted épkézláb ember ezzel foglalkozik??? a Dunán amin most is mi vagyunk a szűk keresztmetszet a hajózásban... majd az uszályok szlalomoznak ezek között a csónakok között...

ez olyan mint a stadionok... elsőre olyan jó 5letnek tűnt...

aztán ezt az államcsőd gyógyítja (mondjuk a repülőhidat a nezetközi hajóforgalom is ki fogja röhögni...)

mi vagyunk a magyar kacagány... ilyen vicces nemzet... ez van amikor bohócok kormányoznak... jobb amikor alszik a szőcs... addig se beszél hüjeséget

JT_Biopower 2011.12.06. 21:45:47

Lassan már porzik a meder, de csakazértis lészen ilyen.

F173 2011.12.06. 21:46:46

100 milliárdért megírom a tanulmányt és megépítem :-)

anna333 2011.12.06. 21:52:06

@messi-asz: :-) én már nem tudom eldönteni, hogy ebben az országban mit vegyek komolyan és mit ne. Túl sok hülyeséget hordanak össze, ráadásul abból sok meg is valósul........

anna333 2011.12.06. 21:56:23

"aztán ezt az államcsőd gyógyítja"...........ez a mondat azért sokat elmond az országról. A hülyeséget úgy ússzuk meg, hogy becsődölünk.

messi-asz 2011.12.06. 21:58:54

@anna333: viccnek szánták... ennyire talán nem hüjék...

én amikor ma egy nagy komoly tárgyaláson (minisztérium) először hallottam a "repülőhíd" fogalmat... teljesen más kép jelent meg... nem mondom el mi... de az pont ilyen reális lenne... és jobb sokkal:)

nexialista · http://nexialista.blog.hu 2011.12.06. 22:00:30

repülőszőnyeg sokkal olcsóbb lenne

mentanyuszi 2011.12.06. 22:04:38

És biztosak vagytok benne, h az államtitkár úr is erre gondolt? Nekem életszerűbb, h ténylegesen légihídról ábrándozott... mondjuk menetrendszerű helikopterjárat - saccolható megállókkal az elfoglalt VIP számára...

messi-asz 2011.12.06. 22:05:12

@nexialista: qva jo 5let... egy repülőszőnyeg amit átlőnek a bazilika kupolából a várba... rohat jó... egy szőnyegbe becsavarják a turistát, vagy a teljes csoportot... és átlövik ágyúból...

messi-asz 2011.12.06. 22:07:52

repülőhíd???

30-40 milliárdér amit eddig belenyomtak, a Margithíd is repülhetne...

apropó... nem repülőpolitikusokat -államtitánokat gondolt?

hívjuk a repülőhidunkat rögtön Ikarusznak... az heppiendre végződik... egyszerhasználatos... próbajárat 386 ogy képviselővel... a Heppiend szervezi, az Ezüsthajó úsztassa...

anna333 2011.12.06. 22:07:52

@messi-asz: Nem jó, védeni kell a természetet. Zavarni fogja a galambokat és más madarakat.

messi-asz 2011.12.06. 22:09:14

még egy opció van...

a Margithidat (aki köztudomásúan a nemzetközi karvajtőke képviselője, lásd Skócia)

akarják átnevezni... Margitról, Repülőhídra... akkor jo...

Villy 2011.12.07. 00:43:47

Ez most komoly, vagy Hírcsárda?

csillámpóni 2011.12.07. 00:51:34

Volt már szó lakóhídról is. Nem lehetne rögtön lakó-repülő? De részben így vertikálisan. És ha kiszárad a Duna, még mindig fenntarthatja a hidat a... flux vortex.

Vagy a Margitszigetet átnevezni Laputává, hátha az is fölemelkedne.

wilson77 2011.12.07. 00:59:25

Hát de én ebbe a tudósításba belefutottam, de azt hittem - az elfogyasztott csirkepörköltnek és a hozzávaló nokedlinek és ubi salinak köszönhetően - hogy leállt az agyi tevékenységem, mert csak bámultam, és arra gondoltam, hogy valami Szőcs Gézuhoz hasonlatos pacákot látok, aki beszél valami orbitális fasságról, majd egykedvűen tovább kapcsoltam. Csak azt nem értettem, mit keres a Comedy Centralon híradó. Később jöttem rá, hogy nincs is Comedy Centralom.

Mé' nem lép föl valami színpadon ezzel a mutatvánnyal a fickó, tudja valaki?

wilson77 2011.12.07. 01:16:00

Ja és a Baán mindehhez lelkesen asszisztált, bólogatva mondta, hogy milyen fasza dolog is ez. Meg a földalatti autós közlekedés. Most mindenki úgy csinál, mintha minden megvalósulna, aztán 3 áv múlva kiderül, hogy valami haver építhet 1 (egy) kibebaszott drága épületet, amire ráírják, hogy múzeum, de rá két évre ki fog derülni, hogy alkalmatlan arra a funkcióra.

Nemzeti színház 2.0

Doktor Kotász 2011.12.07. 05:30:56

Valaki érti, hogy ez mi akar lenni? Kikötnek egy csónakot a folyó közepére, és evezni, motort járatni kell, hogy a két part között ingázzon?

Így első ránézésre nem lenne sok értelme. Kikötöttek középre egy csónakot, jó hosszú kötélen, mert nem volt híd, és a kötél a folyó sodrása ellen hatott, hogy ne Paksnál érjenek túlpartot?

Ennek ma mi értelme lenne a hajóforgalom akadályozásán kívűl?

Pár túrista biztos kipróbálná, de csak azért, hogy személyesen tapasztalja meg, hogy milyen hülyék ezek a magyarok...

egyenlito 2011.12.07. 07:01:05

@Doktor Kotász: Evezni, motort járatni nem kell, csak kormányozni. A víz sodrása hajtja.

Egyébként még mindig jobb, mintha keresztben feszítenék ki a kötelet.

Motyóbábi 2011.12.07. 07:26:20

Ez az! Ezzel a forradalmian új ötlettel végre megoldódik a főváros minden problémája! Igaz, hogy a teherautók alatt jobban billegne, mint a lovaktól, de arra is van megoldás. A kormány venne egy ménest, valamelyik téren ellegelhetnének tavasztól őszig, aztán télre begarazsíroznák őket valamelyik földalatti parkolóba, és a derék honpolgár,ha át akar kelni a Dunán, csak bérel egy jóféle hátast, felmálházza, és már csoboghat is át a vízen. Gondoljunk csak bele, hány problémát oldana meg egyszerre! A hidak állapota többnyire siralmas, de így már nem lenne rájuk szükség. Bontás. A lovak zöld energiával, és csekély környezetszennyezéssel működnek. Megoldódik a szmogkérdés. Munkahelyeket teremt, hiszen kormányozni kell. (mellesleg jegyzem meg, hogy kiemelkedő turistalátványosság lenne, ha a csónakosok különböző jellegzetes viseletben feszengnének, mint huszár, gatyás paraszt, betyár, stb...) Ja és a legfontosabb. Minden csónakra legalább egy Turulmadár faragtassék, hogy láthassa az idetévedő, hogy ez egy kormányötlet, és nem mi vagyunk ennyire hülyék!
Na megérdemlem a 100milliárdot? Némi felárért részletesebben is hajlandó vagyok kidolgozni.

pitonkigyo 2011.12.07. 07:59:53

Mért mi ezzel a baj? Kicsit régies, de a turistáknak kiváló látványelem. Még egy hajómalmot kirakunk félútra, és máris vizi skanzen.

KárászAti 2011.12.07. 08:09:34

Kombinálni kéne egy szárnyashajóval meg egy légi kikötővel.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.12.07. 09:08:01

@messi-asz: Ki mondta, hogy térdig lószarban járnál?
Betonról még le tudsz menni? :D

Szerintem is max. látványosságnak lenne jó, mert egy rendes hídénak töredéke az áteresztőképessége.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.12.07. 09:09:36

@messi-asz: Ne adj ötleteket! Amúgy az lenne a repülő szőnyeg... :D

Néha én is kíváncsi lennék amúgy, hogy mit szívnak, amikor ezeket kitalálják.

Dour. 2011.12.07. 09:10:33

Olyan sz@r állapotban vannak a hidak,
vagy csak megint egy beteg elme?

Jenő_bácsi 2011.12.07. 10:52:27

Környezettudatos és jó ötlet! Végig a Dunán ilyen kompok kellenek, az útban levő teljesen fölösleges hidakat le kell bontani!
Nagyon költséghatékony is lesz, egy kompra felfér vagy húsz autó, fél óra alatt átér, ez naponta már majdnem ezer autó csak egy irányban! Oda-vissza a duplája! ( megfelelő törvényi szabályozással akár a három, sőt négyszerese is lehet! )
Megvan az első lépés a kilábalás felé!

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.12.07. 11:08:14

Mint ablakos tótnak a hanyattesés úgy hiányzik ez a Duna közepére, amikor lassan száraz lábbal is át lehet kellni rajta.

messi-asz 2011.12.07. 11:12:10

@chipanddale74: mész te a izébe... mingyá jön hogy befagy, jégen korcsoját kel szerelni a hajók alá... igen de akkor nem is fog menni...

a koronázási szertartások miatt nem fog üzemelni...